S
sinuslinus: Suuri riski, että palat vääntyvät, kun niitä halkaistaan keskeltä.
26 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
peterwesterlund
peterwesterlund: Olisiko tämä parempi kuin ne, jotka mainitsin? https://www.se.weber/produkter-betongcementvagglagning/reparationsbetong/weber-rep-976-reparationsbruk-fin-snabb
10 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
Thyro89
Thyro89: Kiitos! :love:
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
Thyro89
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
A
Arne999: ahhh nyt tuli vakaata tavaraa :)
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Pahimmassa tapauksessa saatat joutua levittämään hienotasoitteen koko pinnalle, jos haluat sen täysin tasaiseksi.
5 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
V
vanpire: [citat] En ole samaa mieltä. Asun naapurinani vanhan rouvan kanssa, jolla on TV äänekkäällä myöhään iltaisin. Tiiliseinä välissä eikä se auta.
4 vastausta · 1,9k lukukertaa
P
PH72: Kiitos vastauksista! Palaan tulosraportin kanssa.
3 vastausta · 9,6k lukukertaa
Rabbithole
Rabbithole: Voit asentaa vaakasuorat koolaukset, sitten höyryjarru ja sen päälle pystykoolaukset. Muista, että 2/3 eristyksestä tulee olla höyryjarrun ulkopuolella.
22 vastausta · 7,1k lukukertaa
·
S
Strumpberg: [TARKOITTAJA="justusandersson, post: 3147507, jäsen: 158223"]Tiedätkö miltä kattotuolit näyttävät?[/TARKOITTAJA] Ehkä sen voi nähdä ullakolta? Voin kiivetä sinne ja tarkistaa viikonloppuna.
5 vastausta · 1,9k lukukertaa
E
Ekudden: [citat] En tiedä niistä paljoa muuten kuin että minulle on suositeltu keramiikkaa kun olen lähettänyt sähköpostia ja kysynyt https://www.ballingslov.se/koek/bankskivor-diskbankar/bankskivor/keramik/keramik-beton-silk
8 vastausta · 2,1k lukukertaa
J
justusandersson: On olemassa myös tiiliä, jotka ovat 1/4-tiiliä (noin 6 cm) leveitä. Sellaisten avulla voi varmasti muurata siistin pylvään. Kuvassa oleva tiililaji, luulen, on Tukholman kaupungintalolta ja on käsintehty erityisesti tätä tehtävää varten. Ei ollut edes mahdollista ostaa tiskin yli vuonna 1918.
6 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Rabbithole
Rabbithole: Ainoa haittapuoli OSB:ssä on, että se tikkuuntuu helpommin, kun sahaat. Ota mitä löydät halvimmalla oikeassa koossa.
6 vastausta · 6,1k lukukertaa
B
Balata50: [citat] Kiitos ylven!!
6 vastausta · 3,5k lukukertaa
B
6 vastausta · 3,5k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Kiitos, mutta näin vain vähän seinämaalauksia. Joten se oli vähän lohtua :oops:
15 vastausta · 8,8k lukukertaa
·
S
Slarvpellen: Näyttää siltä, että kiinnikkeessä on 3-4 ruuvinreikää käytettäväksi, jos olisit käyttänyt 3-4 moly-yhdistä yksikerroskipsiin, se olisi pitänyt ilman ongelmia. Mutta tämä ratkaisu kestää vielä enemmän :)
15 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
S
Slarvpellen: Tämä asia tuulenkuormituksista ja jäykisteistä onhan yksinkertaista fysiikkaa? Kolmiot ovat valtavasti kiertojäykempiä kuin suorakulmiot. Joten jos haluaa saavuttaa tietyn sallitun muodonmuutoksen tietyn tuulenkuorman kohdalla, on oltava huomattavasti karkeampia mittoja ilman diagonaalijäykistystä (vinotuki tai levymateriaali) kuin sen kanssa. Käytännössä puhtaasti taloudellinen
27 vastausta · 12,1k lukukertaa
·
G
Gabbe1: Me telattiin muurimme vesi lasilla, se on lähes näkymätön (hieman kiiltävämpi pinta), mutta sitoo pinnan tehokkaasti.
8 vastausta · 7,8k lukukertaa
·
S
surfarn: Kiitos, Bejerillä oli varastossa 4 metrin pituuksia. Mahtavaa!
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
P
Plantarn: Jos kiinnittää alajuoksun ruuveilla tai nauloilla lattiaan, syntyy varmaankin silta seinä->koolaus->alajuoksu->ruuvi->kannattajat->muu talo, jonka kautta ääni voi kulkea muihin osiin, käytettiinpä kumia alajuoksun ja lattian välissä tai ei, jos olen ymmärtänyt oikein - joten mikä on kumin tehtävä ja miten alajuoksu pitäisi kiinnittää sen sijaan? Vai onko kumi enemmän tarkoitettu
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
D
DTanner: Sen pitäisi olla tasapeli. Ankarspik 4mm vastaa ankarskruv 5mm ainakin beslagstillverkare mukaan. Käytimme ankarspik kaikissa paikoissa, joissa meillä oli kaksi kättä vapaana ja kaksi jalkaa maassa. Skruv käytettiin, kun seisottiin tikkailla 5 metrin korkeudessa, missä ei ehkä ole yhtä helppoa heiluttaa vasaraa.
8 vastausta · 8,6k lukukertaa
A
Acer767: 10 cm lunta tänään ja katto kesti. Mutta finwhisky on siirretty pois. Tulin vähän hermostuneeksi @elpaco:n kirjoituksesta aiemmin. :D
72 vastausta · 12,3k lukukertaa
·
A
AndersS: Voi olla vaikeaa vaatia timpuri sitä ilman, että aluksi saatat joutua maksamaan kustannuksen itse, mutta myöhemmin tarkastustuloksen perusteella voit mahdollisesti vaatia toimenpiteitä ja silloin tarkastus sisältyy osaksi sitä (oletuksena, että timpuri ei alun perin tee sitä). Ja tärkeää tässä on myös se, mitä olet tilannut timpurilta, mikä ei käy ilmi ketjusta.
12 vastausta · 7,3k lukukertaa
·
Björn Melander
Björn Melander: Kiitos Joak! Aion testata molempia ja katsoa, mikä toimii parhaiten.
8 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
K
Kajalena: Kiitos
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
K
4 vastausta · 2,9k lukukertaa
G
Gusten_Gnuk: Kiitos kaikista vastauksista! Olin jo ostanut joukon 45x70 tukipuita, joten asetin ne laatalle, kuten useat kirjoittivat. Todella hyvä idea liimata OSB:n ja kipsin väli, se näyttää antaneen todella hyvän yhteistoiminnan, mikä on tehnyt seinästä kunnolla jäykän. Käytin myös 900-levyjä (koska niitä oli helpompi kuljettaa) ja tukipuita cc450:lla. Seinä tuntuu todella hyvältä! En
9 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
J
justusandersson: Pohjapiirros on itse asiassa vaakasuuntaisen leikkaus huoneiden läpi jossakin silmien korkeudella. Täysviivat edustavat sellaista, mikä on alemmalla tasolla, katkoviivat sellaista, mikä on ylempänä tai yleensä näkymätöntä. Se voi myös olla paikkavaraus jollekin, mitä ei juuri nyt ole paikalla. Luulen, että täysviivat lähimpänä ikkunaa edustavat laudoista tehtyä pesupenkkiä,
10 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
Peter2400
Peter2400: [citat] Bauhausilla on joitakin, tällaiset klamrit voisivat olla sopivia, https://www.bauhaus.se/klammer-pintos-nts-h-40mm.html Akkukone tulee varmaan maksamaan jonkin verran, itse käyttäisin paineilmaa, huomattavasti edullisempia ja kätevämpiä koneita.
5 vastausta · 5,0k lukukertaa
P
Pappa1986: [citat] vedä ruuvi niin, että lista/levy menee sisään
9 vastausta · 12,5k lukukertaa
·
Gashi8
Gashi8: Hei kaikille rakkaat jäsenet, Onko joku ystävällinen sielu, jolla olisi vinkkejä siitä, mistä voisi ostaa edullista rakennusmateriaalia Puolasta. Etsin eniten Ytong/Siporex-blockkeja. Kiitos etukäteen :)
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
C
corre: Jos tarkoitat heidän Tuploxiaan, se kuulostaa siltä, että se estää suuria osia kosteudesta. Jos sinulla ei ole nyt ongelmia toisen huoneen kanssa, se kuulostaa siltä, että selviydyt ensimmäisen ajatuksesi mukaan. https://www.xlbygg.se/umea/sortiment/golv/golvtillbehor/golvmellanlagg-kahrs-tuplex-konsument-box-16-5m2-154115
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.