Badrum
Düsseldorff: [citat] Tvätta, prima två gånger, fyll fogar med microcement, sen hela ytan. Klart.
Douglas029: [citat] Helt rätt! Du kommer sova lite bättre än mig på nätterna.
tank77: Som sagt, betala inte några pengar i förskott. Jobbar själv som plattsättare och har aldrig begärt några pengar i förskott inte ens när jag var nystartad utan kunden betalar när jobbet är klart. Dessutom skriver jag aldrig några avtal, har inte behövts.
Totte_72: [citat] Du har helt rätt. Det gick till slut att lyfta dörren ca 10mm. Nu gäller det bara att få tag i vettig distans att lägga emellan. De som följde med är borta sedan länge.
mrsnhp: [citat] Snyggt! Tack för bilderna, det är så svårt att visualisera hur det skulle bli när man bara ser en liten exempelvägg i butiken.
Thorander.: [citat] Grymt jobbat! Vi står inför renovering av badrum nu! Älskar känslan i ditt badrum men ja den typen av möbler hittar man ju inte färdigt[/QUOTE]
jon021: [citat] Tack, läste nyss bkr och som du säger är grundregeln att det ska bort. Så det är väl det jag får göra även om jag själv tycker att risken bör vara riktigt låg på väggarna utanför duschutrymmen.
Jonatan79: Hmmm, det är förmodligen inte godkänt att ha självdrag eller så lågt drag i badrummet. Hoppas du inte har alltför fuktigt i badrummet :(
SuperNyfiken: Status uppdatering: Demonterade takfläkten som startar med belysningen. Det var helt stopp ca 30cm upp i taket och det var blött ovanpå fläkten i kanalen. Rann ut lite genom fläktens skruvhål vid demontering. Har rengjort fläkten och tagit bort stoppet. Kopplat om så att fläkten nu har en egen knapp och styrs separat från belysningen. Låter den vara konstant igång trots oväsen för
TheGame: [citat] Varför vill man spara gamla skithus-stolar? :crysmile:
Nyponbuske: Vi är nyinflyttade i vårt hus och badrummet har ett handfat i matt utförande. Det är inte vanligt, glansigt porslin. Hur ska dessa rengöras? Vill ju inte råka förstöra ytan. Han rengjort riktigt med grönsåpa och vatten, men vita fläckar syns fortfarande när ljus landar på handfatet.
Axiv: Hej Första inlägget här i forumet Vi har precis köpt hus och i ena hörnet i badrummet står ett bubbelbadkar av märket "Bubbelbad".. Tämligen opraktiskt namn när man ska försöka leta info på internet. Så jag vänder mig till er: Är det någon som är bekant med det märket? Det ser ut att ha några år på nacken då plasten på utsidan gulnat något. Tack på förhand.
TheCed: [citat] [citat] Ja och det blir ju faktiskt bara 2,5cm givet att den sitter på 45 från ena väggen. Snackade med plattsättaren idag och han tror inte det kommer märkas, i värsta fall kan han lägga plattorna så att de linjerar korrekt med blandaren och lurar ögat.
useless: Det ska ju inte vara tätt under mattan så fukt kan ventileras ut. Sen är det ju inte så att ett eventuellt hålrum automatiskt drar till sig fukt och om spacklet är armerat så blir det inga hålrum även om det skulle råka bli några sprickor.
Elvira.97: Hejsan! Jag håller på att bygga nytt hus och har nu fått lite funderingar kring badrummen. Jag har tidigare varit helt bestämd till att ha matta på golv och väggar i samma nyans men har nu börjat tveka i och med att man behöver ha bård längst upp. Min tanke är nu att ha matta på golven och kakel på väggarna. Skulle vilja ha lite tips men framförallt bilder på badrum som har matta
Niklas Rickardsson: [citat] tack , blir jag lite lugnare
Achren57: Har en Bathlife Eufori och där får man ta bort 2 pyttesmå skruvar, en på var sida. Se bild.
TypRätt: Fötterna på maskinen ska väl gå att snurra på för att få upp höjden, det brukar kunna gå att höja i alla fall 5cm.
xLnT: [citat] Det finns ju massor med takduschar som har cc 160, problemet är att hitta med äldre stil. Då menar jag inte 70-talet utan sekelskifte. Det bästa jag har hittat hittils är denna: https://www.sekelskifte.se/product/duschtermostat-donegal-160-c-c Men det är också excenterkoppling mm, så den går bort.
Kantlist: Kolla om det kommer ut vatten i brunnen när ni duchar. Kan vara stop i röret. Så när ni duschar så trycks vatten åt fel håll mot köket. Om det är halv stop så kan vattnet rinna undan men sakta. Så ni fyller avloppet snabbare än det rinner undan. Så var det hos mig. Blev avloppsbyte i källaren.
TheGame: Börjar det läcka där och ni inte märker det så blir det skit av allt, därför det är fel.
ådal: Har du en ovanlig modell? Universalsitsar är alltid lite rangliga då fästena är ställbara för att passa så många som möjligt. Skurvarna/muttrarna lossnar ofta med tiden. Bästa är kolla vilken modell man har och köpa en för just den toaletten. Har man en budgetvariant där det inte finns sitsar för just den modellen har man tyvärr en uppförsbacke :(
Sista spiken: [citat] http://andresglas.se/ är ingen giltig adress