Löydä alla taulukko, mutta onhan siinä muutamia numeroiden muunnelmia

Jos minulla on kattoristikko luokkaa C24 ja haluan laskea taipumaa, käytetäänkö 370Mpa:ta materiaalin ominaisuutena? Ymmärrän, että se on erilaista eri suunnissa puussa, mutta taulukko ilmoittaa myös luvun "kantavuuden analysointiin"

Jos naputan 370 saadakseni C24, olen turvallisella puolella, koska se luku on kuitenkin alin, mutta se tuntuu silti hieman väärältä, koska kyseessä eivät ole kohtisuorat voimat.

(Voin tietysti monimutkaistaa sitä ja määritellä eri suunnissa eri tavoin, mutta en tiedä, miten tämä tehdään oikein tällä hetkellä...)

• Taulukko, joka esittää puun materiaalien kestävyys- ja jäykkyysarvoja eri luokissa C14 - C30, mukaan lukien taivutus, veto, puristus ja tiheys.
Viimeksi muokattu:
Ei, taivutusvoimat ovat rinnakkain kuitujen kanssa.

A Arne999 sanoi:
Löydä alla oleva taulukko, mutta joitakin lukuvariaatioita on

Jos minulla on C24-luokan kattotuoli ja haluan laskea taipuman, pitäisi varmaan 370Mpa käyttää? Ymmärrän, että puu käyttäytyy eri tavalla eri suuntiin, mutta taulukossa on myös luku "kantokyvyn analysointiin"

Jos syötän 370 saadakseni C24, olen turvallisella puolella, koska se arvo on kuitenkin matalin, mutta silti tuntuu hieman väärältä, koska voimat eivät ole kohtisuoria.

(Voin tietenkin monimutkaistaa ja määritellä erikseen eri suuntiin, mutta en tiedä miten se tehdään oikealla tavalla tällä hetkellä...)
Taipuman laskemiseen käyttäisin 11000MPa. Se on nimittäin puun syiden suuntaan, joka sitä venyy silloin.

ahhh nyt tuli vakaata tavaraa :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.