20 963 läst ·
35 svar
21k läst
35 svar
Fackmannamässigt lagd våtrumsmatta, eller???
Har knegat som mattläggare i 32 år. Ni har valt en köksmatta i erat våtrum.M Mr_G skrev:Vi håller på att renovera befintligt badrum samt nybyggnation av en toalett, allt har flutit på fint ända tills golvläggare kom in i bilden.
Den första mattan (rutiga i bilderna) accepterade vi ej resultatet av, det var bränt och missfärgningar samt dåligt utförda svetsningar. Golvläggare påstod sig ej kunna göra det bättre med just den mattan p.g.a materialet, detta argumentet köpte inte jag men för att han skulle få en chans att göra rätt för sig så valde vi en annan matta (svarta i bilderna) som han påstod inte alls skulle vara når problem för honom att lägga... Att tillägga är båda mattorna från tarketts sortiment samt golvläggare är certifierad av BKR.
Nu till frågan, är jag bara j*kligt petig eller är resultatet acceptabelt utfört på den svarta mattan tycker ni? Jag har helt tappat förtroendet för golvläggaren vid detta laget.
Vi har ännu inte accepterat jobbet
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild][bild][bild][bild][bild]
Mattläggarn8 skrev:
Nej. Tarkett verkar ha slutat sålt sin rutiga i deras aquarelleserie, men gerflor har kvar sin.
Tråden är 5 år gammal för övrigt.
https://www.bygghemma.se/golv-och-v...UwKVrio1nk8k1r2TAA51zh7zcw27VEmkaAs-5EALw_wcB
Klicka här för att svara