Hej, vi ska byta värmesystem i huset nu snart och ska i samband med det byta ut duschen på övervåningen till ett badkar. Jag skulle vilja ha lite hjälp att hitta ett badkar som passar badrummet.
Vi kommer ta bort nuvarande duschväggar och VVS gubben som ska installera bergvärmen får hjälpa till med ny rördragning kring badkaret.
Jag har försökt leta lite själv och fastnade för Hafa Aqua 140, men problemet är att det blir för tight mot toaletten så man knappt kommer kunna sitta där.
De mått som jag har att röra mig med är 147cm (mot dörrkarmen) och cirka 120cm mot toaletten. Vi har två barn, 3.5 och 0 år gamla som är huvudanledningen att skaffa badkar, det jag gillade med Hafa modellen var den lilla sitt ytan in mot hörnet, men det är inget krav. Bubblor är heller inget krav, kanske helst ett vanligt badkar?
Jag skulle också vilja att så stor del av badkaret som möjligt används in mot hörnet. Som exempel så tycker jag
https://comfornette.se/florence/ ser väldigt litet ut när inget av hörnet används.