Hei!
Olen todellakin aloittelija kaikessa, mitä rakentamiseen liittyy, mutta olen vähän sellainen, että yritän mielelläni ratkaista ongelman itse. Haluan kuitenkin ehdottomasti välttää tekemästä mitään, mistä en ole varma, että se kestää. Aion rakentaa parven asuntooni yhteen huoneen osaan, joka on 6x4m, eli huoneen toiseen päätyyn. Sen pitäisi olla noin 2m huoneeseen ja seinien välillä on siis noin 4m.
Ajattelin, että siitä tulisi kuin sisäkatto parven alle ja lattia yläpuolelle, jossa sänky on laskettu lattiaan, joten itse parven profiili on noin 30cm tai jotain sellaista. Nyt herää kysymys vähän mitoituksesta ja kiinnityksestä.
Olen miettinyt laittaa palkkikannakkeet laajennuspulteilla seinään, en ole aivan varma, onko seinä betonia vai tiiltä, jos se on tiiltä, ehkä jokin muu kiinnitys täytyy tehdä. Sisäpalkki voidaan kiinnittää seinän päätyyn, ja sitten ajattelin, että se tulee 30 cm huoneeseen, sitten tauko sänkyä varten, sänky on tarkoitus olla 140cm, joten seuraava palkki on 170 cm ulkona ja viimeinen 200 ulkona. Kysymys on vähän siitä, toimisiko tämä rakenne, sekä hieman ajatuksia palkkien mitoista, haluan olla todella varma, että se kestää. 45x225-liimapuu jossain määrin, voiko se olla järkevää esim. jos muut muuten vaikuttavat ok.
Liitän hyvin yksinkertaisen piirroksen, jonka olen erittäin taitavasti luonut paint:illa
Itse sänkytilassa on todennäköisesti kehys palkkien ympäri, jossa patja voi levätä.