Byggahus.se
S
Spikhasse: [citat] Hahaha kränkt kille :) Varför skulle det vara fel att arbeta som hantverkare? Bästa jobbet jag någonsin haft. Det är sån härlig frihet och man kan fakturera surgubbar som dig med extra timmar bara för att det är skoj :) Oavsett vad, tack för skrattet. Grabbarna kommer skratta ihjäl sig på jobbet imorgon. =)
235 svar · 52,6k läst · Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m.
V
VLJ: Oavsett om tätskiktet är helt/trasigt/ icke existerande så kommer det ju rinna ner en del vatten där som borde ledas till golvbrunnen.
11 svar · 165 läst · Badrum
H
Henry_85: [citat] [/QUOTE] Absolut, en skiva går in utan problem. Frågan är vad för skiva...
13 svar · 409 läst · Grund & Markarbeten
V
Viktor89: Nån mer med erfarenhet av PVC-fönster?
8 svar · 290 läst · Fönster & Dörrar
L
Lechuza: Tjena Hade tänkt bygga upp nya våtrumsväggar hemma. Ska använda 45x70, 15mm plyfa och sedan 13mm gips. Alla väggar i badrummet är sen huset byggdes, rev bara kakel och gipsen. Så i nuvarande skick är de stående råspont 17mm spikad på reglar. Frågan är då om jag kan skruva 45x70 liggandes 450cc med 45 som djupet. Vet att det är att föredra 70 djup med tanke på rörböjar, men de
0 svar · 0 läst · Badrum
Alfredo
Alfredo: [citat] Du känner kanske inte till hur inkasso funkar i Kiruna?
8,1k svar · 283,5k läst · Övrigt Off Topic
fatsug
fatsug: [citat] Vi har använt mycket vetegrå och engelskt rött på vår undervåning och dessutom mycket antikgrön. Har inte alla tre i samma rum men de funkar fint tillsammans i intilliggande rum.
1 svar · 0 läst · Byggnadsvård
A
Alexander.Eh: Hej, Jag undrar om ni tror att det går att göra dörrarna på bilderna låsbara utifrån med nyckel. Går det att borra upp inifrån?
0 svar · 0 läst · Fönster & Dörrar
K
Klass0n: [bild]
34,5k svar · 6876,8k läst · Övrigt Off Topic
K
34,5k svar · 6876,8k läst · Övrigt Off Topic
S
Screed: Som namnet lyder i sann Stenungsundsanda skedde ett litet skred som jag hoppas att man kan se på bilderna. Det är en bergsknall som huset står på och detta är några meter från huset. Jag är inte orolig för att något skall ske huset men man går där nästan hela tiden samt vill min fru nyttja stället till någon blomlåda. Så hur säkrar jag upp det? Bruk rakt på? Mura med mindre
0 svar · 0 läst · Grund & Markarbeten
nino
nino: [citat] Den ska ju vara korrekt monterad när dom gjort det klart men lika bra att kolla dom 🙂
130 svar · 8,0k läst · Badrum
J
jonaserik: [citat] Bara prova utan isolering, det är värmeöverkskottt och ventilation i bastun som ska vara och brukar vara självdrag då röret anslut vid taket på bastun.. Det ska vara hål under aggregatet så luft kan komma in. Vad värmer du med EL- eller Ved.
5 svar · 120 läst · Ventilation
P
polaris78: [citat] visst vi vet omöjligen vilken kunskap som varit på plats och dömt ut träden , men många som har fallfärdiga träd saknar deffenitivt vana av att bedömma om träd är fallfärdigt eller inte så jag skulle säga att vad vi läst i tråden än så länge så lägger jag större chans att styrelsen haft nån kunnig om träd med sig än att ts har kunskap att göra den bedömningen av
203 svar · 49,9k läst · Juridik
Dan1891
Dan1891: [citat] Den guiden var rätt bra, med tilläget att det kan finnas fler trådar som är vidarekopplade i de gamla som måste ta's hänsyn till.
9 svar · 96 läst · El
H
hogdalen: Ja, det var den jag menade men uttryckte mig fel, tack för rättelsen!
7 svar · 239 läst · Vatten & Avlopp
ullberg
ullberg: Jag har alltid trott att TS användarnamn an en kombo av egennamn och hemvist (Jakobsberg nordväst om stockholm, aka Jakan) - nu måste ju inte skåpet finnas just hemma hos TS så denne får väl svara själv /U
2 svar · 71 läst · Säljes, Uthyres & Skänkes
A
Alexander.Eh: [citat] Tack! Ska testa 😁
5 svar · 174 läst · Verktyg, Maskiner & Fordon
Cheesen
Cheesen: Låter som om den suger luft på lilla filmen så tycker jag att det låter som kavitation. är sugslangen hel? har du vattennivå vid bottenventilen?
4 svar · 25 läst · Vatten & Avlopp
X
xxargs: [citat] det fins säker ett lapp/maskinskylt på den du har - men är det en dränkpump för länsning liknande https://www.biltema.se/fritid/tradgard/tradgardspumpar/drankbar-pump-dp-252-2000038655 så ger dessa inte speciellt hög tryck - inte ens 1 bar och det är för lite för att tex. driva en vattenspridare skall du ha tryck för vattenpridare så är jetpumpar vanligast - de med tank
15 svar · 288 läst · Vatten & Avlopp
S
sinuslinus: Möblerat altanen efter målningen av taket och tvätt av trall och räcke.
31,2k svar · 4138,6k läst
·
· Övrigt husrelaterat
Mac_attack
Mac_attack: [citat] Här vid västkusten kommer jag utan tvekan kika efter aluminiumstomme för nästa markis. Dittsolskydd.se har ex TM40 anodiserad aluminium. Betydligt dyrare men ser ut att vara bra grejer(?).
9 svar · 1,3k läst · Altan & Uteplats
F
Funkis-Matte: Har en fråga till. Om husfixen blir för lös vid blandning. Vad kan man göra? Jag kan inte köpa mer just nu. Väntar Msn tills det hårdnar lite i hinken? Blanda längre? Mvh
17 svar · 5,3k läst · Byggmaterial & Byggteknik
D
DennisCA: Det där hände lite väl länge sen och funkar nu igen. Men då det hände så pysljud inne i kupén som spårades till stången som går igenom till styrservon. Det finns tätningar där som förmodligen är gränsfall. Nypte man av vakuumslangen försvann pysljudet och motorns varv sjönk, så klara tecken på vakuumläckage där. Men symptomen blev bättre då det blev plusgrader och varmare
8,0k svar · 495,5k läst · Övrigt Off Topic
Rickard.
Rickard.: Ståndskivan måste nog ändå ha en putskant gissar jag men i övrigt ser jag ingen anledning varför du inte kan göra så. Jag har bara gjort renoveringar mot gamla putsfasader så jag vet inte exakt vad det strået vill ha men ska tu leja hjälp för putsningen så kanske det kan vara klokt att ställa frågan innan du beställer plåten.
5 svar · 667 läst · Tak & Vind
Hep
Hep: Vilket typ som är bäst är nog lika svårt att få svar på, som att fråga en man om vilken bil som är bäst. Alltid den han själv har. Jag har en 4*10 meter träpool som jag byggde helt själv (med ett färdigt kit från folkpool) efter att grävarna fixat gropen. Det enda jag lejde ut var att sätta linern. Jag vet fortfarande inte om jag hade kunnat fixa den själv, men det jag vet är
5 svar · 80 läst · Pool
S
spacemoose: [citat] Både fjärrvärmecentralen och vvm500 stängdes. Ändå uppstod ljuden.
3 svar · 93 läst · Fjärrvärme & Gas
M
mecklarn: [citat] klart billigast är att koppla poolväxlaren på radiatorslingan. Har du danfoss reglercentral ecl 100 eller 110 styr du temperaturen med en givare kopplad på ingången för innegivare. Sätt en växlande brytare på utegivaren och poolgivaren så att utegivaren kopplas bort vid pooldrift. Då får du tillräcklig framledningstemperaturen för Poolvärme oavsett utetemperaturen. Det
6 svar · 149 läst · Pool
J
Josth: Du kan ju samtidigt kontrollera att stiftet på samtliga ventiler verkligen fjädrar ut som de ska. Sedan finns det också tryckstyrda cirkulationspumpar som automatiskt reglerar trycket som borde hjälpa tycker jag. Dock är de ganska dyra.
3 svar · 159 läst · Värme allmänt
A
aback967: [citat] Okej, får göra ett försök med terasstvätten få se om det blir lite bättre. Tack för tips
2 svar · 72 läst · Altan & Uteplats
U
Ucklahoma: [citat] Har inte xciting insprut? Jag har en vän som haft en xciting 500 tror han sa den toppar 170 km/tim… då drar det väl soppa. Men den är ju som en buss. Han bytte ut den till förmån för en mindre Honda på 300 cc. Jag har en annan vän som har en Kawasaki 300 cc skoter och han är sjukt nöjd med den. Jag har även pendlat med en Piaggio Skipper 150 cc tvåtakt. Om man jämför med
28 svar · 704 läst · Övrigt Off Topic
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.