4 747 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Spackla vägg innan matta
Har försökt hitta något aktuellt inlägg om det här på forumet men gått bet.
Jag bygger ett litet badrum som ska få plastmatta. Vad jag läst mig till så ska man spackla gipsskarvar med våtrumsspackel för att förbereda inför mattsättningen. En bekant som jobbar med att sätta matta säger att jag ska strunta i att spackla skruvarna och se till att det är skarpa grader i hörnen och inte "runda av" dom.
Jag har även förstått det som att det är onödigt att sätta pappersremsor vid spackling av skarvarna.
Har jag fått allt rätt?
Jag bygger ett litet badrum som ska få plastmatta. Vad jag läst mig till så ska man spackla gipsskarvar med våtrumsspackel för att förbereda inför mattsättningen. En bekant som jobbar med att sätta matta säger att jag ska strunta i att spackla skruvarna och se till att det är skarpa grader i hörnen och inte "runda av" dom.
Jag har även förstått det som att det är onödigt att sätta pappersremsor vid spackling av skarvarna.
Har jag fått allt rätt?
Mattläggaren jag samarbetar med spacklar skarvar samt skruvhål även fast jag inte tror man skulle se skruvhålen igenom mattan så är det lika bra att spackla dessutom tar det ju inte lång tid extra att spackla hålen. Ingen remsa behövs.Kristofferm skrev:
Har försökt hitta något aktuellt inlägg om det här på forumet men gått bet.
Har jag fått allt rätt?
Jag förstod det som att det var mindre risk att det skulle kunna bli utbuktningar på mattan. Lite som att skruvskallar kan få för sig att träda fram med tiden på väggar. Att skallen inte är spacklad ger lite "rörelsemån" för skruvskallen.T tank77 skrev:
Klicka här för att svara