Birdman
Birdman: Monet eri ohjeet viranomaisilta ja vakuutusyhtiöiltä, mutta vaikuttaa järkevimmältä rakentaa seinä naapurin puolelle EI60-standardin mukaan, sillä jos rakennan vain EI30:lla ja ullakolla syttyy tulipalo, se leviää todennäköisesti nopeasti. Ja EI30 paloluukku ei silloin auta naapuria kovin paljon.
5 vastausta · 11,6k lukukertaa
A
aivo: Ei tarvita ranskalaisia ruuveja. Tee sopivan kokoinen reikä, aseta tolppa paikalleen, tue tukipuilla kahteen suuntaan niin, että tolppa seisoo suorassa, täytä reikä betonilla, anna betonin kovettua 3-4 päivää, poista tukipuut, valmista. Tee korjausmaalaus ensi kesänä, kun on oikein kuivaa.
8 vastausta · 21,5k lukukertaa
H
Hertig: On olemassa erityisiä betoni-impregnointeja ja vahoja tällaisille levyille, kysy lähimmästä keittiöliikkeestä niin he voivat tilata niitä teille!
3 vastausta · 8,7k lukukertaa
E
eplabi: Ok, ymmärrän. Kiitos tiedosta! Luin kuitenkin jostain, että tämän betoniseoksen raudoituksen tulisi olla paljon hienonhiekkaisempaa kuin tavalliseen betoniin sekoitettu hiekka. Joku kutsui sitä nimellä gipssand. Mikä se on ja onko sitä mahdollista hankkia suuria määriä oikealla hinnalla? Ehkä "kivijauho" toimisi?
8 vastausta · 7,3k lukukertaa
Daniel_N
Daniel_N: Juuri sillanpielessä on Bauhaus, heillä pitäisi olla niitä.
10 vastausta · 12,7k lukukertaa
frufridell
frufridell: [citat] Testasin molempia vaihtoehtoja, ja jälkikäteen voin todeta, että ehkä olin vähän arka. Jos olisin ottanut reilusti, olisi se ehkä onnistunut.... Kaarna puolestaan ei pitänyt puukkosahasta, mutta moottorisaha leikkasi ne loistavasti!
29 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
R
rahkko: Halkeaako tapetti/tasoite käytön jälkeen, kun ovea avataan ja suljetaan? Tuleehan liike, vaikka kiinnittää sen kunnolla?
3 vastausta · 3,4k lukukertaa
Y
yens: http://www.snickarlaget.se/swe/trapptypuplan.html Sieltä voit ehkä löytää jotain.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
Z
Zxinn: [citat] Hyvä vinkki, pitää katsoa sitä. Rektangulaarinen malli theofilsin sivulla vaikuttaa kivalta. Mistä löytää nyt hyviä putkia näihin, joko 80x160mm tai 80x240mm-malleihin? [citat] Hyvä huomio, mutta omassa tapauksessani ei pitäisi olla ongelmaa kaapeleiden kanssa seinässä tässä kohtaa. Seinän pistorasiat sijaitsevat olohuoneen betoniseinässä, ja kaapelit kulkevat katon
2 vastausta · 6,7k lukukertaa
M
mullemeck2: ei ketään, joka voisi vastata, onko tämä mahdollista tai mikä on helpointa tehdä?
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
jeppeknaster
jeppeknaster: aseta platonmatto, 50mm solumuovi ja parketti.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
S
sled: Okei, kuulostaa hyvältä. Kiitos vinkistä :) Tavallisesti suosin 16 mm. Mutta ajatus on, että liukuovet rakennetaan seinään ja se on aika ohut, joten siitä tulee luultavasti 12 mm.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
S
sled: Hei! Mietin, voiko rakentaa oman liukuportin puusta? Onko joku tehnyt tämän? Olen katsonut vähän netissä ja nähnyt kuvia eri liukuporteista, mutta en löydä puista. Tiedän suunnilleen, miltä haluaisin sen näyttävän: http://www.stangselbolaget.se/Skjutgrind_Villa.html http://www.stangselbolaget.se/film.html Kuten elokuvassa, mutta matalampi.. eikä tarvitse olla moottorilla. Onko
0 vastausta · 10,2k lukukertaa
T
Tossegubbe: Hinnoista en osaa sanoa, mutta en ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa tehtävänä teräksestä oikeastaan, sen sijaan todella suurissa lasiosioissa voi esiintyä teräspalkki alumiiniosion kiinnityksenä. Mutta näin pienissä osioissa et tarvitse teräspalkkia vain lasin takia ainakaan, mutta entäpä seinän kantavuuden vuoksi muuten?
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
N
nosslo77: Kehys ja ikkunalauta koostuvat lakatusta MDF-levystä
6 vastausta · 2,0k lukukertaa
S
somelvis: [citat] Ostin turkkilaisen lattialaatan 20x20 noin 90 kr/m2, sama laatta myydään Bauhausissa 199 kr. Olen hyvin epäileväinen siitä, onko Euroopasta tänä päivänä oikeasti huonoa laattaa, jos se näyttää hyvältä, niin se on hyvä. Laatan valmistaminen ei ole mikään avaruustiede, sitä on osattu tehdä tuhansia vuosia. Eroja voi olla pintarakenteessa, keramiikan kiilto lasituksen
10 vastausta · 10,9k lukukertaa
gadu^
gadu^: Ei kai ole mitään outoa "fräsa" vp-putkien kanssa noin 20 mm solumuovissa?
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: on olemassa kipsinostureita, jotka voivat kallistua melko paljon, luulen että ne voivat käydä myös 45 astetta. katso suuremmilta vuokraamoilta.
5 vastausta · 4,3k lukukertaa
T
Tossegubbe: Miksi et jättäisi kipsilevyä pois ja laittaisi peltiä koko seinälle?
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
M
Mats: olen samaa mieltä ppalm:n kanssa. Kaksoisnasta/pylvästeräs ja sitten ei liiku mihinkään :)
4 vastausta · 2,7k lukukertaa
M
Mats: Mietin tehdä samaa huoneessa, jossa minulla on vähän ongelmia lattiahallan kanssa. Koska minulla on peruspilarit, sen alla pitäisi olla itsetuulettuvaa.
10 vastausta · 8,5k lukukertaa
P-plats
P-plats: Näin se meni. Se, että liimattiin kiilat, oli hyvä idea, laitan vähän Ultraflexia huomenna. Nyt jäljellä on enää yksi katto, sitten se saa riittää tältä vuodelta, aidan teemme keväällä.
5 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
I
ivar40: Tuhannet kiitokset,
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
E
Eneuman: Hei, Olen poistamassa kantavaa seinää ja minun täytyy vahvistaa kattopalkkia, jotta katto ei notkuisi alas. Onneksi on kaksi kantavaa seinää, jotka kulkevat rinnakkain kattopalkin kanssa. Olen siis ripustanut kattopalkin kurkihirteen ja sitten siirtänyt sen kantavien seinien päälle. Kattopalkki on vain 53 cm kannattajasta, joten kuormitus pitäisi olla pieni. Juuri seinän yläpuolella,
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
M
mradom: Kiitos! se ratkesi yhdistelmällä teidän vinkkejä :)
3 vastausta · 14,9k lukukertaa
P-plats
P-plats: Rautakauppa pitäisi helposti päihittää Bilteman hinnat edellyttäen, että ostaa pakkauksen. Jos kauppa sitten tarjoaa myyntiä irtotavarana tai yksittäin, on selvää, että hinta nousee... Valitettavasti kaikki eivät näköjään halua myydä ruuveja... ;)
12 vastausta · 5,0k lukukertaa
titanium
titanium: Anteeksi! Luin liian nopeasti ja huolimattomasti! Ne, jotka ovat asentaneet tyvek-kankaan, ovat tehneet oikein, mutta luultavasti he ovat unohtaneet kiinnittää sen oikein. Voi, jos on mahdollista päästä käsiksi, laittaa lista kankaan päälle estääkseen sen lepattamista ilmavirrassa.
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
J
Jesper_Valfridsson: Hei Aion kokonaisuudistaa talon. Se on enimmäkseen sisäpintaa, mutta myös ikkunat, jotka pitää käsitellä. Kannattaako lainata kevyt kuorma-auto ja lähteä esimerkiksi Puolaan tekemään suurhankinta? Mitä voin helposti ostaa, on: noin 15 ikkunaa 150m2 tammi- tai vastaavaa puulattiaa Tapetit 5 huoneeseen Maaliväri Laatat ja klinkkerit 2 kylpyhuoneeseen sekä pesutupaan. Mitä mieltä
0 vastausta · 4,5k lukukertaa
MaZtoR
MaZtoR: Minulla on 1,9 metriä kattoa yläkerrassani. (vanha pieni talo) Ja se tuntuu hyvin ahtaalta, vaikka voin kävellä siellä suorana. Toimii hyvin makuuhuoneena, mutta ei muuhun.
10 vastausta · 3,3k lukukertaa
S
Sävshult: Olen miettinyt lattian asentamista, joka koostuu sekä tammilaudoista että klinkkeristä (sekoitettuna kuvioon). Onko kenelläkään kokemusta tästä? Tai tietääkö joku hyvää linkkiä? jne. Melko moni ravintola ja irlantilainen pubi käyttää tämän tyyppistä lattiaa.
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.