C
corre: Jos tarkoitat heidän Tuploxiaan, se kuulostaa siltä, että se estää suuria osia kosteudesta. Jos sinulla ei ole nyt ongelmia toisen huoneen kanssa, se kuulostaa siltä, että selviydyt ensimmäisen ajatuksesi mukaan. https://www.xlbygg.se/umea/sortiment/golv/golvtillbehor/golvmellanlagg-kahrs-tuplex-konsument-box-16-5m2-154115
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
J
jojo123: Eräänlainen Tretex, jota löytyy joissakin vanhempien talojen ulkoseinistä, jos se on sisäseinä, voit ottaa tavallisen käsiterän ja sahata siihen uria. Se tulee pölyämään kunnolla ja saattaa tukkia koneen, tulee kuin tiivis massa terän ja suojuksen väliin, jolloin terä alkaa kulkea hitaasti.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
K
Keld: Ja sitten sprinkler koko konkarongen päälle.
13 vastausta · 1,8k lukukertaa
M
MoggeS: Sain nyt vastauksen rakennustarkastajalta.. Heidän mielestään tasanteen vapaan korkeuden tulisi olla sama kuin portaiden muu leveys eli 900mm.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
B
bossespecial: Neliömäinen profiili kutsutaan useimmiten vkr, kkr tai hitsattu laatikkopalkki. I-palkki on IPE-profiili tai voi tarkoittaa HEA/HEB/HEM tai hitsattu I-poikkileikkaus. Kyseessä oli luultavasti nimityksen valinta, josta aiemmassa viestissä eniten keskusteltiin.
23 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
-RB-
-RB-: Se riippuu vähän siitä, kuinka kauan se on ollut siellä, mutta jos ei kauan, se voi lähteä pesemällä pois hieman vedellä ja sienellä tai Wettex-liinalla. Jos se on tiukemmassa (se ei kiinnity kovin hyvin lakattuun pintaan), voit uhrata tiskiharjan ja käyttää sen yläreunaa kaapimiseen. Pese sitten loput pois. Jos sekään ei toimi, voit uhrata keraamikon veitsen kaapimiseen ja sitten
2 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
F
frihopper: [citat] Oi, sitä en muista, valitettavasti. Mutta muistelen laittaneeni ne metrin välein kaikkiin suuntiin. Säilytin tukipalkkeja noin viikon ennen käyttöä, ehkä kaksi. Käytin kuormansidontavyötä ja sidoin ne yhteen 5 kpl tai vastaavasti joka pinoon, etteivät ne vääntyisi.
20 vastausta · 13,9k lukukertaa
·
Alfredo
Alfredo: ja jos se ei ole riittävän vakaa, voit kaivaa "sopivan" kuopan/aukon, täyttää sen betonilla ja upottaa maapaalun betoniin niissä paikoissa, joissa sitä tarvitaan.
2 vastausta · 4,7k lukukertaa
VidarH
VidarH: [bild] Tätä tarkoitin, mikä oli suunnilleen sama, mihin te päädyitte kuitenkin. [bild] Vai halusitteko tämänkaltaisen reunan?
16 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
Mazen
Mazen: Onko sokkeli maalattu tehtaalla? Tiedätkö missä NCS-värissä? Vai oletteko maalanneet itse, joten sinulla on maalia kotona? Laittaisin sinne höylätyn listan, esim. 15 x 21 mm, ja sitten asentaisin sokkelin sen päälle eli nostaisin sitä vastaavan eron verran (höylättyä ei ole 20 mm hyllyssä, joten vaihtoehto on sahata leveämpi lauta, mutta 1 mm luulen että voit piilottaa
2 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
Rabbithole
Rabbithole: Osb + kipsi on suositeltavaa, riittää myös 45 eristys 70 seinässä. Jos ei ole erityisiä vaatimuksia hiljaisuuden suhteen.
2 vastausta · 3,0k lukukertaa
Methane
Methane: Ulkopuolelle pääsen käsiksi vain yhdeltä sivulta, muut kolme ovat talon alla. Minua on vahvasti kehotettu olemaan kaivamatta ulkopuolelta, jotta perusta ei menettäisi tukea. Minun olisi pitänyt kaivaa melkein kaksi metriä alas ja kaksi metriä talon perustan pitkin sekä tarpeeksi leveästi, jotta pääsisin alas pohjalle. Se on ei-projekti, vaarallinen talolle. Yksi suositus, jonka olen
7 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
J
jonas_720: Hei, Aion pystyttää väliseinän kotona ja jakaa yläkerran pariksi huoneeksi. Olen katsonut ympäriinsä ja löytänyt jotain nimeltään elitväggen från byggelit. Onko jollain kokemusta, tuleeko siitä hyvä? Sekä mitä se maksaa?
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
R
Renoveringstjejen: Kiitos kaikista vinkeistä! Luulen, että aloitan Julan sarjalla ja harjoittelen ensin poraamista samanlaisessa materiaalissa, jotta saan tekniikan haltuun.
15 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
J
jojo123: Mielestäni räystäslevy menee hiukan liian jyrkästi alas, ne yleensä ovat hieman tiukemmassa kulmassa ylöspäin ränniä kohti. Kokeile suihkuttaa voimakkaasti katolle ja katso mitä tapahtuu rännissä, vesi voi pyöriä virrassa ja mennä levyn alle seinää kohti.
8 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
M
majkball: Etsin suurta työtasoa, jonka mitat ovat 28x800x5010 mm (paksumpi käy myös). Mieluiten viilu, jossa on mahdollisuus valita väri. Tietääkö joku, voiko tällaisen yhtenäisen levyn tilata näillä mitoilla ja mistä?
0 vastausta · 718 lukukertaa
J
justusandersson: Jos ymmärrän kuvat oikein, niin kosteusvaurioitunut palkki ei oikeastaan ole palkki vaan ylälankku, joka yhdistää laudat. Palkki on vapaasti kantava kahden tai useamman tukipisteen välillä ja se on vaihdettava kokonaan, kun se esimerkiksi on laho. Tässä tapauksessa pitäisi olla mahdollista vaihtaa pala.
6 vastausta · 8,1k lukukertaa
·
L
LiteForce: [citat] Anteeksi myöhäinen vastaus, olen ollut matkoilla jonkin aikaa. Kiitos vinkistä, se oli Weber seinätasoitus nopea hieno 0-50 sementtipohjainen, toimi loistavasti :) Täytyy sanoa, että kun on kyse erilaisista tuotteista, se on viidakko, niin monia erilaisia tuotteita, ja sitten löytää se, joka sopii parhaiten tarkoitukseen, ei ole helppoa, erityisesti kellarissa. Jos on olemassa
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
S
SvampSaft: Kiitos vastauksesta! Autotallin seinä on paloluokiteltu, mutta ei ovi, joten täytyy varmaan järjestää uusi ovi. Täytyy kuitenkin kysyä kunnalta :)
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
H
HSP: Jos harkitset hiontaa, lähetä näyte, jotta tiedät ettei se sisällä asbestia. Jos se sisältää asbestia, hionta ei ole sopivaa, koska hionta on ehdottomasti huonoin mahdollinen tapa käsitellä asbestipitoisia materiaaleja.
6 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
kulle
kulle: Oletko liimannut kipsilevyn esimerkiksi Ardex S48:lla, niin se pysyy kiinni
3 vastausta · 918 lukukertaa
MathiasS
MathiasS: Kyllä voi laittaa veden ja sähkön lattiaan - kysymys on, mahtuvatko ne siellä, jos valatte lattian - helpointa olisi ehkä avata lattia sopivasta kohdasta ja laittaa putket alle? EDIT: Kun tein vastaavan operaation täällä talossa, nostin vanhan alustan ylös, oikaisin vanhat lattiahirret, laitoin harvalaudoituksen, jossa on gv-putket, ja sitten pari kerrosta lattia-kipsilevyä päälle.
3 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
L
Lewdis: [citat] Kiitos Olen seurannut sitä keskustelua silloin tällöin pitkään aikaan. Tätä en kuitenkaan ollut huomannut.
3 vastausta · 7,2k lukukertaa
·
Bogdan.David
Bogdan.David: Minulla on LunaW59 Saha + höylä Erottelin koneet erikseen. Koneiden välillä on yhteys. Nyt kun yritin käynnistää vain sahan, se ei toimi, mutta kun yhdistän koneet, se toimii normaalisti. Käytämme vain sahaa. Emme tarvitse höylää. Onko olemassa adapteria, joka mahdollistaa sahan toiminnan ilman yhteenliittämistä Bogdan
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
J
justusandersson: Seinä- ja kattorakenteet määrittävät edellytykset. Voitko piirtää suurin piirtein poikkileikkauksen varastosta?
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
J
justusandersson: Hieman yksinkertaistettuna otat palkin kokonaiskuorman (mukaan lukien sen oman painon) ja jaat sen kahdella saadaksesi kuorman kummallekin tuelle. Kun jaat sitten tuen kuorman tukipinnalla, saat paineen. En tiedä, onko lecabalkin suorittamiseen liittyviä muita parametreja. On selvää, että tuella tulisi olla tietty minimipituus, jotta palkki ei liukastuisi pois, mutta tässä tuskin on
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
J
jojo123: Se paikka, jonka olet merkinnyt mahdolliseksi, ei ole viallinen. Se sijaitsee hieman ikkunan sivussa ja on täysin kantava siellä, reiän tulee olla 500 ja yksi kivi on 600. Jos kyseessä on ulkoseinä, niin kivi on todennäköisesti noin 300 ja ulottuu hieman reiän yli. Seuraava kivi on täysikasvuinen ja kantaa puolikkaalta pituudelta. Jos haluat vahvistuksen yläpuolelle, kaavi ura noin 12
21 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
S
Sintei: Hei, Yhdellä seinällä on nykyään kipsilevyä puurunkoihin. Aion laittaa sinne OSB-levyt ja oletan, että siihen käytetään 41mm lastulevyruuveja? Sitten lisään kerroksen kipsilevyä, ja silloin käytänkö puulle tarkoitettuja 50mm kipsiruuveja? Aion lisäksi rakentaa uuden seinän teräsprofiileilla. Toisella puolella on oltava kaksinkertainen kipsikerros, joten on aika yksinkertaista
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
K
Kallebo: [citat] Hmm. Hyvin mahdollista, mutta bauhaus on kunnanrajan toisella puolella, joten en laske sitä. Valitettavasti minulla on enimmäkseen negatiivisia kokemuksia bauhausista, mielestäni hornbach on parempi, vaikka se onkin vielä parin kilometrin päässä.
72 vastausta · 24,9k lukukertaa
·
S
sinuslinus: Jos väri on kuiva, niin montagelim toimii hyvin, mutta ei valkoinen liima/puuliima.
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.