Är i planerna på ett utbygge som kommer vila på en torpargrund baserad på plintgrund då befintliga huset har hög sockel och marken runt om lämnar också mycket att önska därav kommer inte platta vara ett alternativ och källare har jag redan för mycket av så de är inga alternativ.
Tanken är ett badrum med innermått 3,5x2 med klinker och kakel och vattenburen golvvärme.
Innan jag ens börjat har golvet börjat ge frågor och ju mer jag Googlar desto rörigare blir det i skallen över tillvägagångssätt 2023.
Ursprungsplanen var:
Reglat cc30
limmad och skruvad spårad golvspånskiva för värmeslangen
värmefördelningsplåtar
Limmad golvgips
Armeringsmatta och flytspackel
Tätskiktsfolie
klinker.
Allt är bra, tänk bara på att få till minst 30 cm isolering i bjälklaget , gärna liiite till, sen det med anslutningen till väggarna, se till att isoleringen går under och ända ut till ytterkant. Väggarna står på syllen så ett utrymme finns där
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.