Aion rakentaa portaat kuten alla olevassa kuvassa. Käsijohteet tulevat olemaan noin 3,2 metriä pitkät ja olen ajatellut käyttää liimapuuta, mutta en löydä mitään näin pitkää. Olen ajatellut 4 cm paksua mäntyliimapuuta ja olen katsonut levyjä, joista voisin sahata, mutta en löydä mitään pidempää kuin 3020 mm. Todellisia porrasaihioita olen löytänyt vain tammesta netistä, ja ne ovat mielestäni liian kalliita. Onko jollakulla vinkkejä mistä voisi löytää jotain sopivaa, tai jos jollain on muita ehdotuksia mitä voisin käyttää. Haluaisin mielelläni välttää liitoksia, koska en usko, että se tulee hyväksi. Portaiden leveys tulee olemaan noin 63 cm. Asun Tukholmassa

Rakennuspiirros portaikosta, jossa näkyy vino tukirakenne ja suorakulmaisia osia, ikkunoita yläosassa ja ovi oikealla.

42 mm liimapuupalkki on standardi, ja sitä varastoidaan pituuksiin jopa 12050 mm (valmistajan Martinssons verkkosivujen mukaan). 6 metrin pituus on yleinen kaupoissa. Sellaisen kanssa pitäisi jokaisen hyvin varustetun puutavaramyyjän pystyä auttamaan sinua.

Kiitos, Bejerillä oli varastossa 4 metrin pituuksia. Mahtavaa!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.