Behöver göra ett större antal infästningar i tegelfog. 40 x 50 mm reglar.
I normala fall görs ju detta i teglet men i detta fall får ingen håltagning göras i teglet. Byggnaden är uppförd 1970 och teglet är interiört. Tänkte kolla om någon har tips på bäst infästning för detta. Tänkte mig spikplugg men kommer inte ha möjlighet att testa innan skarpt läge.
Olen samaa mieltä siitä, ettei kauniiseen tiileen pidä porata. Proppunaulaus vaikuttaa järkevältä vaihtoehdolta minun korvissani. On helpompi osua oikeaan kuin perinteisen proppun ja ruuvin kanssa, koska poraat läpi kaikkien materiaalien. Luulen, että tarvitset oikean pituisia proppuja (ja pitkiä ja kapeita kovametalliporia), jotta pääset varsinaiseen laastiin etkä pelkästään saumaan.
Kyllä, se on 20 m2 kokoinen kehykseen pingotettu kangas, joka täytyy asentaa. Sen taakse tulee asentaa ääntä vaimentavaa materiaalia.
Vaikuttaa siltä, että se on hyvin liitetty. Onhan se ehdottomasti kätevämpää käyttää naulatulppia, joten testaan sitä ja pidän kemankkurit varatuksena.
Mutta jos haluaa irrottaa ne, se on aika helppoa. Pari iskua vasaralla, niin se ratkeaa, sitten sen voi vain vetää ulos, tai voi kiristää pulttia, kunnes kierrevarsi irtoaa...
Ota 8mm nailontulppa ilman kaulusta. Siten voit porata suoraan läpi tuen.
Laita 6*110mm ruuvi tulpan päähän ja lyö läpi tuen ja saumaan.
Kun on 2-3 cm jäljellä, että ruuvi pohjaa, kiristä viimeiset kierrokset.
Pysyy erittäin hyvin ja on helppo purkaa.