12 491 lukukertaa ·
9 vastausta
12k lukukertaa
9 vastausta
Rako listan ja ovikarmin välissä
Moro!
Olen asentamassa listoja ovien ympärille remontin (jonka kirvesmies teki) jälkeen. Ajattelin kuitenkin hoitaa eteisen itse, mutta nyt kun minun pitäisi asentaa lista ovien ympärille, huomaan, että uudet seinät ovat paksumpia kuin vanhat, joten siihen jää rako, kuten kuvasta näkyy.
Koska minulla on vanhempi talo, ei ole suoraa seinää, vaan rako on 3–8 mm. Mikä on paras tapa korjata tämä? Minulla ei ole hienoja koneita, joten en pysty veistämään hienoa puupalikkaa joka sopisi. Toimiiko tasoite vai miten minun pitäisi edetä? Onko paras vaihtoehto rakentaa 8 mm lista ja sitten höylätä alas
/Andreas
Olen asentamassa listoja ovien ympärille remontin (jonka kirvesmies teki) jälkeen. Ajattelin kuitenkin hoitaa eteisen itse, mutta nyt kun minun pitäisi asentaa lista ovien ympärille, huomaan, että uudet seinät ovat paksumpia kuin vanhat, joten siihen jää rako, kuten kuvasta näkyy.
Koska minulla on vanhempi talo, ei ole suoraa seinää, vaan rako on 3–8 mm. Mikä on paras tapa korjata tämä? Minulla ei ole hienoja koneita, joten en pysty veistämään hienoa puupalikkaa joka sopisi. Toimiiko tasoite vai miten minun pitäisi edetä? Onko paras vaihtoehto rakentaa 8 mm lista ja sitten höylätä alas
/Andreas
Kiitos vastauksista! Aion tarkistaa mahdollisuuden lyhentää klackfoderin 8 mm:iin 12 mm:n sijasta. Ehkä Beijer voi tehdä sen puolestani, koska minulla ei ole höylää.
Mjukfog, onko se silikonia? Painetaanko se vain sisään ja sitten tasoitetaan?
Mjukfog, onko se silikonia? Painetaanko se vain sisään ja sitten tasoitetaan?
http://www.ekesioo.se/Downloads/profilblad.pdf, sivu 4.yoxler sanoi:
Vaihda bef smygbräda leveämpään. Tai käytä klackfoder kuten joku kirjoitti.
Ehdotus saumauksesta on varmaan huono vitsi, tai ehkä yksi nykypäivän käsityöläisistä, joista voi lukea paljon tällä foorumilla.
Dyckert ??- Et varmaan voi naulata yhteen foderia smygenin kanssa, jos rako on 8 mm.
Ehdotus saumauksesta on varmaan huono vitsi, tai ehkä yksi nykypäivän käsityöläisistä, joista voi lukea paljon tällä foorumilla.
Dyckert ??- Et varmaan voi naulata yhteen foderia smygenin kanssa, jos rako on 8 mm.
Klikkaa tästä vastataksesi
