B bivven sanoi:
Nyt en jaksa lukea kaikkea, missä ihmiset arvaavat ja spekuloivat, alempi säännös torjuu vain taipumista, eli auttaa jäykistämään ja vähentämään itse katon taipumista, mutta ei kantavaa toimintoa jos se on kiinnitetty, kuten kirjoitat.
Voit poistaa sen, on kuitenkin riski, että katto laskee muutaman senttimetrin, kun lunta/jäätä on juuri siinä osassa.
Voit poistaa sen ilman huolta muodonmuutoksista, tämä sääntö ei tee muuta kuin tukee sisäkattoa.

• Tykkään
kulle ja 1 muu
  • Laddar…
B bivven sanoi:
Nyt en jaksa lukea kaikkea missä ihmiset arvailevat ja tekevät johtopäätöksiä, alempi sääntö estää vain taipumisen, eli auttaa jäykistämään ja vähentämään itse katon taipumista, mutta ei kantavaa toimintoa, jos se on kiinnitetty kuten kirjoitat. Voit poistaa sen, mutta on riski, että katto laskee muutaman cm, kun lunta/jäätä on juuri siinä osassa.
Miten ajattelet nyt? Alempi säännön antama jäykiste voi korkeintaan olla joku pieni % ellei edes se.
Nyt on niin moni, joka väittää sen tuovan kantavia ominaisuuksia, että minusta tulee itse asiassa utelias.

Yritän vältellä muiden neuvomista, mutta olen täysin samaa mieltä bossespecialin kanssa, että alemmalla säännöllä ei ole merkitystä taipumiselle.

• Tykkään
kulle
  • Laddar…
Luuleeko joku muu, että se antaa vertikaalista tukea? Kaikki olivat kai yhtä mieltä siitä, että se ei tehnyt niin tähän asti...

Hei kaikki! Olen uskomattoman kiitollinen kaikista viesteistä.
Kun aloitin, olin kohtalaisen varma asiastani (100% arvaus) ja lopetin olemalla täysin varma.
Tänään purin sisäkattoa tukeneet laudat ja siirsin niitä hieman ylöspäin voittaakseni huonekorkeutta (ja sijoittaakseni lisää flexrör sähköön).

Hei. Haluan vain TS:n puolesta kertoa, että katto romahti viime yönä koko mökiltä ja seinät kaatuivat. Tietokone jäi valitettavasti hautautuneeksi, samoin finwhiskey..

;)

• Tykkään
  • Haha
Bjober ja 2 muuta
  • Laddar…
elpaco elpaco sanoi:
Hei. Haluan vain TS:n puolesta kertoa, että koko mökin katto romahti yöllä ja seinät kaatuivat. Tietokone valitettavasti hautautui, kuten myös finwhiskyn ..

;)
Olen liikuttunut siitä, että olet niin huolissasi talostani.

Se oli varmasti voimakkaasti maustettua ironialla.

A Acer767 sanoi:
Olen liikuttunut siitä, että olet niin huolissasi talostani.
En voinut olla tekemättä niin, kun olemme nyt keskustelleet tästä niin yksityiskohtaisesti useilla sivuilla. Hyvää hyvyyttäni.

Hehe, pienet kysymykset jollekin muuttuvat viiden sivun foorumikirjoituksiksi toisille.

A Acer767 sanoi:
Hehe, pienet kysymykset jollekin muuttuvat viiden sivun foorumiviesteiksi toisille.
Se onkin joskus osa viehätystä. Että päätyy sivupoluille.

Snailman
Olen vain lukenut muutaman sivun kirjoituksen alusta, mutta saattaa olla niin, että kun katolla on paljon lunta, se taipuu niin paljon, että alarunko osuu seinään, ja silloin alarunko voisi auttaa pitämään katon kuormaa.

Mutta jos se ei koskaan kosketa seinää, kuormituksesta riippumatta, se ei ole hyödyksi.

• Tykkään
Daniel 109 ja 1 muu
  • Laddar…
10 cm lunta tänään ja katto kesti. Mutta finwhisky on siirretty pois. Tulin vähän hermostuneeksi @elpaco:n kirjoituksesta aiemmin. :D

• Tykkään
Bjober
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.