Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Duratec: Mietin, mikä on paras/käytännöllisin tapa kiinnittää seinäkiskot/runko autotallin ovelle, kun seinä on Leca-harkkoa. Ovi on kattolipasto. Seinät on muurattu Leca-harkoilla. Spontaanisti tuntuu siltä, että kevyet betonielementtiruuvit seinään riittäisivät? Se altistuu oikeastaan vain tuulivoimalle, ja sopivan pituiset kevyet betonielementtiruuvisarjat kestävät tämän helposti?
justusandersson: Katkaisu palkki tulisi mieluiten sijoittaa pylväiden päälle, ja kysymys kuuluu, kestääkö erge välipohja silloin näille pisteille kohdistuvat pistekuormat. Palkkimitat voivat olla HEA 180 teräksessä ja 90x450 tai vaihtoehtoisesti 165x360 liimapuussa, jos olen laskenut oikein. Kuorma kunkin pylvään kohdalla on noin 37 kN. Joka tapauksessa mielestäni teidän tulisi tällöin ottaa
justusandersson: Se jälkimmäinen on luultavasti tyylikkäämpi.
Neeko: Miten kävi tämän kanssa?? Olen saman dilemman edessä, haluan purkaa yhden ”ben” ja toivon, että muu savupiippu pysyy paikoillaan.
swealp: Hei! Ajattelimme näin, tavallinen swedoor kynnys yhdellä tai useammalla listalla, jotta saadaan aikaan 36-37mm korkea kynnys. [bild]
MackanM: Hei Aion nimittäin muuttaa ensi vuonna huhtikuussa. Ajattelin kun talo on tiivis ja eristetty katto, aloittaa ulkopuolen puhdistamisen samalla kun kosteudenpoistaja ja lämmitys ovat päällä. Eikö niin, että se voisi olla helpompaa ja nopeampaa saada talo valmiiksi?
Tobyge: [citat] Joo, etäisyys on noin 1 metri kiinnikkeiden välillä, joten se on vähän liian pitkä. Kuitenkin lato on aika pitkä, joten jos vaihtaisin kaikki koukut cc 60cm välein, tarvitsisin noin 200 koukkua :) Mutta luultavasti minun täytyy tehdä niin, kuitenkin olin utelias tietämään, tunnistaako joku nuo vanhojen koukkujen kiinnikkeet!?
mendelsohn: [citat] Tämä oli hyvin samanlainen. Käyttänyt ruuvia KAIKKEEN. Todella hyvä pito.
justusandersson: Pylvään koko on tietenkin sovitettava ikkunankarmien mukaan. Seuraava kuva on alkeellinen horisontaalipoikkileikkaus kulman läpi. Välitilan karmien ja pylvään välillä on täytettävä. [bild]
mlkjhr: Hyvä tietää, että sellainen on olemassa, mutta melko harvinaista, että sellaista tarvitsee ehkä.
sinuslinus: Luultavasti lastulevy on kaapissa, johon ruuvikierteet kiinnittyvät. Tämä rajoittaa tässä tapauksessa kestävyyttä. Esiporaa MDF:ään 3,5 tai 4 mm poralla ja aseta puristimet tai puristimet kaappia vasten, kun kiinnität MDF:n, niin se sujuu hyvin. Jos et kiinnitä, kaapin ja MDF:n väliin tulee möykkyä lastuista, mikä vaikeuttaa täysin tiiviin liitoksen saamista.
G lunden: Hei. Olen kiinnostunut kotiautomaatiosta ja olen lukenut jonkin verran siitä, mitä on saatavilla. Kiinnostaako se myös muita? Näin jonkun, jolla oli zig-bee-ohjattu laite IKEAsta, tänään voi myös ohjata verhoja ja ilmanvaihtoa. Paljon tulee tulevaisuudessa toimimaan äänellämme. Kerro mielellään, mitä automaatiota käytätte ja miten se toimii? Terveisin, Göran
jojo123: Avoin L-portaat vanhemmassa talossa, suoralla osalla on askelmatkat 26 cm, seuraava askel verrattuna alempaan ulottuu 3 cm yli, ja koko jalka voidaan asettaa askelmalle. Tiheä osa on niin, että mikään ei voi pudota alapuolella olevan henkilön päälle, ja liukastumisen tai muun sattuessa jalan ei pitäisi päästä väliin, sillä se voi olla kohtalokasta. Jos voit lisätä askelman
justusandersson: Tärkeä ero Weberin eri tuotteiden välillä (on myös muita valmistajia) on, kuinka paksulle kerrokselle ne soveltuvat. Myös pinnan karkeus erottaa niitä. Sinun täytyy tasoittaa lattia, jotta saat käsityksen pinnan korkeuseroista. Minä, joka olen kokeillut useimpia käsityöammatteja, en tekisi tätä itse. Palkkaa muurari tai lattianpäällystäjä ja kysy myös heidän neuvojaan.
Lewdis: Ajattelin laittaa 30 mm EPS-levyjä lattialämmityksellä kevytsoraharkon päälle. Tämän päälle haluan asentaa lattiakipsilevyä ja sitten laatoittaa. Miten minun pitäisi kiinnittää lattiakipsilevy alustaan, kun välissä on 30 mm solumuovia lattialämmityksellä ja sitten kevytsoraharkko?
digg75: [citat] @Snickarnovisen, Myös minä olen utelias tämän hintakuvasta. Kuinka suuri pinta-ala eristettiin?
Willewonka: Henkilökohtaisesti olisin ostanut 5L ämpärin tasoitetta ja tasoittanut kaikki epätasaisuudet, anna kuivua, hio, tasoita tarvittaessa uudelleen, sitten anna kuivua, hio ja lopuksi vain maalaa valitsemallasi värillä/vedä päälle remonttitapetti. Ostimme rakennusmaxista ja tuli todella hyvä. Jos siitä tulee "hieno pesutupa", ymmärrän, että haluat uudet hienot seinät, muuten en
MartinSvensson74: Tuhannet kiitokset erittäin perusteellisesta vastauksestasi! Voin vain kiittää suuresti! Kiitos siitä, että talo sijaitsee Etelä-Skånessa! //Martin
KnockOnWood: Meillähän on vanhat (4000 vuotta?) Egyptin kolmiot. Yksinkertaisin on 3 - 4 - 5. Eli kateetit 3 m ja 4 m ja hypotenuusa 5 m muodostavat suoran kulman. https://sv.wikipedia.org/wiki/Pythagoreisk_trippel
Peter2400: [citat] Puuruuvit, ei plugeja tai mollyja, kestävät kunnollisia kuormia. [bild]
nimhed: Samantekevää. Jaan 19x19x59:n kolmeksi sen sijaan. En tarvinnutkaan niin monta.
Gullan J: Kylpyhuone on täysin remontoitu. Olen niin pettynyt monista asioista, (katso aiemmat viestit). En kuitenkaan ole kovin perehtynyt aiheeseen, joten haluaisin mielelläni saada näkökulmanne ja tietonne! Suihku/kylpyammeessa vesi ei valu alas kuten ennen remonttia, vaan se jää seinien viereen. Voiko kaltevuus olla riittävä, vaikka se näyttää kuvan mukaiselta? Kylpyammeen osassa, joka on
Jörgen Ö: Jaa, se toimii, kuitenkin saumauksen tulisi tapahtua pehmeällä saumalla, kuten silikonilla.....jos sinun nyt tarvitsee saumata
Skrot-Nisse: Tapauksessani on sekoitus paikkoja, joissa rappaus pysyy ja on kovaa, sekä alueita, joista se on irronnut kokonaan, mutta en halua poistaa kaikkea, se mikä pysyy hyvin voi jäädä. Aion pohjustaa kunnolla ja sitten käyttää C-bruk kuten sanotte. Tärkeää on käyttää hengittävää luonnonväriä, arvelen.
DejvidK: Olen asentanut 4mm mäntypuun pintakerrokseksi keittiööni maalla. Alla on lastulevy. Oikein tai väärin, käytin tavallista puuliimaa ja paljon dyckert-nauloja (naulapyssyllä). Paikkasin naulanjäljet pellavaöljykitillä ja sen jälkeen käytin valkoista kovavahaöljyä. Hyvin on toiminut tähän asti :)
Downhill: Kiitos kaikille ja loistava kuva RoBo, minun maailmassani ne oikealla olivat "stjärnskruv" eli sama asia :) Nyt tiedän paremmin. Olen niin vaikuttunut/kiitollinen kaikkien avuliaisuudesta tässä foorumissa. [citat]
Anonymiserad 56656: Huomattu, että käytettäessä se on laimennettava 1:1 veden kanssa. Toisin kuin silikaattiprimer, vesilasi (eli yksi osa "oikeaa" silikaattimaalaustekniikkaa) ei sisällä akrylaattidispersioita. Akrylaattidispersion pitoisuus silikaattiprimerissä vaikuttaa olevan pieni (2,5-10%) silikaattiprimerissä. Mutta jos haluaa olla täysin myrkyttömällä puolella ja varma siitä, että kosteus voi
richardtenggren: Ajatellut vähän lisää tätä, aion varmaan laittaa 45 ja sitten halkaistu 120 mm, on paljon helpompaa asentaa tuulensuojakangas sitten, kun kaikki on samalla tasolla. Sitten asennetaan ikkunakehykset jälkeenpäin.