Olemme asentaneet korkean kolmiosaisen jalkalistan olohuoneeseemme. Vanhan talon (rakennusvuosi 1930) vinot seinät aiheuttavat sen, että jalkalistan ja seinän väliin on jäänyt rako joissakin kohdissa.

Katso kuvat
Valkoinen kolmiosainen sokkeli olohuoneen seinää vasten; pieni rako näkyy vanhan talon vinon seinän takia. Kolmiosainen korkea jalkalista, jossa näkyy rako seinän ja jalkalistan välillä vanhassa talossa.

Kuinka teemme tästä siistin? Mieheni mietti jonkinlaisen massan käyttöä, mutta olen huolissani tapetista, miten toimia? Auttakaa!

K Kopros sanoi:
Olemme asentaneet korkean kolmiosaisen sokkelin olohuoneeseemme. Koska vanhan talon (rakennusvuosi 1930) seinät ovat vinoja, sokkelin ja seinän väliin on tullut rakoja joissakin kohdissa.

Katso kuvia
[kuva] [kuva]

Kuinka voimme tehdä tämän siististi? Aviomies ehdotti, että täyttäisimme jonkinlaisella massalla, mutta olen huolissani tapetista, kuinka se tehdään? Auttakaa!
Meillä on myös kotona samanlaista, myös 3-osainen sokkeli, jossa on rakoja tietyissä kohdissa. Päätimme jättää ne ennalleen, eivät ole yhtä suuria kuin teillä. Mutta jos haluatte peittää ne, ajattelen, että laittakaa maalarinteippiä tapetille, täyttäkää lateksitiivisteellä ja maalatkaa sokkeli ja tiiviste kertaalleen. Mielestäni lateksitiivisteillä on taipumus kellastua, jos niitä ei maalata.

• Tykkään
Kopros
  • Laddar…
S
Onko se tapetti vai maalattu seinä?
Jos se on maalattu seinä, saumaisin ja maalaisin seinämaalilla.
Jos se on tapetti, on parempi tapetoida listauksen jälkeen niin, että tapetti peittää raon.

Se on tapetti, jonka valitettavasti laitoimme ennen listausta :(

QUOTE="sinuslinus, post: 3140505, member: 131017"]Onko se tapetti vai maalattu seinä? Jos se on maalattu seinä, suosittelisin tiivistämään ja maalaamaan seinämaalilla. Jos se on tapetti, on parempi tapetoida listauksen jälkeen, jotta tapetti peittää raon.[/QUOTE]

S
Onko se vain se seinä, ehkä se kannattaa uusia parilla uudella vuotaalla?

Olin asentanut bottningslistan,
https://www.hornbach.se/shop/SIKA-SikaPE-bottningslist-20-mm/5239728/artikel-detaljer.html
Sitten peittänyt seinän listan yläpuolella
https://www.hornbach.se/shop/TESA-M...tive-25m-x-25mm/8263817/artikel-detaljer.html
Ja sitten tasoittanut raon
https://www.bauhaus.se/reparationsm...RmOJSNQAmkpKmMwrZcH79ETVR-G-ptaxoCpV4QAvD_BwE
One strike on valkoinen ja todella helppo käyttää, jos se on hieman kuivaa purkissa, voit lisätä vähän vettä ja sekoittaa.
Sen tulisi olla kuin kovaksi vatkattu kerma.
Kun tasoite on kuivunut, voit halutessasi maalata sen päälle.

Onestrike en käyttäisi tässä tapauksessa ollenkaan!
Se johtuu siitä, että onestrike ei ole suoraan joustava, se todennäköisesti halkeaa ennemmin tai myöhemmin.
Ylimaalattava pehmeä sauma on parempi tässä tapauksessa! Ja silloin se toimii pohjauksen kanssa ennen....jos se on tarpeen!?

Olen myös asentanut kolmiosaisen listan hieman kaareville seinille (ehkä ei ihan niin pahasti kuin kuvassa kuitenkaan). Me yksinkertaisesti kiinnitimme listan seinää vasten listaruuvilla, joka sitten tasoitettiin ja maalattiin. Eikö tämä voisi ratkaista myös teidän raon?

• Tykkään
hscn
  • Laddar…
Olen samaa mieltä edellisen kanssa, näyttää vain oudolta, jos seinä on kovera ja lista on suora. Jos listaa ei voi vetää seinän viereen, on tyylikkäintä sovittaa salningslist planhyvlad furu ja asentaa se hyllyn takapuolelle seinää vasten.

K Kopros sanoi:
Olemme asentaneet korkean kolmiosastoisen sokkelin olohuoneeseemme. Vanhan talon (rakennusvuosi 1930) vinojen seinien takia on nyt useissa paikoissa sokkelin ja seinän väliin jäänyt rako.

Katso kuvat
[kuva] [kuva]

Kuinka teemme tämän tyylikkäästi? Mieheni ajatteli täyttää jonkin tyyppisellä massalla, mutta pelkään tapetin puolesta, miten teemme sen? Auttakaa!
vedä ruuvi niin, että lista/levy menee sisään

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.