M
måns hagberg: Snyggt jobbat, vackert resultat, bra beskrivning! Fråga: Hur undvika att golvet knarrar? På en bild ser det ut som nån sorts lim, på andra bilder inget sådant.
1 svar · 530 läst
P
polaris78: [citat] Mer som när folk inte vill följa rekommendationerna från verkstan.. utan bilägaren vill ha nåt gjort enligt sina instruktioner emot bättre vetande/kunnande.. då skrivs det ofta tydligt på kvittot att det stolliga är gjort på kunds begäran..hitintills har det inte gått att klaga vidare hos ARN då. Självklart har man ofta diskuterat med kunden såklart och rekomenderat en
49 svar · 10,7k läst
H
hovapettson: [citat] Parkinsons lag. (En byråkrati fyller ut sig så att den alltid behövs. Det finns mycket som är "bra att göra/ha". Klimatmålsarbete eller hållbarhet eller något cirkulärt osv. Fyll på med lite jämställdhet.)
35 svar · 5,7k läst
yonna
yonna: [citat] Ja, yttermiljön blev tyvärr trist och stängslet ger en känsla av bur. Häckar i olika höjder och mindre maffiga trappsteg skulle passa bättre och förminska känslan av att man sitter på första parkett. Att ha ett eller fler träd kvar skulle också kunna lyfta utsikten. Dessutom skyddar större träd utmärkt mot havsvindar under vinterhalvåret.
40 svar · 14,6k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Flera banker skickar otydliga påminnelser när din ränterabatt är på väg att löpa ut, trots Finansinspektionens krav på tydligare information. I värsta fall kan du gå miste om rabatten bara för att du gör som banken skriver: ingenting. Du kan läsa artikeln här: Bankernas otydliga brev kan kosta dig ränterabatten
0 svar · 296 läst
L
Leif T: Gillas! Förstår inte alls kommentarerna om fusk och kuliss på 1800-tal för att man blandar modern funktion med äldre stil. Gör man det snyggt som här och med stil vilket jag tycker man lyckats väldigt bra med. Det viktiga med husets utsida är balansen och placeringen i förhållande till terrängen och omgivningen, bra där också. Kan hålla med om betongsockeln som gärna fått vara
70 svar · 7,6k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: [citat] Ska själv attackera ett 20-talshus med bastard till utbyggnad så kommer göra samma resa själv :)
70 svar · 30,3k läst
·
M
MagHam: [citat] Precis som du skriver (och andra redan hållit med om) Det bubblar och ser "häftigt" ut, men blandningen bildar ett ofarligt låg-reaktivt salt som knappast är effektivt i städsammanhang. Ska man ha ättika eller bikarbonat till rengöring så använd dom var för sig.
44 svar · 21,2k läst
·
B
Bengt Espling: [citat] Detaljplanen säger 9 meter ...
6 svar · 2,8k läst
C
cpalm: [citat] Det kanske skedde i anslutning till dödsfallet? Tar väl några dagar innan det åker in i folkbokföringen. Kan ju mycket väl fastnat i lagfartsärendet, men det är ju så dags då. Då är ju affären redan genomförd.
12 svar · 1,9k läst
Redaktionen
Redaktionen: Här guidar vi till hur du tar bort mögel som satt sig i silikonfogarna och tips på åtgärder som förebygger att möglet kommer tillbaka i framtiden. Du kan läsa artikeln här: Mögel på silikon - förebygg och åtgärda
0 svar · 352 läst
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Jag tror inte de flesta tror att Svk's incident påverkar dom direkt. Men det ger ju av naturliga skäl uppmärksamhet åt problemet med cybersäkerhet rent genrellt, och då vill man förstås gärna diskutera detta ipå "in skala", även om det kan bli lite OT (vilket byggahus trådar ofta blir) - detta är dock ganska inom ämnet ändå skulle jag säga, även om det förstås inte är
34 svar · 2,6k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Låter som du kan slippa anmälan.
65 svar · 11,6k läst
·
P
pmd: Ja, kanske. Staten har pumpat in mer pengar i Stegra än i Northvolt och staten är ju känd för att slänga goda pengar efter dåliga. Två engelska uttryck för fenomenet är "too big to fail" och "sunk cost fallacy".
176 svar · 8,9k läst
·
A
AndersS: När grannen sålde ved till en mack tröttnade han på strulet med säckar och vi gjorde en fixtur som fylldes med ved och sedan två packband runt. Det blev inte mycket luft i de paketen. Så staplade man paketen så blev det "nästan" som lösstaplad ved.
163 svar · 34,2k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Jag tänker att många kockar har kokat denna soppa. Och det är ju inte bara våra nationella politiker utan även EU-nivån och annat internationellt samarbete. Samtidigt, vi har stabil el så här långt och vår el är väl inte utpräglat dyr jämfört med vad man betalar i andra länder? Och jag är inte alls säker på att vi hade varit så mycket lyckligare med t ex ett
126 svar · 28,9k läst
·
Claes Sörmland
Claes Sörmland: [citat] Bygglovskravet för fasadändring försvinner som huvudregel första december så det lär inte krävas bygglov för skorsten som syns utifrån. Undantaget är byggnad eller område som är byggnadskulturellt bevarandevärt, där blir det ett utökat bygglovskrav för nästan alla åtgärder. Anmälan för installation eller ändring av lokaleldstad blir med all sannolikhet kvar. Men vi
72 svar · 16,1k läst
·
Redaktionen
Redaktionen: Huspriserna steg under tredje kvartalet, och det gjorde även snittpriset. Du kan läsa artikeln här: Så mycket kostar ett hus i snitt just nu
0 svar · 301 läst
C
cpalm: [citat] Det är inte samma sak, men PTFE/Teflon är en PFAS. Det är dock andra PFAS-kemikalier (bl.a. sådana som används i tillverkningen av PTFE) som dessa miljöskandaler handlar om. Även om PTFE så vitt jag vet också är ett "evighetsmaterial".
11 svar · 1,1k läst
E
Erik Salhammar: [citat] Det gör han nog nästa gång! Bygger själv hus nu. Tanken är att först bygga ett litet hus bredvid det stora och där göra alla misstag. Det angreppssättet har fungerat överraskande bra. Jag upptäcker flera fatala misstag i månaden. Sist sågade jag ut taktassarnas dekorationer på plats, efter att taket var på plats.. Det gör jag inte igen!
55 svar · 20,1k läst
·
E
Erik Salhammar: [citat] [citat] Det tillfördes extremt lite massor om man jämför med ett normalt bygge..
74 svar · 18,4k läst
·
P
pmd: [citat] Ask är inte ett prydnadsträd för mig. Ask skjuter upp överallt på tomten. Man får hålla efter ordentligt för att de inte ska ta över.
25 svar · 2,6k läst
D
djac: Men är det inte ganska typiskt att det är en underleverantör som drabbas. En påminnelse om hur viktigt det är att utvärdera sådana , helst behålla kontroll över sin data, om möjligt. Denna har säkert fler kunder men Verisure mest spektakulära och då blir det de som nämns i rubriken.
5 svar · 1,5k läst
·
Mats-S
Mats-S: Se den här, Grannen från helvetet 😂 Tillägas ska att det är en sann dokumentär, inget fejk. https://www.tv4play.se/program/29083cbc9d2e5ea1cf56/grannen-fran-helvetet
6 svar · 1,9k läst
F
Fideliox: [citat] Även toppen när man klippt häcken och kan blåsa in allt smått från gatan. Eller blåsa av poolskyddet, rengöra datorer etc, har den lite som en tryckluft. Ja, jag lägger hellre tiden på annat.
42 svar · 13,4k läst
·
D
Dilato: [citat] Hur man gör i höghus vet jag inte men annars ja på båda. [citat] Vad som helst, standard cement.
130 svar · 18,9k läst
·
D
Dilato: [citat] Det där är ett gissel, har aldrig fattat finessen med det. Särskilt vanligt verkar det vara med lösenord, på raden verifiera lösenordet och dessutom utan möjlighet att se vad man skriver in😡 Det uppmuntrar bara till att ha korta enkla lösenord.
36 svar · 8,0k läst
K
kniv: [citat] Du tänker inte att det kanske finns ett samband med dåligt betalt för produkten och låg efterfrågan..?
23 svar · 3,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.