Artikelkommentarer
Pligg85: [citat] Betala för försäkring? Jag tyckte marknaden var helt för billig fast orosmolnen hopade sig så det var ganska självklart att låsa innan skiten gick upp. Vi tillhör dem som amorterar och när tioåringen går ut är lånet också borta. Vi behöver minusränta idag och resterande 6år till för att det var ett dåligt beslut att binda då med facit i hand.
Bitterhetsakademin: Just nu med start klockan 16 00 pågår en större demonstration vid Seniors fabrik i Eskilstuna så motståndet här i staden är stort. Åtminstone fyra hundra demonstranter, om inte fler.
joain946: [citat] Vanliga aluminiumgolvlister. Målade de svarta själv eftersom det var billigare vid den tidpunkten.
TypRätt: Jag hade nog gått till mitt försäkringsbolag och ställt frågan vad de anser om detta och vilka följder det får om det visar sig bli en läcka. Som minst ska det ju täcka den försämring som ges av avsaknad av intyget. Att lite på att entreprenören finns kvar och tar ansvar hade jag aldrig gjort.
Snigla: Köparenas marknad, det är aldrig "värt mer" än någon vill betala.. :/ Oavsett värderingar, priser, känslor eller skulder.. Det "sucks" ibland dock.. 👎 (i detta fall sades det iaf att de försökt sälja detfler ggr.. utan något intresse..)
Redaktionen: Bostadsministern har mottagit en slutrapport om försäljning av statlig mark för bostadsbyggande. Du kan läsa artikeln här: Utredning lossar mark för byggande
Pellegnillot71: [citat] Jodå, under de här åren har jag läst så många artiklar att jag nästan känner mig som en expert. Och jag känner inte att Ozonair lovar mer än vad de kan hålla. Däremot så läser man ofta att användarna hävdar att för varje gång de saneras så tas mer och mer lukt bort permanent för att sen inte återkomma. Jag är ingen förespråkare och har som sagt inte produkten
Privat Privat: Ska bara tillägga att Typ C eluttag också är kompatibel med Typ E och F stickproppar, men det är inte så rekommenderat om man inte har jordfelsbrytning. Typ E och Typ F stickproppar passar dock inte med platta Typ C eluttag, som visades i bilden.
VidarH: Om man har problem med att listen nöts som på bilden (av exempelvis en katt) så går det lika bra att montera listen på fönsterbladet...
TRJBerg: Jag misstänker att de billligaste har många fusklösningar. Tänker närmast på ledningar som inte är 100% koppar mm. Dvs kanske bara 50% eller mindre. Man har hittat sådant i en del kinaprodukter.
Fideliox: Fan att min sambo är arbetslös/föräldraledig så vi inte kan byta bank/förhandla.
Redaktionen: I regeringens höstbudget är hushållen vinnare och villaägarna mest av alla. Du kan läsa artikeln här: Villaägarna de stora vinnarna i regeringens höstbudget
hempularen: [citat] Att man går i sömnen kan man troligen inte göra något åt. Men man kan reglera alkoholintaget. Om man skall se någon logik i det hela.
kortis: [citat] Jag har väl blåst ut tonvis med både R22 och R12 när man inte kunnat flytta till tuber och tankar men faktiskt aldrig struntat i vacuumsugning hur små aggr. än varit
Räknenisse: [citat] Det är ju Bauhaus som har ansvaret gentemot konsumenten. Sannolikt kommer de väl låta sin entreprenör veta att deras arbete har blivit underkänt och vidta åtgärder med anledning av det. Men det lär inte synas i offentligheten vad två privata företag gör upp om .
heimlaga: [citat] Mja.... att "byta bostad" i hastigheten för att det man bor i inte passar en förändrad livssituation brukar kunna leda till att man blir sittande med en stor restskuld att betala av på i 10 år framåt för det sålda huset. Eller åtminstone är pengarna och arbetet man själv har lagt på huset efter köpet förlorade. Ibland ökar hus i värde och ibland sjunker de i värde och
sjoelund: [citat] Jo då. Min bil laddar jag i full effekt ett par minuter om jag kommer hem typ tio / kvart i någon timme... Men man har inte nytta av den extra effekten under någon längre tid. Jag har ställt in min laddning på 3.4 kWh/h och det är ungefär det jag får hemma om jag har igång 2 av disk/tvätt/spis samtidigt någon timme. Det är svårt för mig att komma ner längre ändå, så det
Bitterhetsakademin: Elbolaget hade tydligen sagt åt honom att sluta sno el vid flera tillfällen men han var tydligen envis och kanske inte helt smart. Verkar ha haft kablar liggande löst genom hela huset, kunde nog ha blivit fina bilder i eltråden här på Byggahus. Drar mig till minnes ett reportage från Kurdistan där elbolaget klagade över att 1/4 av inmatad el debiterades. Där höll byborna ihop och
Marlen Eskilsson: Sista meningen i första stycket (efter ingressen): Här nedan listar alla deras timpriser inklusive moms.
Jochi: [citat] Tänk på att placera eldstaden så att skorstenen inte kommer genom bjälklag och tak där det är bjälkar och takstolar !
pmd: [citat] Det går väl inte att lägga ner något som inte finns? 😉
Carl-Johan Swamp: [citat] Det var inte längesedan grannen fick påhälsning.
Renoveringstjejen: Jag tycker det är fint med öppna hyllor ovanför bänkskåpen, särskilt om väggen är snyggt kaklad. I bistro-stil. Tyvärr bor jag i en typisk sekelskifteslägenhet, som numera är uppdelad i tre lägenheter från att från början upptagit hela våningsplanet. Jag har det ursprungliga köket med tillhörande jungfrukammare. Badrummet är den gamla serveringsgången (som ledde in till min
Redaktionen: Huspriserna stilla samtidigt som försäljningen når rekordnivåer. Du kan läsa artikeln här: Många försäljningar men oförändrade huspriser
Appendix: https://www.booli.se/annons/5823194 Alltid intressant se vilken fastighet det rör sig om. Inte så stora belopp med tanke på vad liknande hade gått för i "civilisationen". Men flera byggnader och stor fastighet gör ju att man bör ha gott om tid eller pengar för att förvalta det hela. Och det är "byggnadsvårdat" gjort. Dvs det ser rustikt ut. Och smaken är som baken men jag upplever att
Redaktionen: Ytterdörren är inte bara viktig för husets utseende. Här går vi igenom vad du ska tänka på när du väljer ytterdörr. Du kan läsa artikeln här: Guide: Välj en ytterdörr som håller länge – snygg, säker och energisnål