S
skyisthelimit: [citat]
9 svar · 4,8k läst
LouiceH
LouiceH: [citat] hej! Gått ett tag nu och trodde inte detta skulle vara det mest sannolika svaret då jag verkligen städat mycket men problemet är borta nu så det har säkert varit som skrev, att ännu mer städ behövdes.tack för hjälpen!
15 svar · 2,7k läst
R
Rickard.lj: Ser ut att vara väldigt bubbligt under matta i fallet ?
4 svar · 1,5k läst
·
christian Bergenblad
christian Bergenblad: Jag skickade in prov på väggmattan och golvmattan och det visade sig finnas asbest inbäddad i den röda golvmattan. För min del var det det bästa stället det kunde finnas asbest på då jag endast behövde skära sönder den runt de 2 golvbrunnarna. Tänker ändå ta och tvätta av golv och väggar i närliggande rummen
19 svar · 3,5k läst
·
K
kniv: Vi har Gustavsberg och den har det inte varit några problem med alls. Fixturen liknar Grohes och var inte särskilt svår att montera. Lite småpilligt att få dit spolknappen när det var klart men det löste sig
4 svar · 2,0k läst
S
Småbrukaren: Det låter mer som min melodi!
35 svar · 21,9k läst
BirgitS
BirgitS: Det är olika krav på ledtejpens IP-klass beroende på var i badrummet som den är. Ett problem är väl att ledningarna kommer ner i ett rör och för att få tätskiktet tätt kring röret måste det vara minst 6 cm till närmsta väggvinkel.
3 svar · 3,8k läst
P
Peter Malm: Löste problemet :D
24 svar · 3,2k läst
·
Dan_Johansson
Dan_Johansson: Borde väl vara ett utmärkt uppdrag för lämplig person med 3d-skrivare?
3 svar · 1,5k läst
·
S
Stefan1972: Det ser ju ut som det är tänkt som ett schakt där. Blir väl kanske inklätt med tätskikt utanför det.
3 svar · 1,5k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Vänta med det tills ni renoverar badrummet istället kanske?
3 svar · 1,2k läst
·
H
husbil2015: Är din tanke att det skall vara spårad spånskiva ? Mvh Jan
4 svar · 1,2k läst
raveper
raveper: Det måste ju inte gå in mot väggen. Kan ju vrida åt sidan oxå.
17 svar · 2,6k läst
·
wildeside
wildeside: Börja med att titta på https://reservdelar.ifo.se/list Så kan du få reda på vilken toalett det är och vad reservdelen har för artikel nummer och om det går att få tag på.
3 svar · 698 läst
E
Erik Salhammar: vad är ett rimligt pris vad en hantverkare för att ta sig ann jobbet?[/QUOTE] du kommer inte stöta på några rimliga priser.. perfekt läge att lära sig något nytt! :)
55 svar · 14,2k läst
·
R
RichardRR: [citat] [bild] Den längst till vänster är Faluplast. Den har som en liten kant (mot golv) så den klarar ett uppstick om ca 10mm (behöver inte kapa 110mm röret helt mot golv alltså). Gillar den nippeln bäst (delen som stoppas ned i 110mm röret), men manchetten/stosen som ska gå runt WC:n känns som sämre än de andra. Tunnare enklare gummi där man dessutom skall tar upp hålet själv.
2 svar · 6,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det blir problem om betong/flytspackel/fix inte har torkat tillräckligt mycket innan golvvärmen slås på. Då börjar det torka så fort att det kan bli sprickor. När man renoverar ett badrum ska det gå en månad från att det är klart tills man sätter på golvvärmen.
9 svar · 3,1k läst
·
Hej JejeJwjekkekw
Hej JejeJwjekkekw: [citat] Har inspekterat närmare och detta verkar fallet. Nu får jag leva med detta tills 19/1 pga högbelasting hos värden
7 svar · 2,5k läst
J
Joonathaan: [citat] Inte lägga EPS mot befintlig platta, riskerar att få sprickor med tiden i ytskick, exempelvis klinker. Kör istället med Weber dry mix 85 och armering.
14 svar · 8,1k läst
·
tveksamt
tveksamt: Det dåliga, likväl som det bra, företaget kan ha förtjänat ett omnämnande..
201 svar · 145,6k läst
·
K
kniv: [citat] Antingen byter du ut det du kallar ”bef foder”, dvs det som heter fönstersalning, till en bredare och sen vanligt fönsterfoder ovanpå det. Eller så sätter du en salningslist som är den tjocklek du mätt upp under det nya fodret. Hur har ni gjort med anslutningen av tätskiktet mot fönsterkarmen? Ser inte det på bilderna…
2 svar · 1,1k läst
·
V
view99: Tack för uttömmande svar!
14 svar · 3,3k läst
·
O
oddan: [citat] Toppeninfo, tack!
8 svar · 4,1k läst
T
Triax: [citat] Du vet vilken gäng blandaren har och vilken gäng som används här I Sverige. Du klurar nog ut det
14 svar · 2,4k läst
·
Fotografen
Fotografen: Jag funderar på om varmt och kallt är skiftade. Det som händer då är att blandaren vill ha varmare vatten, men där det ska komma är det kallt, och så ställer den sig i ändläget och spolar kallt. En annan fundering, finns det någon hetvattenspärr som står på min? Sen kan ju möjligen blandaren vara trasig också. Jag antar att någon vvs-firma sålt och installerat blandaren,
3 svar · 1,5k läst
Dahlia1961
Dahlia1961: [citat] Tack för utförlig instruktion!! Nu tror jag att jag vågar ge mig på det!
10 svar · 2,1k läst
·
Pernilla Bengtsson3
Pernilla Bengtsson3: [citat] Tanken var snygga till, tar nog och testar den enklaste varianten först. Tackar för din expertis.
4 svar · 1,0k läst
·
Lindbergj
Lindbergj: [citat] Tusen tack! Nu sitter den nya bottenventilen på plats. Helgen är räddad
2 svar · 2,2k läst
·
Demmpa
Demmpa: Gällande varmvatten i duschen så kan inloppsilen i varmvatteninloppet vara igensatt, eller så är det fel på termostaten. Gällande handdukstorken: Har ni enrörssystem eller tvårörsystem? Hur ser kopplet mm på handdukstorken ut? Finns det någon annan värmekälla i badrummet än handdukstorken? När installerades handdukstorken? Vad var det innan? Det kan vara som så att hela
1 svar · 1,7k läst
·
Semiproffset
Semiproffset: [citat] fick den känslan varför mitt första tips var att ringa din lokala rörmokare,
4 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.