M
mulpac: Se, joka rakensi sen, näyttää olleen tarkka siitä, että sen pitäisi olla vakaa sivusuunnassa jostain syystä, eli ettei se, mikä on seinän päällä, liiku oikealle tai vasemmalle kuviossa. Tietenkin voi myös olla niin, että pylväät kantavat raskasta kuormaa ja tuet ovat siellä estämässä niitä taipumasta. Tai ehkä he vain halusivat seinän olevan vakaa. Mutta tietääkseen, onko
2 vastausta · 876 lukukertaa
·
T
Tokv41: [citat] Ei yhtään!! Baari ei tarvitse olla mikään musta Ikea-levy kromatuilla baarijakkaroilla... Olen ehdottomasti sitä mieltä, että teidän pitäisi toteuttaa se.. Kuten sanottu, se on mukava tapa seurustella... Onnea matkaan!!
20 vastausta · 9,3k lukukertaa
W
wedge73: http://www.byggahus.se/newreply.php?do=newreply&p=442019 Nja.. linkin mukaan yllä (jos olen tehnyt oikein) hän tarkoitti myös naulauslevyjä, joten myös minä. Limittäin tarkoitan, että ylärunko menee alas (limittäin) alarungon viereen ja ruuvataan siihen (ei läpi), siten yksinkertainen liitos. Eli ilman liitoslappuja. Voisinhan laittaa väliin vastaavan ylärungon paksuuden ja lisätä
6 vastausta · 5,5k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Onhan se hyvä, sen kokoisen talon lautarakenne painaisi todennäköisesti tonnin enemmän tai niin. Sitten on kysymys, onko kyseessä mineraalivilla vai purueristys. Jälkimmäinen painaa myös enemmän. Mutta jos sinulla on runkorakenne ja mineraalivilla, sinulla ei ole mitään, mikä täysin odottamatta painaisi enemmän kuin "todennäköinen" tai "laskettu". :)
17 vastausta · 16,8k lukukertaa
H
Hans H: Hei. Minun pitäisi muurata yhteen 3 * 6 kappaletta lasitiililohkoja yhteen paikkaan ja siirtää sitten "rutan" toiseen paikkaan. (tietenkin sen jälkeen, kun laasti on kuivunut) Onnistuuko se vai halkeilevatko lohkot helposti irti taas? /Hans.
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
M
maddish: Nyt olen istunut ja lukenut vähän täällä foorumissa, mutta se on vain antanut minulle enemmän kysymyksiä... Meillä on kellari, joka on noin 3,5x3,5 m. Nyt olemme purkaneet vanhan, eristämättömän lattian ja aiomme vaihtaa palkit ja eristää. Sellainen oli ajatus. Nyt kun olen lukenut täällä, sain tietää, ettei voi eristää miten vain. Jos lämpötila muuttuu kellarissa, voi
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
M
meckis: tarkoitatko kipsivaihtoehtoa? minä maalasin reiän valkoiseksi ja maalasin palan kummallekin puolelle jokaisessa huoneessa, joten siitä tuli kuin feikkikarmi, tuli tosi hyvä.
23 vastausta · 33,0k lukukertaa
R
rwnob: FYI. Skippasin silikonimaisen ja ostin sen sijaan lasikuitutiivisteen 87-473 Biltemasta lämpölaseille, mukana tuli lämpöä kestävä liima. Näin muodostui liimareuna lasin ympärille - painoin sen paikalleen ja "kiristin" sen listalla ja muutamalla prikalla. Tiivistin hiukan lisää pannkitillä, jota oli kotona. Se on edelleen paikallaan noin 10 tulen jälkeen, joten se näyttää toimivan
6 vastausta · 7,4k lukukertaa
M
maverik: Hei! Olen todellakin aloittelija kaikessa, mitä rakentamiseen liittyy, mutta olen vähän sellainen, että yritän mielelläni ratkaista ongelman itse. Haluan kuitenkin ehdottomasti välttää tekemästä mitään, mistä en ole varma, että se kestää. Aion rakentaa parven asuntooni yhteen huoneen osaan, joka on 6x4m, eli huoneen toiseen päätyyn. Sen pitäisi olla noin 2m huoneeseen ja
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
M
max2009: Kevytbetoniseinä on rappauksen takana. Ajattelin laittaa proppuja seinään, sitten ruuvata levyn ja sitten liimata+ruuvata kipsilevyn levyn päälle.
5 vastausta · 8,2k lukukertaa
P-plats
P-plats: M4 on saatavilla, mutta ei kovin yleinen. Löydän mm. M4X20 yhden toimittajani kautta... M5 on kuitenkin paljon yleisempi ja se pitäisi pystyä ratkaisemaan lähimmässä rautakaupassa, jos siellä on vähänkin halua auttaa!
3 vastausta · 6,9k lukukertaa
T
Tokv41: Se on vain kaksi vuorokautta. Olen myös miettinyt, että onko palanut eri määrissä, mutta tiedän, että raudoitus upposi noin puoli senttimetriä pohjasta. Luulen, että tämä johtui liian löysästä betonista. Minulla on kuitenkin vähän kokemusta betonin valamisesta, joten en tiedä, onko tämä normaali ulkonäkö kovettumisajalle? Olen kastellut pintaa vähän saadakseni sen esille
3 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
J
Johan_Andersson: Ei ajatuksia valv?
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
J
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Jos jatkat kuormalava-vaihtoehdolla, voi hieman lisävarmistaa "tappiin" avulla. Poraa 4 tai 5mm betoniporanterällä lavan alempaan lankkuun ja vain noin 5-10mm betoniin asti, kierrä sitten 4,8 x 25mm puuruuvi (tai sopivan pituinen), niin saat tapin, joka estää lavan liukumisen niin kauan kuin sillä on muutama sata kiloa lastattuna.
9 vastausta · 5,5k lukukertaa
·
A
arrowsmith: Voiko joku, jolla on kokemusta betonielementtien rakentamisesta, suositella, kenen puoleen kannattaa kääntyä elementtien hankinnassa, hyvä hinta ja hyvät tekijät toisin sanoen. Autotalli rakennetaan Etelä-Ruotsiin ja toimittajalla pitäisi olla oma nosturiauto.
4 vastausta · 4,5k lukukertaa
B
bengan6: Vaihda bef smygbräda leveämpään. Tai käytä klackfoder kuten joku kirjoitti. Ehdotus saumauksesta on varmaan huono vitsi, tai ehkä yksi nykypäivän käsityöläisistä, joista voi lukea paljon tällä foorumilla. Dyckert ??- Et varmaan voi naulata yhteen foderia smygenin kanssa, jos rako on 8 mm.
9 vastausta · 12,5k lukukertaa
·
Larsa
Larsa: On olemassa muovipuuta/kemiallista puuta, mikä on kittiä, joka näyttää puulta (saatavilla eri sävyjä). Jos aiot maalata, Plastic Padding (PP100) kelpaa, sen pitäisi kestää. Jos haluaa tehdä sen todella hyvin, niin jyrsitään pois ja liimataan paikkapalat...
1 vastaus · 3,7k lukukertaa
P
PX-21: Tein sen niin huolellisesti ja hyvin, joten sanotaan mahdollisesti 70 vuoden kuluttua...;) Jos edes silloin? On huuhtelumahdollisuus sekä täällä että siellä...Ei pitäisi tarvita tehdä uudelleen...;) Ystävällisin terveisin
6 vastausta · 2,3k lukukertaa
E
eestere: Mitä pahvia käytetään sahanpurun alla ullakolla? Mistä sitä voi ostaa? (Byggmax, K-Rauta, Coop...) Tarvitsen sitä, kun aion eristää pienen lisäosan eikä halua muuttaa konseptia.
0 vastausta · 930 lukukertaa
P-plats
P-plats: Poistin sivuikkunani, kun ovi vaihdettiin. Aulassa tuli pimeämpää, mutta olen rakentamassa kuistia ulkopuolelle, eikä sivuikkunalle ollut tilaa mielestäni. Meillä ei olisi ollut ongelmia säilyttää vanha sivuikkuna, mutta vaikka se näyttää hyvältä, vaihtaisin sen, koska se on helpompaa, kun kuitenkin vaihtaa oven. Muutama kuva minun ovi-vaihdosta löytyy täältä:
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
T
tobbano: Olen purkanut seinän kahden huoneen väliltä, joissa on merkittävä ero kattokorkeudessa, muutaman kymmenen senttimetrin verran. Tein alas reiän siihen kohtaan, missä seinä aiemmin oli, ja päällystin OSB-levyllä kuin laatikoksi. Ajatuksena oli nyt päällystää tämä sopivalla materiaalilla ja saada aikaan tunne, että siellä on kuitenkin palkki. Esimerkiksi jokin puupohjainen levy,
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
T
Tokv41: Voiko formplyfan pohjan hioa hienolla hiekkapaperilla täysin tasaiseksi, vai aiheuttavatko paperin naarmut kitkaa niin, että betoni ei irtoa kovettumisen jälkeen? Muotin pohjassa on joitakin pieniä koholle nousevia palasia pinnassa, mikä johtaa siihen, että pöytälevyn pinnassa on pieniä pieniä kuoppia... Nämä voi toki ennen hioa pois, mutta kysymys on, sotkeeko se pintakerroksen
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
T
Tokv41: Huomasin valetettuani muotin, että toinen puoli on hieman hienompi kuin toinen.. Oliko se sattumaa vai onko muotilla etu- ja taustapuoli?
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
D
Danjell: Okei, hyvä juttu. Kiitos avusta! Tein niin kuin te kuvasitte, kun remontoitiin asuntoa ennen kuin muutin sisään. Silloin minulla oli kuukausi aikaa remontoida koko asunto ennen muuttoa. Silloin runkotin, kipsilevyineen ja nauhoitin uudelleen reiän. Siitä tuli hyvä. Nyt minulla on kuitenkin aikaa miettiä ja ajattelin kysyä, oliko oikein tehdä niin. Onneksi se oli oikein silloin :) Kiitos!
4 vastausta · 8,2k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Ett litet sakfel bara ... :o [citat] Värme transporteras geom strålning, ledning eller konvektio. (Eller givetvis en kombination) Strålning har vi klarat av, det du här kallar konvektio on lämpöjohto sinulta jäädä pois. Konvektio vaatii liikkumamediumin, esim. ilma samla vesi som liikkuu pitkin lämmpöistä pintaa. Joten betoni tai metalli se voi koskaan ei olla konvektio, siellä on
26 vastausta · 10,3k lukukertaa
A
AndersS: Puu materiaalina tulee liikkumaan vuodenaikojen mukaan, ja se eroaa eri puulajien välillä. Vähiten se näkyy lakatuilla tai öljytyillä pinnoilla, joissa alusta alkaen halutaan korostaa puupintaa ja mahdolliset halkeamat ovat osa ulkonäköä. Olemme asentaneet kattoon valkoiseksi maalatun kuusipaneelin, mutta se siveltiin oksalakkaa ja maalattiin valmiiksi ennen asennusta. Sen sijaan
7 vastausta · 3,8k lukukertaa
P
psv79: Ajoin 8 mm lista 6 mm laatan kanssa, tämä sujui loistavasti!
4 vastausta · 5,2k lukukertaa
D
byggare henke: usein laitetaan kiila oven alle vain. osittain siksi, että laitetaan ovenpielukset ympärille. ja sitten yleensä kynnyksellä on vesipelti. irrallinen tai jo paikallaan
2 vastausta · 5,7k lukukertaa
nimhed
nimhed: Liimaa, jos olet itsekäs, naulaa ja ruuvaa, jos haluat olla kiltti sille, joka aikoo remontoida asunnon muutaman vuoden päästä.
3 vastausta · 3,7k lukukertaa
S
storkarp: Tummentes saarni olisi ollut tyylikäs, mutta ongelma on, että se voi jäädä epätasaisesti tummennettu. Olen epäonnistunut ennen. Siksi ajattelin, että voisi ehkä käyttää tummaa öljyä. Ilmeisesti on olemassa jotain, mitä kutsutaan coofeeöljyksi, mutta en ole löytänyt sellaista öljyä. Mitä tulee tiikkiin, wengeen ja pähkinäpuuhun. Voiko näitä materiaaleja ostaa levyinä ja
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.