fremax
fremax: Troligtvis insåg de att plast spricker och börja göra de i metall, kör! Med vänlig hälsning, fremax
2 svar · 2,1k läst
·
oscarwww
oscarwww: [citat] Kan du inte slipa ner spackelfogen?
16 svar · 24,4k läst
·
H
HEM2121: [citat] När kaklades badrummet? Det kanske ändå är dags att göra om det? Förre ägaren vet kanske vem som gjorde badrummet?
11 svar · 2,0k läst
·
zno
zno: [citat] Haha, ja det här var en gammal tråd! :) Det var som sagt termostaten som var trasig. Jag ringde helt enkelt Tapwell och dom skickade en ny termostat (gratis!).
4 svar · 15,1k läst
N
NoOne2k: 75mm-röret, är det muff eller slätände? Kan det fungera med en https://www.bauhaus.se/overgang-mellan-75-89-till-100-110mm-ror?gclid=CjwKCAiAn5uOBhADEiwA_pZwcJfIoCVMAz-EAAZ7fQQ-JxJk9g8oytf9bvQNxm7q_8zGFdMYzD1NCRoCRrUQAvD_BwE
6 svar · 2,5k läst
T
Träkåk: Utan att ha mer bakgrundsinfo om förutsättningarna är det nästan omöjligt att säga, och även om du tar in en annan firma nu för att ta över, så är det inte lätt för dom att uttala sig om tidigare arbete debiterats skäligt då de inte ser förutsättningarna från start. Känns onekligen som att du blivit ordentligt blåst och jag hade bett dom fara åt h-e och tagit in en annan
37 svar · 8,3k läst
T
tank77: [citat] Menar du en duschkabin eller? För då kan du ha vilket fall du vill eftersom vattnet leds ner i ett rör som stoppas ner direkt i brunnen. Om du menar vanliga glasdörrar som du kan öppna och stänga så ska du ha ett fall på 7-20mm/m och det kollar du lättast antingen led en laser eller ett vanligt vattenpass.
4 svar · 987 läst
J
Jönas: Vet någon här vilken slang är bäst här? Det är alltså ett par meter till badrummet, rören är ingjutna i bjälklaget så det går ju inte att veta dess exakta dragning. Man kan ju sondera med dragfjäder eller periskopkamera innan för att få veta lite mer.
14 svar · 2,9k läst
·
Y
yuphin: Har en Hafa takdusch med tillhörande duschhandtag. För några dagar sen sjönk trycket i handtaget medans takduschen har samma tryck testade att byta själva duschhandtaget men forrtarande lågt tryck. Är det denna delen som behöver bytas tror ni? Bytte den på garantin för ett par år sedan men kanske dags igen? Eller kan det vara kalkbeläggning i den som man kan få bort?
0 svar · 1,1k läst
S
seniorkonsult: Förstår att ingen ville ha fixturen. 6/9 l låter helt vansinnigt. Snålspolande brukar vara 2/4 l
1 svar · 1,7k läst
S
seniorkonsult: Ingen har haft problem?
18 svar · 15,1k läst
H
Hillblom: [citat] [citat] tror jag kommit fram till att det är en backventil ocj återmonterat den
1 svar · 950 läst
·
Isarheml
Isarheml: Tätskiktet skulle jag inte oroa mig. Som du säger så är det bara hängslen och livrem om det är så ens. Till din fråga skulle jag har kört vidare tror personligen att det inte är något problem sätta klinkers. Svårt att se på bilden, tycker bilderna ser jättebra ut.
3 svar · 2,1k läst
·
N
nybyggarn3: Jag som brukar tjata på min familj att inte använda tunga glas eller keramikföremål ståendes lite överallt i badrummen. Får ta och visa denna tråd.
7 svar · 6,7k läst
·
S
steffegubben: Det är hyresrätt så det blir att prata att prata med hyresvärden som äger fastigheten. Tackar för ditt svar, ska hjälpa henne lösa det tillfället med dush så länge tills det löser sig. God jul!. [citat]
2 svar · 3,9k läst
·
N
NyAnvändare: Hej Kommer bilder senare men det luktar från badkaret alt röret ner till golvbrunnen. Badkaret töms via ett plaströr rakt in i golvbrunnen
2 svar · 1,9k läst
Z
Zunken: [citat] Snyggt!! Hur stort är badrummet - längd/bredd? Vad har ni för klinker och kakel? Skall till att bygga ett badrum och skulle kunna planka detta rakt av :) Mvh Peter
79 svar · 18,5k läst
·
F
Fula ankungen: Asbest ser inte ut sådär! En disktrasa helt enkelt! Smart eftersom den tål väta och torkar upp dvs behåller inte vattnet…
9 svar · 2,0k läst
·
H
Husärlivet: Vi gjorde precis ett nytt badrum i ett gammalt sovrum. Drog vatten dit och avlopp. Vägg i vägg med kök. Rev allt själv och slängde på tippen. Snickaren byggde upp resten. Han hyrde in el och vvs. Byggofferten blev 149 k då ingick plattsättningen. Vi köpte all inredning själv. Klinker va på rea ca 10 k, va 58% på sista dom hade. 60x30 plattor. Ifö serien skulle kostat 19 k, det köpte
3 svar · 1,7k läst
·
E
EPG: Tack för tipset, jag handlade en sån flaska igår, såg ut som en tippexflaska men det funkade bra :cool:
2 svar · 2,0k läst
E
EEOK: [citat] En i svart krom
24 svar · 30,2k läst
·
M
mutumba23: Hej, Är väldigt skeptisk till en faktura jag fått och vill höra med er om det är en rimlig tid för nedan moment? Jag var hemma hela dagen och har koll på hur länge han var där och vad han gjorde. Den största tiden gick åt för hantverkaren att vara ute och ringa samtal. Han var inne i huset eller ringde alla sina samtal mellan nedan tider. 07.00-15,.45 (1 timmes lunch inräknad)
0 svar · 2,6k läst
·
K
keckepro: [citat] Hej! Det är bara en vanlig IKEA eller Jysk gardin. Kommer inte ihåg exakt, dock kommer jag ihåg att duken verkade rätt okänslig för fukt, något plastmaterial. Fungerade bra när barnen badade.
22 svar · 7,9k läst
·
Fario
Fario: [citat] Tack för det.
23 svar · 12,5k läst
·
I
Ida2022: [citat] det är gråa rören so vi har
6 svar · 1,8k läst
S0MMER
S0MMER: Skulle kunna funka att byta denna, https://www.rskdatabasen.se/kategori/sanitet-blandare/blandarekranaranslutningar/tillbehorreservdelar/ventiloverstycken/8589653-613 Inte helt hundra på att det är rätt men bör sitta något liknande, prova att öppna och jämför med bilden.
1 svar · 816 läst
·
K
Kane: [citat] Japp! [bild]
2 svar · 858 läst
·
Johhhan
Johhhan: Att foglinjerna ändå ligger så nära att mötas gör att det direkt ser fel ut. Det hade varit bättre att istället skilja dem åt mer. Lägger in en illustration från Byggkeramikrådets Riktlinjer för färdigt utförande: [bild]
13 svar · 2,9k läst
·
B
Bonzo2000: [citat] Jag har landat i att jag troligtvis kommer regla ut en vägg och sätta tätskikt bara där det blir direkt vatten, dvs i duschhörnan. Resterande golv och väggar kommer jag lämna utan tätskikt. Alltså precis enligt ditt sista förslag ovan. Det borde ju bli ungefär som att ha en duschkabin, fast den är platsbyggd och mer permanent. Om det blir rätt eller om jag hittar ett anat
7 svar · 4,2k läst
H
Husqvarnan: Hej ! Jag reglade 45x220 cc300 och sedan enligt LK heatfloor 22 systemet, tyckte det var proffsigt att jobba med och entreprenören som gjorde tätskikt samt plattsättning var nöjd. Se länk för system. https://www.lksystems.se/globalassets/inriver/resources/se.33.c.173_pa-golvbjalkar-med-lk-heatfloor-22.pdf
1 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.