Moro!

Olen asentamassa listoja ovien ympärille remontin (jonka kirvesmies teki) jälkeen. Ajattelin kuitenkin hoitaa eteisen itse, mutta nyt kun minun pitäisi asentaa lista ovien ympärille, huomaan, että uudet seinät ovat paksumpia kuin vanhat, joten siihen jää rako, kuten kuvasta näkyy.

Koska minulla on vanhempi talo, ei ole suoraa seinää, vaan rako on 3–8 mm. Mikä on paras tapa korjata tämä? Minulla ei ole hienoja koneita, joten en pysty veistämään hienoa puupalikkaa joka sopisi. Toimiiko tasoite vai miten minun pitäisi edetä? Onko paras vaihtoehto rakentaa 8 mm lista ja sitten höylätä alas

/Andreas
 
  • Rako oven listan ja seinän välissä, vaihtelevan kokoinen 3-8mm. Kuvassa näkyy valkoinen seinä ja puunvärinen lista vanhassa talossa.
Joustosauma :)
 
Kiitos vastauksista! Aion tarkistaa mahdollisuuden lyhentää klackfoderin 8 mm:iin 12 mm:n sijasta. Ehkä Beijer voi tehdä sen puolestani, koska minulla ei ole höylää.

Mjukfog, onko se silikonia? Painetaanko se vain sisään ja sitten tasoitetaan?
 
Holvikouru !
 
B
silikoni ei ole hyvä, jos aiot maalata.
pitäisi olla maalattava. esimerkiksi akryylisauma.
mutta 8mm on vähän liikaa saumalle.
 
B
tavallinen dykert voi saada sen aikaan.
silloin skjutspik on huono, kun tavaroissa on jännitystä
 
Olen kokeillut dykert ja se toimii sauman sulkemiseksi, mutta sitten toiselle puolelle tulee sauma ja vuoraus näyttää vinolta.

Mikä on valvbräda ja miten sen pitäisi auttaa?
 
yoxler sanoi:
Olen kokeillut dykert ja se toimii sauman sulkemiseksi, mutta silloin tulee rako toiselle puolelle ja lista näyttää vinolta.

Mikä on valvbräda ja miten se auttaa?
http://www.ekesioo.se/Downloads/profilblad.pdf, sivu 4.
 
Vaihda bef smygbräda leveämpään. Tai käytä klackfoder kuten joku kirjoitti.
Ehdotus saumauksesta on varmaan huono vitsi, tai ehkä yksi nykypäivän käsityöläisistä, joista voi lukea paljon tällä foorumilla.
Dyckert ??- Et varmaan voi naulata yhteen foderia smygenin kanssa, jos rako on 8 mm.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.