4 454 lukukertaa ·
4 vastausta
4k lukukertaa
4 vastausta
Betonielementit autotallin rakentamiseen
Hei !
Aion rakentaa lämmitetyn autotallin, joka on noin 120 neliömetriä, ja olen käytännössä päättänyt 100-prosenttisesti, että siitä tulee seinät betonielementeistä eikä lecaharkoista.
Kokemukseni betonielementeistä ovat olemattomat ja haluaisin tietää, voiko joku selittää minulle eri vaihtoehtoja kiinnittää lohkot perusanturan päälle.
Mitä tarkoittaa "kiinnitetty perusanturoihin", kuten esimerkiksi TMC betonielementtien verkkosivustolla lukee???
Miten edetään, kun rakentaa betonielementeistä? Onko olemassa hyviä verkkosivustoja, jotka kuvaavat eri vaihtoehtoja tällaisten rakennusten pystyttämiseen?
Tai onko joku tehnyt sen ja haluaisi kertoa minulle täällä, miten te ette siinä?
Kiitos etukäteen!
//Arrow
Aion rakentaa lämmitetyn autotallin, joka on noin 120 neliömetriä, ja olen käytännössä päättänyt 100-prosenttisesti, että siitä tulee seinät betonielementeistä eikä lecaharkoista.
Kokemukseni betonielementeistä ovat olemattomat ja haluaisin tietää, voiko joku selittää minulle eri vaihtoehtoja kiinnittää lohkot perusanturan päälle.
Mitä tarkoittaa "kiinnitetty perusanturoihin", kuten esimerkiksi TMC betonielementtien verkkosivustolla lukee???
Miten edetään, kun rakentaa betonielementeistä? Onko olemassa hyviä verkkosivustoja, jotka kuvaavat eri vaihtoehtoja tällaisten rakennusten pystyttämiseen?
Tai onko joku tehnyt sen ja haluaisi kertoa minulle täällä, miten te ette siinä?
Kiitos etukäteen!
//Arrow
En ole katsonut TMC:tä aiemmin, mutta vaikuttaa siltä, että seinäelementit on pultattu momenttijäykästi peruslevyyn. Yksittäinen seinä voi siis seisoa yksin kaatumatta.
Vaihtoehdot ovat, että on teräsrunko, johon kiinnitetään seinäelementit. Eli: "monterade mot stomme"
Tai että koko rakennus toimii suurena laatikkona, jossa katto pitää kaiken yhdessä. "stabilitet genom skivverkan i tak"
Vaihtoehdot ovat, että on teräsrunko, johon kiinnitetään seinäelementit. Eli: "monterade mot stomme"
Tai että koko rakennus toimii suurena laatikkona, jossa katto pitää kaiken yhdessä. "stabilitet genom skivverkan i tak"
"kiinnitetty runkoon" on looginen nimitys, mutta perustukseen kiinnitetty tarkoittaisi, että seinäelementit yksinkertaisesti pultataan kiinni perustukseen jonkinlaisella laajentuvalla pultilla valettujen kiinnityskorvien kautta vai???
Kuvia- linkkejä.... joku?
Kuvia- linkkejä.... joku?
Kyllä, juuri niin. Tai hitsataan valettuun levyyn.arrowsmith sanoi:
Huomaa kuitenkin, että pohjan on oltava mitoitettu kestämään seinän kuormat.
Voiko joku, jolla on kokemusta betonielementtien rakentamisesta, suositella, kenen puoleen kannattaa kääntyä elementtien hankinnassa, hyvä hinta ja hyvät tekijät toisin sanoen. Autotalli rakennetaan Etelä-Ruotsiin ja toimittajalla pitäisi olla oma nosturiauto.
Klikkaa tästä vastataksesi