Vi renoverade och gjorde iordning en liten toalett på övervåningen nyligen. Hade rörmockaren här för VVS-arbetet. Nu några veckor senare märker vi en stor spricka i toalettstolen. Den måste ha dykt upp nyligen för om det hade hänt vid installation skulle vi har märkt det tidigare.
Frågan är hur vi gör nu? Toalettstolen köpte vi själva och inte genom rörmockaren. Borde jag reklamera varan eller kontakta hemförsäkringen direkt?
Jag misstänker någon form av konstruktionsfel och att det blivit någon form av spänningar i toalettstolen så den spruckit. Jag kan inte i min vildaste fantasi begripa hur det skulle gått till annars. Kanske någon annan har sett detta problem tidigare?
Toaletten är en: Ifö Spira 6270
Frågan är hur vi gör nu? Toalettstolen köpte vi själva och inte genom rörmockaren. Borde jag reklamera varan eller kontakta hemförsäkringen direkt?
Jag misstänker någon form av konstruktionsfel och att det blivit någon form av spänningar i toalettstolen så den spruckit. Jag kan inte i min vildaste fantasi begripa hur det skulle gått till annars. Kanske någon annan har sett detta problem tidigare?
Toaletten är en: Ifö Spira 6270
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Sånt är alltid trist!
Problemet är väl priset på en sådan, runt 3 200-3 300, vad ligger er självrisk på?
Också problem o påvisa konstruktionsfel för att kunna få ut en ny.
Skulle tippa att er chans ligger i Goodwill hos Ifö, annars bara köpa en ny, inte hela världen.
Problemet är väl priset på en sådan, runt 3 200-3 300, vad ligger er självrisk på?
Också problem o påvisa konstruktionsfel för att kunna få ut en ny.
Skulle tippa att er chans ligger i Goodwill hos Ifö, annars bara köpa en ny, inte hela världen.
https://catalog.ifo.se/sv-SE/Ifö-Sp...olning,-Rimfree,-med-WC-sits/PRO_1674832.html
Här finns reservdelarna
Här finns reservdelarna
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Prova att reklammera till butiken där du köpt, fungerar inte det så kontakta ifö. Min erfarenhet är att de är väldigt generösa med reklammationer. Då har det iofs. gällt mycket mindre saker. Men det har kommit med posten någon dag efter mitt telefonsamtal.
Klicka här för att svara
