Jag har en äldre dusch där det sitter en stång på väggen, på stången fäster man duschmunstycket. Jag har fått tag i en takdusch jag vill sätta där istället.

Takduschen är från Mora och har ett fast vägg-fäste som sitter lägre än nuvarande skruvhål. Min tanke är att försöka undvika att göra nya hål och sätta något som kan hålla den nya duschens rör där det redan finns borrhål.

Jag tänkte att det borde inte vara så svårt att hitta men jag har pratat med två VVS-are och det verkar inte vara så lätt.

Är det någon här som känner till en lämplig hållare som skulle kunna användas. Duschröret går ca 80 mm från väggen med orginalhållaren till den nya takduschen.

Jag har en hållare för klädstång hemma som jag tänker är lite vad jag söker men den är kanske inte så lämplig att sätta i duschen.

Hit me med idéer!

• Äldre duschstång monterad på kaklad vägg med befintligt duschmunstycke och slang.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Duschstång och hållare monterad på kakelvägg, gammalt skruvhål syns.
    Skapa konto
  • Kromad hållare för dusch eller klädstång med rund ring och väggfäste.
    Skapa konto
Är verkligen väggfästet fast? Vad är det för modell på duschen?

S0MMER S0MMER skrev:
Är verkligen väggfästet fast? Vad är det för modell på duschen?
Väggfästet på den nya sitter fast, den skruvas på den undre delen, sen är det ett smalare rör upptill på den övre delen av duschen.
Jag har inte köpt den nya i butik utan av en privatperson som köpt hus och ville bli av med den så modellnamnet saknar jag.

Jag tänker att det borde finnas nån förkläna eller liknande och att jag inte behöver använda det riktiga fästet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.