Hej! Har renoverat mitt badrum och det är dags att välja handfat. Är dock väldigt tveksam så tänkte att jag kunde fråga om råd här. ☺️
Så till mina frågor:
1. Vilken handfat tycker ni jag ska köra på, nr 2 eller 3? Båda är i samma modell men nr 2 är större i storlek, den täcker en större del av skivan, med nr 3 blir det större mellanrum mellan vägg och handfat. Vet inte om det spelar någon roll men tänkte att det kanske påverkar rent praktiskt?
2. Vilken placering är ”bäst”? Då menar jag både utseendemässigt men framförallt vad som blir mest praktiskt. Placering nära väggen eller i mitten av granitskivan?
Tar tacksamt emot tips!
Så till mina frågor:
1. Vilken handfat tycker ni jag ska köra på, nr 2 eller 3? Båda är i samma modell men nr 2 är större i storlek, den täcker en större del av skivan, med nr 3 blir det större mellanrum mellan vägg och handfat. Vet inte om det spelar någon roll men tänkte att det kanske påverkar rent praktiskt?
2. Vilken placering är ”bäst”? Då menar jag både utseendemässigt men framförallt vad som blir mest praktiskt. Placering nära väggen eller i mitten av granitskivan?
Tar tacksamt emot tips!
2 centrerat såg finast ut tycker jag
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 083 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 083 inlägg
En stort handfat är praktiskt i betydelsen att det blir mindre stänk utanför. Men det får inte bli så stort att man inte kommer åt att städa bakom det på ett vettigt sätt, i den första bilden så är det i stort sett omöjligt att hålla rent i ett så väldigt trångt hörn eftersom man knappt får ner fingrarna där.Y yasdem skrev:
Det är inte praktiskt att ha handfatet väldigt nära en vägg eftersom man då riskerar att slå armbågen i väggen när man tvättar sig, alternativ har händerna så långt från väggen som möjligt att det blir en massa vatten utanför.Y yasdem skrev:
Klicka här för att svara