Hej!
Jag skall bygga ett toautrymme med duschkabin. Skall jag sätta golvbrunnen mitt under där duschkabinen skall stå eller skall den placeras vid sidan om så att man komma åt den.
Väggarna kommer inte att vara vattensäkrade endast golvet, därför duschkabin.
 
BirgitS
Du måste kunna komma åt att göra rent golvbrunnen.

Boioberga Boioberga skrev:
Väggarna kommer inte att vara vattensäkrade endast golvet, därför duschkabin.
Godkänner ditt försäkringsbolag verkligen det?
 
OM du monterar en golvbrunn så måste du väl ha tätskikt?
 
Ja absolut, det skall det bli.
 
Frågan var om golvbrunnen kan var under kabinen eller måste den vara bredvid.
 
BirgitS
Du måste kunna rensa golvbrunnen regelbundet. Går det att göra om den är under kabinen?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Du måste kunna rensa golvbrunnen regelbundet. Går det att göra om den är under kabinen?
Ja det var min fråga.
 
BirgitS
Sånt varierar mellan olika kabiner samt beror hur svårt det är för dig att lyfta upp kabinen för att komma åt, vilket ju även beror på hur det ser ut runt kabinen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.