murak
Aion rakentaa w-kattofarmit naulalevyillä ja mietin, pitäisikö käyttää ankkurinaulaa vai ankkuriruuveja tähän?

Minulla on ruuveja kotona, mutta sain kommentin, että naulat olisivat parhaita, mikä sai minut miettimään asiaa.

Kerro, jos tarvitaan piirustuksia. Kiitollinen nopeasta vastauksesta.

Se on luultavasti enimmäkseen makuasia.
Mutta ankkuriruuvin kanssa haluan antaa varoituksen:
Minulla oli ankkuriruuvia Biltemasta, kun rakensimme autotalliamme.
Meillä oli kattotuolit Takstolsfabrikenilta Nässjöstä, mutta kiinnitimme ne kantolinjaan peltikulmilla ja Bilteman ankkuriruuveilla.
Ja suuri osa ruuveista, ehkä useimmat, ovat menettäneet päänsä sen jälkeen.

Osta sen sijaan Heco (Julasta) tai Gunnebo!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
murak
  • Laddar…
murak
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Se on lähinnä makuasia. Mutta ankruusiruuvin kanssa haluan varoittaa: Minulla oli Bilteman ankruusiruuvit, kun rakensimme autotallimme. Meillä oli kattoristikot Takstolsfabrikenista Nässjöstä, mutta kiinnitimme ne kantopalkkiin metallikulmilla ja Bilteman ankruusiruuveilla. Ja suuri osa ruuveista, ehkä useimmat, ovat menettäneet päänsä sen jälkeen. Osta siis mieluummin Heco (Julasta) tai Gunnebo!
Kiitos nopeasta vastauksesta!

Kuulostaa hyvältä. Ruuvi on ostettu xl-byggistä ja olen tarkasti selittänyt, mihin niitä tarvitaan. Kysyin itse asiassa, irtoavatko päät helposti vai eivät ja hän vakuutti, että ne ovat hyvää laatua.

että kantojen pyöriminen voi johtua myös siitä, että porakone on poraustilassa eikä momenttisäädöllä
kun poraa täydellä nopeudella, se pysähtyy äkillisesti, kun ruuvi tulee peltiin, ja rasittaa ruuvikantoja eri tavalla kuin puuruuvaus

olisin käyttänyt ankarskruv

T tergo sanoi:
että kierteet vääntyvät voi myös johtua siitä, että ruuvimeisseli on pora-asennossa eikä momenttisäädössä
jos käytät täyttä nopeutta, tulee äkkipysäys, kun ruuvi tulee kiinni peltiin, ja iso rasitus ruuvin kannalle toisin kuin puuhun ruuvatessa

käyttäisin ankkuriruuveja

t
Bilteman ankkuriruuvi oli joka tapauksessa hyödytön muutama vuosi sitten ja meni poikki melkein pelkästään katsomalla sitä. Ehkä kyseessä saattoi olla pieni erä, jonka minä ja KnockOnWood saimme, tai jos se oli laajemmin levinnyt, en tiedä tarkemmin.

Bowser
H hydrolift sanoi:
Bilteman ankkuriruuvi oli joka tapauksessa arvoton joitakin vuosia sitten ja katkesi lähes pelkästään katsomalla siihen. Ehkä kyseessä oli pieni erä, jonka minä ja KnockOnWood onnistuimme saamaan tai jos se oli laajempaa, en tiedä sitä kuitenkaan.
2016 ostin heidän ankkuriruuvinsa... ei voinut käyttää mihinkään... ostin sen vain koska olin tavaratalossa.. ensimmäinen ja ainoa kerta kun ostan ruuvia sieltä (muut asiat ovat kyllä hyviä!)

Ainoa syy käyttää ruuvia naulan sijaan on, jos joskus haluat irrottaa kiinnikkeet.
Muuten naulaaminen on sekä nopeampaa että helpompaa.

Sen pitäisi olla tasapeli. Ankarspik 4mm vastaa ankarskruv 5mm ainakin beslagstillverkare mukaan. Käytimme ankarspik kaikissa paikoissa, joissa meillä oli kaksi kättä vapaana ja kaksi jalkaa maassa. Skruv käytettiin, kun seisottiin tikkailla 5 metrin korkeudessa, missä ei ehkä ole yhtä helppoa heiluttaa vasaraa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.