SågspånPappspikEternit
SågspånPappspikEternit: [citat] Den skadliga kombon är att ha vattnet på och värmen av, då kan det bli hur svåra vattenskador som helst över vintern, speciellt om det är kommunalt vatten. Är vattnet avstängt är det inget tryck i systemet, och det fryser på sin höjd sönder en eller annan blandare eller dylikt om inte värmen är på.
18 svar · 1,7k läst
·
H
Hellberg79: Har sett att många haft problemet i badrum/toaletter och nu även vi. Vi får problem med frän doft på vår toalett på övervåningen. Vi har för ett år sedan renoverat den. Det är inget våtrum så ingen dusch eller golvbrunn. Bara handfat/kommod och wc-stol. Vi har satt pärlspont som vi målat vita på väggarna. Även golvet är nytt med ny plastmatta. En paxfläkt som står på för
0 svar · 623 läst
P
PlattMicke: Har du plyfa bakom gipset är det inga problem att sätta en bit från regel men det är bra att sätta silikon bakom skenan så får du lite bättre hållfasthet. Det går oftast bra att flytta lite på dörrarna men det beror lite på hur fallet är spacklat också det blir mest lite estetiskt off om man flyttar dörrarna.
7 svar · 1,5k läst
Krille-72
Krille-72: [citat] Då kan det tyvärr vara så att du har en pågående fuktskada. Anmäl skadan till föreningen så fort du kan så skickar dom ut en fukttekniker som utreder skadan och gör en skaderapport
8 svar · 3,0k läst
·
DennisCA
DennisCA: Vårt är inte så proffsigt... Extra lång duschslang för att få dit vatten. [bild] De röda häckarna förvarar vi ved i annars
18 svar · 6,5k läst
·
Torbjärn
Torbjärn: Du skulle kunna ha en jättestor tv bakom ett glas så kan du ha virtuella fiskar simmandes eller titta på fotboll bastun eller en jätteeld :love:
23 svar · 3,0k läst
·
F
Fiskarn0383: Tack. Plockade isär grejerna igen och hittade piggen den skulle sitta på.
2 svar · 1,4k läst
·
BirgitS
BirgitS: Vad som är för trångt kan ju bara ni som ska bo där avgöra. Eftersom jag själv vill ha in så mycket som möjligt i mitt lilla badrum så drar jag ner på alla mellanrum mellan de olika sakerna och försöker dubbelutnyttja ytan, dvs. väljer spegelskåp i stället för spegel och låter man bli högskåpet kan man i stället få plats med 100 cm kommod eller kanske tom. 120 cm plus
1 svar · 1,1k läst
·
C
Crazy 4 ever: [citat] Nja..... Man byggde detta huset för en fabriksdirektör, så jag tror faktiskt inte man har på nåt sätt fuskat nånstans. Man köpte in Kanadensiskt furu för x antal hundra tusen (1966) för köksinredningen, och satte in snabbtelefoner och betjäntknappar i 14 rum, då tror jag inte man fuskat i badrummen......
12 svar · 6,8k läst
D
Anonymiserad 282191: Silicon vill man inte sätta, då blir det svårt att demontera vid rengöring;), vet inte hur det ser ut men det är ingen stor kostnad att köpa vattenlås och bottenventil normalt.
1 svar · 1,5k läst
R
riderx: [citat] Hur löste ni problemet ?
8 svar · 5,8k läst
·
S
Sannaninna: Hej! Vi är mitt i en badrumsrenovering och har förälskat oss i de råa betongväggarna som hantverkarna nu slipat fram. Badrummet ligger i källaren på ett 60-talshus och väggarna verkar vara murade av tegel. Planen var att lägga klinkers och sätta kakel men nu skulle vi vilja ha kvar betongen (eller är det kanske puts!?). Var och frågade om råd i färghandeln i går och snubblade över
0 svar · 958 läst
Johhhan
Johhhan: [citat] Att få luften att cirkulera i väggarna och komma åt där man vill (och den behöver bytas ut), lär nog kräva en mekanisk ventilering som också behöver trimmas in för att bli effektiv.
4 svar · 1,3k läst
·
T
thomas.lindahl: Har köpt en BOSH serie 6, tvättmaskinen for runt som en idiot innan jag läste detta forum och förstod att jag missat transport säkringarna. Efter att skruvar bort dessa fungerade centrifugering utmärkt. Maskinen spinner som en katt, även vid centrifugering.
2 svar · 1,9k läst
Lennart Ström
Lennart Ström: Efter rengöring fläktbl srtar den inte
0 svar · 2,2k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Dekorplast kanske kan vara något? Elgen88 har gjort det här: https://www.byggahus.se/forum/threads/kakeldekor-eller-dekorplast.374638/#post-3856025 [bild] Fler idéer till att fräscha upp badrum billigt här: https://www.byggahus.se/badrum/frascha-badrummet-snabbt-billigt
6 svar · 2,4k läst
·
L
lantzen: [citat] [citat] Tack för svaren, det låter ju mycket rimligt det ni säger. Tänkte inte så långt..,
3 svar · 3,0k läst
J
Johan456: Man kan ju också fundera på hur systemet är injusterat. För det behöver du hyra en luftflödesmätare eller ta dit någon som gör sånt, gärna efter rensning. Flödet i bef. Frånluft ska såklart räcka. På frånluftsdon kan man justera flödet genom att skruva på tallriken på ventilen. Det som händer då är att flödet minskar eller ökar beroende på åt vilket håll du skruvar.
4 svar · 2,0k läst
Stigfinnarbiggan
Stigfinnarbiggan: [citat] Ja, lägenhet. Har fått godkänt att byta till handdukstork som jag tänker göra efter de svar jag fått i denna tråd.
15 svar · 1,6k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Vill du även lägga ny el i taket? Kanske spottar?
3 svar · 1,3k läst
R
Runnis: [citat] Va kul att höra!!
14 svar · 5,0k läst
·
Charlieflower
Charlieflower: [citat] Du skulle valt ett bättre Kontaktlim?:rofl:
97 svar · 27,2k läst
·
T
TheGame: Det går huller om buller. Stäng av vattnet innan du börjar riva väggen (y)
1 svar · 1,2k läst
P
Peshmerga: Hej, Ja så är det nog. Frågan är ungefär hur länge håller det om man verkligen gör rent underlaget så gott man kan? Antar att golvet (klinkers) inte kommer hålla lika länge som väggarna då den utsätts för mer vatten.
2 svar · 3,3k läst
K
Krille4: [citat] Precis - de står på bänkskivan. Ska man fälla ner i bänkskivan blir det nog ganska trångt i den övre lådan om inte hon är väldigt grund. /Krille
3 svar · 2,9k läst
T
tank77: Byt skiten, minst 25 år gammal som sagt och enligt mig ska brunnar med ej upptagbart vattenlås bytas.
5 svar · 1,4k läst
·
Martin Berggren
Martin Berggren: vilken modell är det du köpt? vissa går att kapa nertill [bild]
5 svar · 1,4k läst
·
T
Tompafix: [citat] Finns väl två alternativ, ta upp golvet och förstärk det från ovan. Eller på något sätt ta dig under för att stärka upp
1 svar · 1,5k läst
T
trekky76: Jag hade ett liknande problem; man hade lagt en matta efter stambytet som tidigare boende sen lagt klinker över. Vatten tog sig in bakom och låg kvar sen emellan mattan och klinker med sprickor som följd då fukten sväller och pressar kakel/klinker underifrån. Man bör alltså kontrollera vad som finns under ytskiktet på golvet och nedersta raden på väggen.
3 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.