J Jarlsgård skrev:
Aktiva är de då alltid, har mött ägaren i sin bil ett par ggr den senaste månaden :) men det är ju semestertider så saker kan ju alltid dröja lite :sweat:

Men som sagt, väldigt nöjd med deras arbete. Vettiga i pris, höll tidsramen och gjorde ett riktigt bra jobb :D tog in 11(!) offerter innan jag beslutade mig :crysmile:
Hittade ingen hemsida, bara deras Facebook Men det är ju som du säger semestertider. Inte fått svar av så många som jag hoppades på än, hört av mig till ca 10 st.

Ja jag tror inte de har en vanlig hemsida :)

Skall du ta in flera offerter så skicka iväg en förfrågan till Fasad & Interiör. De hjälpte oss med vår källare och var väldigt bra att ha att göra med.

Hur har det gått?

Blev Fasad & Interiör. Tyckte de hade en prismässigt rimlig offert och kontakten med dem kändes seriös. Väldigt nöjd med badrummet. De gör tydligen runt 150 badrum om året så kändes som de hade ett välsmort maskineri som rullade på utan problem. Blev till och med klart tidigare än jag räknat med. Köpte dock kakel av Lundskakelvaruhus eftersom fasad & interiör har samarbete där, lite rabatt och så sköttes leverans utan min inblandning vilket var skönt.

• Gilla
Skip6711
  • Laddar…
F FMJ skrev:
Tänkte höra om någon på forumet har någon erfarenhet eller har hört något om denna firma?

Jag har tänkt renovera badrummet och har fått en offert från bland annat denna firma. De har kommit med det lägsta anbudet men känner mig osäker om det är värt eventuellt strul för några tusenlappar mindre.

De har lite blandade omdömen på Reco.se. Inga omdömen efter 2016 vilket verkar lite märkligt.
[länk]

Knappt några omdömen på Google eller Facebook heller.

Någon med erfarenheter att dela?
F FMJ skrev:
Tänkte höra om någon på forumet har någon erfarenhet eller har hört något om denna firma?

Jag har tänkt renovera badrummet och har fått en offert från bland annat denna firma. De har kommit med det lägsta anbudet men känner mig osäker om det är värt eventuellt strul för några tusenlappar mindre.

De har lite blandade omdömen på Reco.se. Inga omdömen efter 2016 vilket verkar lite märkligt.
[länk]

Knappt några omdömen på Google eller Facebook heller.

Någon med erfarenheter att dela?

jag vill varna för Fredrik som äger Lunds kakeltjänst. Hans bolag är även delägare i Lunds kakelvarubutik ute vid Nova Lund.

De fick uppdrag hos mig att flyta, tätskikta och kakla badrummet och hall bland annat.

Resan blev mycket kort för dem hos mig, inte längre än 3dagar där de hann flytta fram elektrikern som skulle lägga golvvärmen för att de inte hann klart i tid!
Felaktiga höjdangivelser på golv i badrum och hall samt att de ”råkade” flyta golvet innan golvvärmen lades både i badrum och hall utan att ta ansvar och stå för kostnaderna.

massa bortförklaringar och ej godkända ”himpa vimpa-lösningar” till förslag för att ljuga ihop och rädda deras otroligt stora misstag!

Istället blir Fredrik, ägaren, mycket otrevlig och hotsam, blockar samtal och tar inte ansvar över huvudtaget.

varning för både Lunds kakeltjänst samt Lunds kakelvarubutik som delvis har samma otrevliga ägare. Observera att Båda ägarna har tät kontakt, kör psykologiskt spel för att övertala dig om att du inte har några rättigheter vid fel uppkomna på deras ansvar.

Dessutom lägger de kostnader över mellan bolagen, kostnader för material som ska ingå i Lunds kakelvarutjänst anbud på tjänst, blir lätt till löpande kostnader på fakturor som Lunds kakel varubutik tar dubbelt betalt för.

Avslutningsvis vill jag bara sätta ett stort Varningstecken på dessa företag som Fredrik är inblandad i, oproffsiga.

Googla och läs, så mycket negativt, även om det är gammalt för att nya recensioner inte får komma till, har troligen en bra del sanning i sig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.