Ensinnäkin haluan sanoa, että olen ensimmäinen, joka asettuu hyvin epäileväksi ilmiötä kaari kohtaan. Mutta sen jälkeen, kun minulla on ollut compact living -asunto, olen pohtinut ja testannut erilaisia ratkaisuja, esimerkiksi parvisänkyjä, jotka vapauttivat paljon lattiapintaa, mutta muista syistä eivät sopineet minulle. Takaisin lattian tasolle palatessani muistan kuitenkin kaiken sen tilan, joka on sängyn yläpuolella ilman käyttötarkoitusta!

Olen nyt inspiroitunut alla olevasta erittäin hienosta asunnosta ja mietin, voisinko tehdä vastaavan kaaren alkovini. Ei siksi, että minulla olisi läheskään niin paljon DVD-elokuvia, mutta säilytystilaa ei koskaan voi olla liikaa, ja näen etuja siinä, että hyllyt "piiloutuvat" kaaren sisään samalla kun se luo oman viihtyisän pienen huoneen tunnelman.

http://www.minhembio.com/Z3M-johan/4146/

Kysymyksiini:

1. Onko minulla tilapäinen järjenhäiriö vai onko muita, jotka ajattelevat, että on hyvä idea rakentaa tällainen kaari alkoviin vuonna 2009? Ajatuksena on laajentaa noin 25-30 cm (hieman syvempi kuin hyllyt sisällä) ja tehdä itse kaari noin 25 cm syväksi.

2. Mitä mieltä olette siitä, että tekisin siitä "kantikkaan" sen sijaan, että se olisi kaareva, ja välttäisin siten mahdollisen pizzaravintolailmeen?

3. Pikku olohuoneessani on kaksi oviaukkoa ja yksi suuri ikkunanaukko, jotka kaikki ovat "kantikkaita", näyttäisikö se oudolta yhdistää ne kaaren kanssa?

4. Tarvitaanko yhdistyksen tai muun tahon lupa kaaren tekemiseen osakehuoneistossa?

5. Mietin palkkeja ja MDF:ää - oikea vai väärä valinta? (asunto on 50-luvun rapattu tiilirakennus)

6. Vinkkejä siihen, miten varmistaa kaaren ja sen seinänpätkän välinen sauma, jota rakennan. Kuvittelen, että kaari ei ole 100% jäykkä ja en haluaisi, että mahdollinen tasoite halkeilee ajan myötä. Onko täysin poissuljettua ajatella, että kaaren pintamateriaali jatkuisi ja peittäisi myös nykyisen seinänpätkän? Haittoja? Seinänpätkällä on nykyään sähkörasioita ja upotettu valokytkin, joka täytyy "rakentaa ulospäin".

Kaikki ajatukset ovat tervetulleita.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.