Pian tulee kylmä ja silloin haluaa sytyttää tulen :rolleyes:
Minulla on marieberg "Karl", jossa yksi ruuduista on säröillä pienen vahingossa tapahtuneen väkivallan seurauksena.
Nyt käy ilmi, että kaakeliuunimme ei ole standardi, mitä tulee siihen, miten lasi on kiinnitetty valurautaan. Uunissamme ne on liimattu kirkkaalla silikonin kaltaisella aineella, joka kestää uunin korkeaa lämpöä.

Se ei voi olla lämpösilikonia, sillä sehän kestää vain 300 astetta?
Jokin vinkki mistä löytäisin tämän aineen - Uppsalan kaakeliliikkeet eivät tiedä mitä minun pitäisi käyttää.

Ne "muut" kaakeliuunit ovat lasit asennettu pehmeällä listalla ja yhdellä ruuvattavalla listalla - mutta minulla ei ole mitään paikkaa mihin ruuvata lista uuniini.

On olemassa "lämmönkestävä tiivistemassa", jota käytetään moottoriurheilussa, se toimii erinomaisesti, varmista, että saat oikean, joka ei aiheuta haitallisia saostumia/kaasuja, kysy moottoripyöräliikkeestä tai vastaavasta.
"byggare"

Kiitos vastauksistanne.
Olen puhunut mariebergin kanssa, mutta heillä ei ole sellaista ainetta eikä he tunne ratkaisua, joka meillä on (vaikka marieberg on tehnyt asennuksen vuonna 2002). Asia on niin, että alkuperäinen yritys on mennyt konkurssiin ja sitten aloittanut uudelleen. He haluavat noin 2000 kr tullaakseen meille katsomaan - ilman takuita siitä, että voivat kiinnittää lasin paikoilleen. Noin 12+12 km matka... mielestäni vähän kallista pienen lasin takia.

Casco-aine voisi toimia, mutta se on mustaa (helposti tahraa lasia) eikä siinä lue, että kiinnittyisi lasiin, mutta ehkä?

Tarkistan myös sen lämpöä kestävän tiivistemassan.

Voin suositella jättämättä Casco 4077 testaamista. Sikalla on samankaltainen tuote nimeltä firestop. Ja on erittäin vaikeaa saada se näyttämään siistiltä. Olen työskennellyt tiivistemassojen kanssa jo useita vuosia ja olen testannut molempia tuotteita useita kertoja. Kuitenkin piilotettuna saumauksena. Useimmat niin sanotut palotiivistemassat on tarkoitettu kestämään vain tietyn ajan. Kaikki tiivistemassat palavat ajan mittaan. Minä olisin panostanut luukun viemiseen konepajaan ja hitsata sinne pellin tai vastaavan. Jotta lasin voi kiinnittää ruuveilla.

FYI. Skippasin silikonimaisen ja ostin sen sijaan lasikuitutiivisteen 87-473 Biltemasta lämpölaseille, mukana tuli lämpöä kestävä liima. Näin muodostui liimareuna lasin ympärille - painoin sen paikalleen ja "kiristin" sen listalla ja muutamalla prikalla.

Tiivistin hiukan lisää pannkitillä, jota oli kotona. Se on edelleen paikallaan noin 10 tulen jälkeen, joten se näyttää toimivan toistaiseksi.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.