Bernieberg
Bernieberg: Om tätskiktet är korrekt monterat är det inget problem mer än att det inte är möjligt att inspektera just att det är rätt gjort. Så då får man antingen lita på kvalitetsdokumenten eller utgå från att det är fel gjort och agera därefter. Har dålig koll på vad kvalitetsdokumenten är värda om det skulle visa sig vara något problem längre fram.
1 svar · 2,5k läst
G
gaia: ett spegelväggskåp med led sidobelysning över kommoden är en bra lösning .
19 svar · 2,5k läst
·
F
Feskekörka: Efter lite funderande och sökande har vi landat i att vi tror att det är frånluften i husets mekaniska ventilation!
7 svar · 1,4k läst
·
T
TJdal: [citat] oj! Det vågar jag inte säga.. badrummet är 20 år gammalt och har varit iaf en jordbävning som varit kännbar här under den tiden..
9 svar · 20,2k läst
·
H
HEM2121: [citat] (y)
10 svar · 5,4k läst
·
JohannesG
JohannesG: [citat] Tack! Håller med om att vikbara dörrar är ett bra alternativ :) Elanslutning är fixat redan.
2 svar · 2,4k läst
·
M
Masse. 67: Jag håller på att renovera ett badrum, nu har mattläggaren flytspacklat så att stosen till toalettstolen bara sticker upp ca 4 cm. Räcker det eller finns det någon annan lösning?
0 svar · 878 läst
·
S0MMER
S0MMER: Den var nog till en bidédusch.. du kan nog köpa en ny slang och plugga den.
1 svar · 1,2k läst
·
T
tank77: Ni kan ju bygga igen två väggar i alla fall, resten får vara öppna så att rörmokaren kan dra sina rör där och givetvis ska ni ha dolda rör till kommod och toalett också när det ändå är uppöppnat.
7 svar · 3,7k läst
·
Mazen
Mazen: [citat] Gött :)
14 svar · 4,0k läst
·
L
LyckansHus: [citat] Underbart, tack för den här bekräftelsen!
5 svar · 1,4k läst
·
N
NicklasB85: [citat] mögelsporer Börjar dock växa vid ca 75% fukthalt :).
67 svar · 54,4k läst
·
Johhhan
Johhhan: Tomrören ska väl klamras 150–300mm från väggbockstöden, men arbetet pågår kanske fortfarande.
3 svar · 2,1k läst
·
A
AndersS: Hade det varit vårt hus hade det åkt ut och ersatts.
1 svar · 793 läst
·
Stefan N
Stefan N: Knappast asbest i ett nytenoverat badrum, det har ju inte fått säljas på 40 år.
2 svar · 740 läst
·
SebbeEngel
SebbeEngel: Tja! Jag har nu öppnat golvet upp på ovanvåningen i det gamla badrum (råspont, masonit, 2 x mattor). Jag har rivit det gamla gjutjärnsavlopp och ska byta till nyt plast. Dock är bjälkarna lite ihåliga eftersom dem har byt från badkar till vanlig dusch... Enligt bild vil jag vid dem "gamla" hål skruvlimma konstruktionsplyfa 15mm (röd) och där vart toaröret (också gamla) går evt.
0 svar · 884 läst
·
Robert63
Robert63: [citat] Vad menar du[/QUOTE] Det jag skriver. H'n som svarar vet inte ett skit om vad som gäller, men har ett stort behov av att göra sin röst hörd. Trist, och något som urvattnar forum likt detta. Utan någon egentlig aning om hur saker och ting förhåller sig, ska man inte torgföra sin uppfattning om läget så som den enda sanningen. Sjukt tröttsamt faktiskt.
119 svar · 20,8k läst
·
useless
useless: Här finns ingenting att se. Cirkulera.
12 svar · 1,8k läst
·
A
amandaasen: [citat] Det förstår jag och givetvis betalar jag för det isåfall.
8 svar · 1,8k läst
·
yonna
yonna: Min glasskiva ligger dikt an till golvet och det gillar jag inte. Det är jobbigt att hålla rent just där nere även när man dagligen kör med gummiskrapa. Med ett mellanrum på ca 15 mm slipper man det problemet. Förutsättningen är naturligtvis att avrinning mot brunn är korrekt och att skivans tyngd inte kräver stabilitet hela vägen.
4 svar · 3,1k läst
·
B
betamax: Vi sågade ur i aluprofilen för klinkern som jag kommer ihåg. Är inte på plats för att kolla just nu:)
7 svar · 2,9k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Jag vet inte vad du funderar över men att det finns okunniga BRF-styrelsen är inte kontroversiellt. Inte heller att det finns åldrade sådana eller inaktiva. Att någon styrelse gör olagligheter vet vi också. Riktigt hur 90-talisterna kom in i din tankegång är heller inte riktigt klart. En och annan 90-talist sitter i en BRF-styrelser.
22 svar · 7,1k läst
R
Rick84: bumpar denna tråd, jag har samma problem och undrar om någon mer kunnig har någon lösning. finns typ såna här, men för mig är det fel mått och inte hittat något som passar: https://www.bauhaus.se/forlangningsror-duschset-gustavsberg
2 svar · 1,7k läst
BirgitS
BirgitS: När det är klinker är det nog bättre att följa BKR:s branschregler än GVK:s. Jag vet inte om de skiljer sig åt i detta fall.
6 svar · 1,7k läst
·
Andie Gson
Andie Gson: [citat] Har varit väldigt generös med fikabröd!
9 svar · 2,4k läst
·
B
Bjurn25: [citat] Det låter jättebra, vilken tur att jag köpte gängtejp idag då. Tack så mycket.
2 svar · 1,4k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Måla med våtrumsfärg/täckfärg tex. Det behövs ingen tätning eller skikt i övrigt om det är tätt och välbyggt. Är det kallvind eller ett våningsplan ovan?
2 svar · 486 läst
V
Vante: Fresh Intellivent, se till att ni har tilluft via tröskeln.
2 svar · 1,6k läst
B
Bagarns28: Tack för infon!(y)
4 svar · 2,5k läst
B
byabin: [citat] Det tlåter rimligt, alla nya ventiler med hylsa som jag har sett har pop-up ventiler. Alternativet verkar vara slätventiler med pinne. Finns även ett fåtal liknande den jag har idag som är något nedsänkt för att sätta pluggen i (kanske är det som kallas pluggventil, men jag är inte helt säker).
4 svar · 3,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.