Badrum
Sami Al: Hej! Har köpt kakel/klinkers 60*60 och har fått svar nu av arbetsledare (arbetsledare på entreperöen som ska genomföra stambyte) att jag kommer betala 1550kr/kvm extra ENDAST av det faktum att de har raka kanter. Plus 545kr/kvm för att de är 60*60. så ca 2100kr/kvm extra. Är det ett rimligt pris att ta så mycket för kakel som är rakskuren jämfört med kakel med rundade kanter? Hade
Sebbe_art: Hej .. och God fortsättning Någon som kollar efter en billig och bra tvättställ/komod. Vår är förbrukat, känns det som, och vi har tröttnat fort efter googles ”utbud” från hela universum, så tips är jätte välkomna om någon letar efter samma till reapriser
Jonatan79: [citat] Fortfarande ok i icke badrum, typ tvättstuga om jag tolkar reglerna rätt
Lillekitte: [citat] Har byggherren kommit med någon förklaring på hur det gick till att man monterade annan dusch än du har beställt och betalat för…?
TrädgårdsBjörnen: Röstar på glasvägg. Ja man ser smutsen på ett annat sätt, men också lättare att städa. Fogarna mellan glasblocken slipper jag gärna om möjligt.
Liffah: Hej! Mitt badrum renoveras just nu efter en vattenskada. Byggfirman som tog på sig jobbet har hyrt in en annan firma för just mattläggningen. När mattläggarna var klara med golv och vägg skulle byggfirman fortsätta med att sätta lister mm. De packade dock snabbt ihop sina saker och sa att väggmattan inte såg bra ut pga dåligt underarbete. Mattan är ljus och utan mönster, så väldigt
Dan_Johansson: I det stora hela är det ju kaffepengar på en badrumsrenovering... Finns ingen anledning att göra på något annat sätt än "säker vatten"-vägg...
bonnier: Är inte säker på om det är samma modell som vi har men liknar den, och den behöver absolut pelaren vi köpte till.
Pernilla Bengtsson3: [citat] Det är ju min blandare! :D(y) Bra filmer där
jullep: Tack för alla svar. Verkar som man får leva med det här. Så tråkigt när man lägger sexsiffriga belopp på något man kunde gjort bättre själv.
Magrand: Den här nippel är avsedd för ändamålet. Skruvas direkt i Fmm 15 vinkelventilen utan ytterligare tätning. Den bef. Nippeln med 14mm utv. måste förstås demonteras. [bild] https://www.fmmattsson.com/sv/kopplingar-nipplar-och-kulventiler/tryck-konnipplar/18161101
marka: Är plasten gul eller är det bara ljuset från lysröret som är gult? Om inte plasten är missfärgad så är det väl bara att testa med ett annat (kallare) lysrör och se om ljuset är ok då.
Danin: Hej alla, ringde kundservice som informerade att detta var ett misstag. Appen ska snart vara tillbaka.
Krilleman: Går kallvattenröret ner i krypgrunden så kan det ju även ha frusit sönder...
Krilleman: En vanlig duschkabin har ju någon typ av blandaren i kabinen, vanligtvis med 15-gänga på blandaren. Det finns övergångar till vanlig 15-gänga både för 150mm & 160mm-blandarfästen. Vad har du? På dessa passar vanliga slangar med lekande 15-gänga. Oerhört enkelt och lätt att utföra själv. [bild] [bild]
raveper: [citat] Ser ut som sånt där silverschampo som färgar allt möjligt lila.
Derbyboy: Tack! Ibland kan det va skönt för en orolig själ att få ventilera lite :)
tergo: här finns film så du kan kolla om du ev missat något moment Ifö Sign inbyggnadscistern reparation - YouTube
Derbyboy: Nej då den blir stekhet varje gång jag eldar. Murstocken är bara en mexistenen och lite puts. Samt eldfast sten i eldplatsen.
venacava: Ingen som vågar svara? Läste mig fram till att Merossen passar inte mig, då det är för vattenburen värme. Frågan är om det är sak samma om man väljer modellerna Danfoss eller Raychem? De är väl i princip identiska.
Huddingebo: https://www.byggahus.se/forum/threads/vilken-putssort-skall-jag-anvaenda-pa-laettbetong.355617/ Jämna av med puts och montera kaklet.
Pistol: Exakt, den är det. Det är nog bäst att köpa en ny bara så funkar allt direkt. Det får bli läro-pengar! Tack!
Benkebustrumma: [citat] Stort tack. Gör som du säger!
BirgitS: [citat] Det tror inte jag heller men de kan välja gångjärn som är mer eller mindre hållbara.