Hej!
Jag har monterat alldeles nyss denna badkarrsvägg och den kommer med plastlock till skruvarna på ramen som jag inte kan sätta på.
När jag bara trycker på den som det står på monteringsanvisnigar förstörs de små plastspåren på lockets insida (se bifogat kort!)
Hur gör man det egentligen?
Jag har monterat alldeles nyss denna badkarrsvägg och den kommer med plastlock till skruvarna på ramen som jag inte kan sätta på.
När jag bara trycker på den som det står på monteringsanvisnigar förstörs de små plastspåren på lockets insida (se bifogat kort!)
Hur gör man det egentligen?
Det samma trodde jag också först. Fast det gick inte att skjutas sedan tittade jag på anvisningarna som visar att de bara trycks på. Och det går inte heller...F FDT skrev:
Det är inte så enkelt att det som inte går med våld, går med lite mer våld?D Dimitris76 skrev:
Eller så skär du bort flärparna som ska snäppa över skruvskallen och limmar dit locket med en dutt silikon, smältlim eller annat "klet".
Silikonlimning är alltid Plan B!Alfredo skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Tycker det ser ut om fel skruv.........skruvskallen ska nog sitta en våning ner och inte hamna omedelbart under plastpluggen som nu. Finns ju ingen möjlighet att skjuta eller snäppa den där på plats över skallen.
Produkter som diskuteras: "plastpluggen"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
Det kanske mer är så att du dragit skruvarna för hårt så att de ligger för djupt. Troligen ska ju plastlocket snäppas över skallen på skruven men det kräver ju då att den är så pass mycket "utanför" att plasten kan klättra över skallen och snäppa fast.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden