Hej!
vi hade renoverat badrummet för ca 6 år sedan och nu på senare året har vi märket att fogen har släppt och det är vissa ställe som har mindre fog än andra med det som stör mig är det är olika färger mellan fogarna. Tänkte använda mörkgrå fogpenna för rätta till det. Någon som har erfarenhet? Och hur renommerade ni vi gör?
vi hade renoverat badrummet för ca 6 år sedan och nu på senare året har vi märket att fogen har släppt och det är vissa ställe som har mindre fog än andra med det som stör mig är det är olika färger mellan fogarna. Tänkte använda mörkgrå fogpenna för rätta till det. Någon som har erfarenhet? Och hur renommerade ni vi gör?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fick använda en sådan för att min Weberfog var riktigt ful och flammig när det var nytt (redan där började skiten med mitt badrum). Den funkar väl rätt okej under kort tid. Men tappar färgen ganska snabbt, speciellt i våtare delar.
Hade en blå tub, minns ej fabrikat. Ganska meckigt att applicera ändå. Låg med liten pensel och slet, efter att entreprenören "färgat in den" efter avdrag på priset.
Hade en blå tub, minns ej fabrikat. Ganska meckigt att applicera ändå. Låg med liten pensel och slet, efter att entreprenören "färgat in den" efter avdrag på priset.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
Kan det vara så att de vitare områdena är ställen där vattnet blir liggande kvar så det blir kalkavlagringar?
I så fall är det ju bättre att försöka få bort kalken.
Ovanför handfatet på gästtoaletten är fogen målad med fogpenna. Eftersom det troligen är förrförra ägaren som satt upp plattorna och fogat med svart färg så vet jag inte när fogarna målades med vit färg första gången men färgen har nötts bort med tiden och för 2-3 år sen målade jag igen med vit färg och det ser fortfarande bra ut. Men det är ju mindre nötning där än det är på ett golv i duschen.
Ovanför handfatet på gästtoaletten är fogen målad med fogpenna. Eftersom det troligen är förrförra ägaren som satt upp plattorna och fogat med svart färg så vet jag inte när fogarna målades med vit färg första gången men färgen har nötts bort med tiden och för 2-3 år sen målade jag igen med vit färg och det ser fortfarande bra ut. Men det är ju mindre nötning där än det är på ett golv i duschen.
Jag provade kalkborttagningsmedel, andra medel och tips men det gick inte bort. Har till och med provat med ångmaskin men inget hjälper.
BirgitS skrev:
Kan det vara så att de vitare områdena är ställen där vattnet blir liggande kvar så det blir kalkavlagringar?
Aha tack för tipset
Stumt underlag!
Den gamla fogen sitter som berg.
Det är jag som har gröpt ur fogen hör och där för att få bort mögel!
Sedan har jag fogat om. Pressade in fogen. Gjorde rent noga innan!
Det ser bra ut, men den lossnar när någon duschar..
Den gamla fogen sitter som berg.
Det är jag som har gröpt ur fogen hör och där för att få bort mögel!
Sedan har jag fogat om. Pressade in fogen. Gjorde rent noga innan!
Det ser bra ut, men den lossnar när någon duschar..
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 196 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 196 inlägg
För tunn fog, dvs. hur mycket har du gröpt ur?1 1carina skrev:
Klicka här för att svara