Byggahus.se
Tabbade mig lite när jag satte upp kaklet på väggen då ja började med mosaiken. Tänkte dock inte på att det var olika tjocklekar samt att de ska vara mer fix under kakelplattorna. Att riva ner är inget alternativ, men finns det något annat jag kan göra som kan "gömma undan" det lite? kanske någon list eller liknande?

• Vägg med ojämnt monterat kakel, stora plattor bredvid mosaik med synlig tjockleksskillnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mja, leva med det eller riva är väl alternativen...

Eventuellt kunde du, om du har annat "metall" i badrummet, lägga fast tunna metall fyrkantsstål, typ aluminum 2x2 mm eller liknande.

T
Inget du kan göra åt nu. Fast det måste du ju ha lagt märke till när du satta första arket att det inte var jämnt med varandra? Lustigt att du bara kör på sedan:thinking:

Skit samma då det är bara du som kommer att lägga märke till den nivåskillnaden, inte hela världen enligt mig.

Tur att det inte är en firma som ha gjort det för då hade högafflar och tjära med fjädrar dykt upp här bland kommentarerna:rolleyes::) Eventuellt ett gatlopp också.....

• Haha
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Mja, leva med det eller riva är väl alternativen...

Eventuellt kunde du, om du har annat "metall" i badrummet, lägga fast tunna metall fyrkantsstål, typ aluminum 2x2 mm eller liknande.
Ja det var lite min tanke men har inte hittat något lämpligt. Allt annat kommer vara chrome.

T tank77 skrev:
Inget du kan göra åt nu. Fast det måste du ju ha lagt märke till när du satta första arket att det inte var jämnt med varandra? Lustigt att du bara kör på sedan:thinking:

Skit samma då det är bara du som kommer att lägga märke till den nivåskillnaden, inte hela världen enligt mig.

Tur att det inte är en firma som ha gjort det för då hade högafflar och tjära med fjädrar dykt upp här bland kommentarerna:rolleyes::) Eventuellt ett gatlopp också.....
hahah, aa precis jag såg det när jag började med större arken och tänkte ääh finns säkert någon bra list men sedan i affären la ja märke till att man la en skena under :crysmile:. Så kan de bli när man skall ha lite för "bråttom". haha ja precis, kommer förmodligen vara att man stör sig första veckan sedan bryr man sig inte. bättre enligt mig en att betala 100k+ för en hantverkare. Om man inte är gjord av pengar då iofs.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.