E
elian675: Stort tack!! Jag gör så!
4 svar · 5,0k läst
·
Johhhan
Johhhan: En radiator, som sitter närmare golvet än en handdukstork, brukar nog upplevas effektivare som värmekälla.
7 svar · 1,5k läst
Demmpa
Demmpa: [citat] Varför skulle det vara förbjudet med utanpåliggande elinstallation i våtutrymme? Nej, det är inte förbjudet.
3 svar · 2,8k läst
H
HEM2121: [citat] (y)
12 svar · 2,0k läst
·
E
Emelie84: [citat] Ja, ska klura lite på färgen, som @Realvamos var inne på vore det kanske klokt med grått. Tack igen för hjälpen!
8 svar · 5,3k läst
·
människa
människa: Det här var svårare än jag trodde. Jättetacksam för alla möjliga tips. Jag vet att jag använde för lite membran under första våden, så den drog jag bort, & det var ju tydligt för större delen av baksidan var ren från membran. Andra våden gick bättre. Men jäklar vad membranet torkar snabbt! Har ca 12° i rummet. Detta är vad jag använder: Jackon våtrumsskivor Heydi Primer Gulv
0 svar · 1,2k läst
·
M
magnusj: Söker en duschkabin utan golv (eller duschhörn med tak) liknande denna från Tylö, som tyvärr är något för stor: [bild] Någon som vet om det finns? Har inte lyckats hitta något.
0 svar · 3,1k läst
G
Grenle123: Jag har ingen aning om vad det är för vägg bakom. Det ända jag vet är att badrummet är från 1989.
8 svar · 2,1k läst
·
Frangipanista
Frangipanista: [citat] Det kan jag prova. Jag behöver ju veta både om den fyller på vatten och sen spolar. Mekanismen kan jag ju se om den är hel. Tack för tipset.
2 svar · 725 läst
S
sanamon: Hej, Min vägghängda Gustavsbergs Wc har problem med spolknapparna, "gångjärnet" till knapparna har gått sönder i plasten, så skulle behöva nytt "plastlock inkl. knappar" till fixturen. Gissar den köptes ca 2005. Letar jag på Gustavsbergs sajt så verkar det inte finnas någon modell som liknar denna. Knapparna ser ut så här (bifogar bild) [bild] Är det någon som vet vad fixturen
0 svar · 1,1k läst
·
Stefan N
Stefan N: https://www.tapethandeln.se/sv/articles/2.292.155/alcro-tat-vatrumsfog
6 svar · 4,9k läst
·
G
Gooli: Jag hade samma problem. Stängde av inkommande vatten. Lossade rattarna (borde sitta en skruv mitt på ratten, kanske bakom en täckbricka). Lossade termostat och kranmekanism. Rengjorde. Satte ihop. Går så lätt att man kan justera med lillfingret. Kanske du bara behöver lossa rattarna och rengöra. Du anar inte hur mycket gojs som samlas där genom åren.
1 svar · 10,9k läst
·
K
Kabehusvagn3328: [citat] Håller inte länge. Lyft stolen och frilägg röret från kaklet, kolla om det är gjutjärn under plaströret, fixera plast röret i gjutjärn, montera ny manschett på stolen dom brukar murkna av kittet, det du gjort är konstgjord andning
38 svar · 22,4k läst
·
T
tergo: mora temp ess byte av kolv och insats inuti blandaren - YouTube
2 svar · 3,8k läst
·
K
Kane: Kortling för varje skarv.
1 svar · 2,0k läst
·
A
alexfattaringet: Ingen aning. Får försöka kolla det. Vad betyder "bilat igenom"?
4 svar · 1,9k läst
·
S
Screew: Det sista du vill göra är att bygga in för litet avlopp, jag skulle nog inte gått under 110. Det är så tråkigt med stopp i avloppet
2 svar · 804 läst
E
Enys89: Vi har gått all-in på inr i badrummet och är så nöjda! Spegelskåp, kommod, blandare, takdusch, duschdörrar + pile, handdukstorkar Line Det jag gillar med kommoden och spegelskåpet utöver designen är att man kan bygga på med olika paket för att få uttag inuti, belysning etc, vi lade till belysning på undersidan av spegelskåpet och det är en så schysst detalj. Duschdörrarna + pile
6 svar · 2,6k läst
lisaskywalker
lisaskywalker: Jag kan tillägga att jag jobbar som elektriker, är förstaårsmontör, och jobbar på ett nybygge nu, lägenheter. När jag har satt upp handdukstork har jag fått instruktionen att sätta silikon i hålet endast, inte i pluggen. Hoppas det inte är helt åt helvete då.. Och att jag kanske borde ha bättre koll på våtrumszoner redan, men jag försöker lära mig iaf
7 svar · 2,2k läst
B
Byggarav: [citat] Va bra, då ska jag inte vara så orolig.
2 svar · 812 läst
·
F
_Fredrik_R: Tack för ditt svar! Det blir nog trä för enkelhetens skull. Spottar har jag inte tänkt ha, men 16mm flexslang för el behöver få plats. Målet är att sänka så lite som möjligt då det är lågt i tak.
2 svar · 1,7k läst
Johhhan
Johhhan: [citat] Välj ett system som är godkänt av Måleribranschens Våtrumskontroll, och läs noggrant tillverkarens instruktioner för att hitta produkter som funkar ihop. Där finns t.ex. info om hur man gör med våtrumstapet och vad man bör, och inte bör, täta hål med. Just inför målning ska man undvika silikon, eftersom det hindrar att färgen fäster bra.
3 svar · 1,5k läst
J
Jonnyholward: Okej! Tack!
4 svar · 795 läst
·
J
4 svar · 795 läst
·
R
Rolle85: Ja de går
12 svar · 14,9k läst
·
R
F
Fixarfia: [citat] Oj 30 kvm! Bra jobbat! Ja jag tycker ju att jag borde klara 1 kvm! Gäller bara att hitta rätt teknik och ha rätt verktyg. Vissa plattor sitter verkligen så hårt i fixen och sen ska jag ned till nästa lager plattor och fix. Det är väl därför jag tror jag behöver en slagborr eller liten bilmaskin som hjälp. Tack för pepp och bra tips! :-)
12 svar · 3,8k läst
Bongvardos
Bongvardos: Gör inte arbete utan ritningar.....råd från byggkille;)
4 svar · 1,2k läst
·
Snailman
Snailman: [citat] Köpte nu en sådan här från Amazon för en hundring (levereras av Amazon) [bild] Det lär underlätta var hålet ska vara, skenorna och blanka muttrarna är av metall så det ska nog hålla bra och dra åt ganska hårt. Fyrkanten med hålet och insatserna är av plast. Multi-Angle Measuring Ruler,Six Sided Aluminum Alloy Template Tool,Multi-Angle Measuring Tool,with Ceramic Tiles
31 svar · 49,4k läst
·
L
lelleputt: Har varit hantverkare och slipat golvet i WCn i källaren (betonggolv). Finns sedan tidigare en plåtlucka i golvet som döljer rensbrunnen till avloppet. Nu ska de ju måla golvet är väl en grund, osäker hur man behandlar WCgolv i källare, men en annan tanke var klinker. Frågan är vad göra med rensbrunnen? Den är placerad precis framför dörren, så man kliver över den hur man än
0 svar · 1,1k läst
P
Peter_K: IKEAS handfat saknar inbyggt bräddavlopp så tex bottensilen passar inte i ett "standard" handfat. Även ganska så trångt med IKEAs egna vattenlås i Godmorgon kommoden.
2 svar · 3,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.