Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
vem_jag: sinulla on myös lister i cellplast hos Lundbergs http://www.lundbergs.com/taklister/takrosetter/bjalkar___181.aspx
Farzan: Yksi juttu generalskarv :n kanssa on varmaan se, että vaikka se onkin bjälke :n päällä, on olemassa riski, että siihen tulee pieni "knix", jos bjälklaget ei ole aivan 100% tasainen.
Mikael_L: Lastulevyä liuskoitetaan ja tasoitetaan. Kestää hyvin tavallisessa sisäympäristössä, jos se tehdään oikein.
anaitis: [citat] Se mitä kuvailet, on rowing-lanka. Useimmiten veneyhteyksissä rowing-sanalla tarkoitetaan kudosta näistä langoista.
evoline: Tuliko tavallinen tapa, yhtä hyvä, jos sillä on jotain tekemistä vakuutuksen kanssa. Joten ei tullut laiskuutta. Kiitos silti.
danielr112: Njo. luulen että minulla oli 5 kg sellaisia nauloja.. luulen että se oli 12 laatikkoa joissa oli 250 kussakin tai jotain. Tämä 7 kattotuoleille. Käsi oli kohtalaisen kipeä sen jälkeen. Yliarvioin ne melko hyvin. Siksi paino. Haluan pystyä ripustamaan jotain kattoon tulevaisuudessa, jos tarvitaan.
joflopp: Siksi se on. Ehdin pystyttää lyhyen seinän myöhään eilen illalla ja unohdin kortlingit silloin. Täytyy purkaa ja tehdä uudelleen.
Caspár: [citat] Kiitos taas! Klipsiä on riittävästi kylpyhuonevedon jäljiltä, ja näytän vedon hänelle tietenkin, juuri kuten kirjoitat, ennen kuin rakennan umpeen.
H_L: Tutustu öljykarkaistuun kuitulevyyn (masonit), joka on näin ollen kestävämpi kosteutta vastaan. Sellaisia käytetään mm. kattotiilien alla. /Henrik
Alexandersson_1: Hei! Minulla on uusi talo, jonka ympärille haluan nyt rakentaa kulkuväylän. Nykyinen pohja on 0-60 mm mursketta, jonka päällä on 5-20 cm paksu kerros singeliä. Kysymykseni on nyt, täytyykö minun kaivaa pois singelikerros, jotta voin lisätä 0-20 mm mursketta noin 10-15 cm paksuna kerroksena, vai voinko laittaa sen suoraan singelin päälle. Singeliä ei voi puristaa, koska se ei
alen: Vaarallista vai ei, se riippuu siitä kuinka monta niitä on ja ovatko ne vinossa samaan suuntaan. Jos kaikki ovat yhtä vinossa ja samaan suuntaan, talo on ehkä vaeltamassa pois paikaltaan... Jos vain muutama on ja ne ovat vinossa tavalla, joka tasapainottaa toisiaan voimallisesti, voit ehkä jättää sen niin kuin on. Muuten sinun on nostettava ne ylös tunkilla ja ojennettava /
nikke: en usko myöskään, että pitäisi olla mitään ongelmia, mutta halusin vain tarkistaa. kiitos!
ThomasN: [citat] Aha, ok. Sitten se kuulostaa mielenkiintoiselta.
anaitis: Totta kai! Yleensä resepti löytyy säkeistä. Muuten arvaisin suhteen sementti:hiekka olevan ehkä 1:5 tai 1:6.
titanium: Ei ole niin helppoa korjata. Et voi suihkuttaa puhallusvillaa ja täyttää koko tilaa. Silloin saat ongelmia huonon ilmanvaihdon ja lopulta homeen kanssa. Nuo kaksi ilmanvaihtoaukkoa ovat erittäin tärkeitä, ettei niitä saa sulkea. Sinun on luultavasti laitettava eriste lattianiskojen väliin tai sekä väliin että alle saadaksesi tarpeeksi paksuuden eristeeseen. Eikö ole mahdollista sahata
norpan__: Talo seisoo betonitolppien päällä ja sen päällä on betonipohjapalkit. Voiko Minerit Fasad -levyjä kaivaa maahan estämään maan pääsyä ryömintätilaan vai onko olemassa jotain parempaa? Tässä on hieman enemmän tietoa siitä, mitä tarkoitan. Numero 10 on rashinder. http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=4421&contextPage=5945
Mats: Olihan se ajatus :) Etusivu on varmaan suurin muutos, jossa olen siirtänyt 90X225 palkin reilusti ylöspäin ja sitten upotan "vain" 45X225 oven yläpuolelle kiinnittääkseni siihen parven lattian. Tällä tavalla pääsin eroon siitä generaali saumasta, jonka vanha palkki aiheutti. Ajattelin käyttää asfa plus 22/28 mm naulalistaa ja 22 mm paneelia verhouksessa.
Jan-Å: [citat] Asukkaat alakerrassa tai ei eivät vaikuta merkittävästi lattian lämpötilaan, mitä olen huomannut, olimme sitten 3. kerroksessa asunnossa tai omakotitalon yläkerrassa. Se, mikä ratkaisee, on millainen lattia sinulla on. Siellä, missä meillä on tammiaskelparketti (60-luvun malli, jossa on massiivipalat noin 8 mm paksu, ei nykyinen malli, joka on enemmän vaneria lastulevyn
HiScore: Kiitos vastauksista! Tai jos jaksamme, ehkä yhdistelmä yllä olevista kahdesta vastauksesta?! Pienet tolpat, jotka vastaavat oikeanpuoleista, ja isompi samassa tyylissä. Vähän työtä niiden toteuttamisessa, mutta se voisi olla idea... Onko jollain lisää ehdotuksia? Otetaan lämpimästi vastaan!
bengan24: Täytyy olla lämmitys talossa rakentamisen aikana noin maaliskuuhun 2010 asti Meillä on tarkoitus asentaa vesikiertoinen lattialämmitys, pitäisikö hankkia siirrettävä laite siihen, jotta saadaan lämpöä sitä kautta Vinkkejä millainen laite kannattaisi vuokrata/ostaa ja mistä?? Tai sitten sähköpuhaltimet ovat vaihtoehto. Mikä on paras vaihtoehto. Talo on 1-kerroksinen ja 150 m²
addee: Olen tekemässä pientä kunnostusta kellarissa. 2 skenaariota: (en löydä tietoa joko verkkosivuilta tai säkeistä) Alusta on sinibeton. 1. Vanha rappaus on poistettu. Olen levittänyt päälle punamultaa. Tarkoitus on käyttää b-sementtilaastia. Pitäisikö punamullan ja rappauksen välillä antaa kuivua? 2. Vanha rappaus on poistettu, aion levittää punamultaa, sitten verkottaa, sen
CHEMAS: Luin siitä. Mutta se koskee yksivaihemenetelmää ja puutaloja. Sanotaan, että sinulla on kevytbetonitalo. Jos lisäät siihen puuta, sinulla on "puuongelma", jos lisäät rappauksen, sitä ei ole. Ei yhtä usein, koska aurinko ei kuluta rappausta kuten puuta. Kuitenkin maalilla, joka aiheuttaa sen, että rappaus imee yhä enemmän kosteutta, joka sitten pakkasrapauttaa. Joten toki sielläkin
petersk: Täytyy katsoa kokonaisuutta. Miltä yläpuolella näyttää? Kuinka korkea on seinä asunnossasi? Halutaan nähdä, kuinka kuormat voivat jakautua (valva). Parhaassa tapauksessa voi riittää, että laittaa L-teräkset molemmille puolille ja jyrsii ne seinään ennen purkamista. Jos ei ole mitään kummallisuuksia, niin luultavasti päädytään tyyliin 2 kpl HEA 120. Pilareita ei luultavasti
MaZtoR: Täytyy pystyä antamaan rakennusohjeet, kun vuokraa telineen. Se oli yksi harvoista asioista, jotka opimme "kurssilla". Ne löytyy ladattavaksi hakis verkkosivuilta, joten se ei ole mikään ongelma.
kamy: Rivners Lännan teollisuusalueella on runsaasti pattereita. http://www.rivners.se Kompanjonen (joka sijaitsi ennen Ropstenissa mutta näyttää olevan muuttamassa Hammarby sjöstadin) on myös vanhoja sektioradiaattoreita. http://www.kompanjonen.se
Jonajona: no, ei ihan. mutta jos sinulla on vastaus siihen, kerro ihmeessä. olin hieman epäselvä, sen myönnän. mietin eniten, mitä laastia nämä kaverit voisivat käyttää, taloissa ja muureissa, jotka tulivat niin valtavan hienoiksi. en koskaan jutellut heidän kanssaan, muuten olisin kysynyt. tietenkin he olivat erittäin taitavia saamaan aikaan upean ja tasaisen pinnan, joten se ei tietenkään
Tegheim: En tiedä, onko tämä oikea forumiosa, mutta otan riskin. Mistä voisi saada lumiesteitä kohtuuhintaan? Olen saanut hintatarjouksen 750:- + alv / Portti. Ja jokainen portti on noin 2,5 metriä plus yksi sisäänkäyntiovi. 4 porttia á 2,40-2,50 metriä 1 sisäänkäyntiovi Mitä sanotte? Tuntuu kalliilta 4500-5000:- koko rakennelmalle.... Sen pitäisi olla tässä rakennuksessa mukana vanha