11 690 lukukertaa ·
72 vastausta
12k lukukertaa
72 vastausta
Voinko poistaa nämä palkit kattoristikosta? Kuva on olemassa.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Voit poistaa sen ilman huolta muodonmuutoksista, tämä sääntö ei tee muuta kuin tukee sisäkattoa.B bivven sanoi:Nyt en jaksa lukea kaikkea, missä ihmiset arvaavat ja spekuloivat, alempi säännös torjuu vain taipumista, eli auttaa jäykistämään ja vähentämään itse katon taipumista, mutta ei kantavaa toimintoa jos se on kiinnitetty, kuten kirjoitat.
Voit poistaa sen, on kuitenkin riski, että katto laskee muutaman senttimetrin, kun lunta/jäätä on juuri siinä osassa.
Miten ajattelet nyt? Alempi säännön antama jäykiste voi korkeintaan olla joku pieni % ellei edes se.B bivven sanoi:Nyt en jaksa lukea kaikkea missä ihmiset arvailevat ja tekevät johtopäätöksiä, alempi sääntö estää vain taipumisen, eli auttaa jäykistämään ja vähentämään itse katon taipumista, mutta ei kantavaa toimintoa, jos se on kiinnitetty kuten kirjoitat. Voit poistaa sen, mutta on riski, että katto laskee muutaman cm, kun lunta/jäätä on juuri siinä osassa.
Nyt on niin moni, joka väittää sen tuovan kantavia ominaisuuksia, että minusta tulee itse asiassa utelias.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Yritän vältellä muiden neuvomista, mutta olen täysin samaa mieltä bossespecialin kanssa, että alemmalla säännöllä ei ole merkitystä taipumiselle.
Hei kaikki! Olen uskomattoman kiitollinen kaikista viesteistä.
Kun aloitin, olin kohtalaisen varma asiastani (100% arvaus) ja lopetin olemalla täysin varma.
Tänään purin sisäkattoa tukeneet laudat ja siirsin niitä hieman ylöspäin voittaakseni huonekorkeutta (ja sijoittaakseni lisää flexrör sähköön).
Kun aloitin, olin kohtalaisen varma asiastani (100% arvaus) ja lopetin olemalla täysin varma.
Tänään purin sisäkattoa tukeneet laudat ja siirsin niitä hieman ylöspäin voittaakseni huonekorkeutta (ja sijoittaakseni lisää flexrör sähköön).
Se oli varmasti voimakkaasti maustettua ironialla.
Snailman
Jäsen
· Västra Götaland
· 5 582 viestiä
Snailman
Jäsen
- Västra Götaland
- 5 582 viestiä
Olen vain lukenut muutaman sivun kirjoituksen alusta, mutta saattaa olla niin, että kun katolla on paljon lunta, se taipuu niin paljon, että alarunko osuu seinään, ja silloin alarunko voisi auttaa pitämään katon kuormaa.
Mutta jos se ei koskaan kosketa seinää, kuormituksesta riippumatta, se ei ole hyödyksi.
Mutta jos se ei koskaan kosketa seinää, kuormituksesta riippumatta, se ei ole hyödyksi.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hur tar jag bort dessa pex från Mora Cera?
Vatten & Avlopp -
Vad är dessa fläckar? Hur tar jag bort?
Fritidshus -
Hur tar jag bort dessa metallankare på ett skonsamt sätt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad är dessa vita fläckar och kan man få bort med högtryckstvätt?
Trädgård allmänt -
Kuinka poistan nämä ”laatat” helpoiten?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka