P
Peter_K: [citat] Samma på golv och vägg. Köpte allt från Kakelplattan.se
153 svar · 44,5k läst
·
A
Anton30: Har en badrumskommod som är klädd med någon typ av folie/laminat. Nu har folien börjat släppa, går de lätt att ta bort folie och måla kommod? Eller vad tycker ni?!
0 svar · 1,6k läst
Momthom
Momthom: Japp, det ska jag fråga dem. När byte av element kom på tal sa de att det inte fick bytas till något som var under-/överdimensionerat, utan lirade ihop med undercentralen. men att byta verkar gå bra. De sa att det är ingen som frågat förut (!), men det finns renoverade lägenheter, så det bör ha hänt. Jag får väl presentera mina förslag för styrelsen och så får jag se om de
2 svar · 1,1k läst
E
Exsempel: Hej! Kan man få till böjen för att flytta ett avlopp 10 cm in mot väggen med en avloppsböj? Det är 16,5 cm från nuvarande rör. Eller måste jag bila längre ner?
0 svar · 582 läst
·
F
Funkisfia: [citat] Ok då var det ju jättebra att den kom tillbaka på plats :D! Det var ju ett långt hål i den genomskinliga så när jag skruvade bort den vita som du sa gick att se hur den skulle sättas fast :D
6 svar · 1,3k läst
·
J
Jönas: Rengöring?
3 svar · 775 läst
·
J
3 svar · 775 läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Ja. Det är en vanlig placering av anslutningsdosa för bubbelbad. Där bakom råder område 1 vilket tillåter sådana. Tyvärr ser det ut att sitta i kläm från vattenledningar? Väldigt svårt att se på bild. Som vanligt gäller att inte enbart följa regler utan även göra ett bra jobb.
3 svar · 2,4k läst
·
S
Sesulo: Inte expert inom ämnet men har läst på en del då vi har ungefär samma förutsättningar som dig. Denna artikel ger dig grundläggande förståelse för omvänd fuktvandring på sommaren: https://www.fuktcentrum.lth.se/verktyg-och-hjaelpmedel/fuktskador/omvaend-fuktvandring/ Jag tolkar en isoleringstjocklek på min 15 cm (analysen bygger på hus på lermark, långsmalt hus) där det även är
2 svar · 1,7k läst
G
grzgr73: Hej! Jag behöver byta den övre kakelplattan som syns på bilden. Hur ska man göra med vattenledning till toan ? Går det att fixa utan rörmokare? Ledningen går genom nedre kakelplattan - det är bara en plugg som sitter i den övre. tacksamt för bra tips! [bild] mvh Grzegorz
0 svar · 827 läst
·
N
nwin: [citat] Lite knöligt, men det var så jag gjorde till slut. Man önskar ju att en tid kunde tillämpas för flera dagar. Men men, man gör det en gång. Set it and forget it ;)
7 svar · 9,2k läst
·
L
lotper: Det var det jag var rädd för… jaja, då får jag leva med fult golv helt enkelt:) tack för svar!
2 svar · 3,3k läst
F
fiskestugan: [citat] Tack! Kikar närmare. Vi kommer ha utanpåliggande rör då det är i fritidshuset.
7 svar · 2,5k läst
·
Anna_H
Anna_H: Det är ofta smalare avloppsrör i dusch. Finns även risk att det är för dåligt fall på röret.
1 svar · 1,5k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] TACK :) Jo tyvärr svämmar branschen över av en jäkla massa klåpare men jag har väldigt svårt och tro att de skulle sitta och engagera sig gratis av egen fri vilja härinne och försöka hjälpa folk på sin fritid. ;)
51 svar · 8,0k läst
·
Luddis_1
Luddis_1: [citat] Ursäkta tidigare lite dry fråga. Men det man vill se är en högre upplöst bild, just nu se man inget som styrker det du frågar efter.
3 svar · 870 läst
D
Derbyboy: Tusen tack tanken! du menar den här: https://www.tebo.se/golvbrunnssil-tile-in-316-201610-sv/article kommer det bli snyggt med granitkeramik 9mm Bricmate?
2 svar · 2,1k läst
P
pederwa: Den var så dålig att jag köpte en ny
4 svar · 4,3k läst
·
useless
useless: Om man kommer åt på sidorna så kan det möjligen gå med en trådsåg. https://uthuset.nu/sv/artiklar/tradsag.html
12 svar · 2,3k läst
·
T
TheGame: 6,5m2 matta på väggar och golv + spackel + flytspackling gick på ca 24000 efter rot.
2 svar · 1,7k läst
Zelo
Zelo: [citat] Ja så är det ju, en fuktspärr måste ju finnas. Vet inte vad det är för spärr i befintlig vägg. Men fuktspärr får byggfirman ordna med när det är dags. Nu gäller det bara hitta lösning på hur hålet ska täckas igen
7 svar · 3,2k läst
·
T
TheGame: Jag har en spira art som man först skruvade nån anordning för att sen skriva fast själva WC stolen genom sitsens hål. Stolen kunde inte flyttas upp och ner men det var lite svajj framtill när man tröck till. VVSaren som gjorde jobbet hade nån transparent kil som han satte nånstans (snett under från varje sida) och sen blev det stumt. En annan toalett jag har Hafa Moon hänger direkt på
3 svar · 2,2k läst
B
bjoma: Hur gick det med handdukstorken och elpatronen @Adde2010? Jag är i liknande sits där jag vill köpa handdukstork och elpatron av olika tillverkare. Förutom gängstorlek och längd på elpatronen så behöver ju avståndet från vägg till cc på rören stämma överens mellan de båda, om man tänkt sig dold elanslutning.
3 svar · 1,4k läst
S
sinuslinus: Stor sannolikhet men bara provtagning kan ge svar. För att svara på frågan så låter det som en plattsättare du behöver om du inte vill göra det själv.
3 svar · 1,7k läst
Semu
Semu: Hej, Jag hittade här tråden från 2018 om ljummet vatten från Gustavsbergs duschblandare äldre modell, där är det förklarat allting super bra och tydligt. Men det finns alltid men. Jag får inte löss vredet på något sätt. Det är värme regulator, den andra går av hur lätt som helst (jag var tvungen att pröva bara för att inte tro att jag är helt blåst). Har ni någon knep hur
0 svar · 1,0k läst
J
Julle71: Halloj! Vi har inrett ett badrum i ett nytt hus. Offerten på badrummet från själva kakelsättaren var initialt på 24 tkr för arbete och material (inkl standardlakel) Badrummet var ursprungligen på 9kvm golvyta och 14 kvadratmeter kakelyta vägg. Vi ändrade planlösningen så att badrummet istället blev 4,2 kvm golvyta och 22 kvm kakelyta vägg. När fakturan kom från kakelsättaren var
0 svar · 769 läst
fgo
fgo: Microcement kan vara ett alternativ. Finns någon tråd om det här på forumet. Kan du gör det själv är det billig uppfräschning, tar du in hjälp är det en del pengar.
1 svar · 1,2k läst
Krille-72
Krille-72: [citat] Bra uppmärksammat av dig. Ett stort badkar kan givetvis kräva ytterligare förstärkningar. Man måste helt enkelt veta förutsättningarna både när det gäller användning samt hur bjälklag och spännvid ser ut idag.
11 svar · 2,0k läst
Momthom
Momthom: *hemochmätaefterjobbet* ;)
14 svar · 6,5k läst
·
H
Hilal Jamil: [citat] TAck så mycket för svaret. :)
4 svar · 4,8k läst
·
H
Hallerudsbo: Har bytt ett par termostater. Ser ut att fungera men ger ingen kräm ut till slingan.
7 svar · 6,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.