1 432 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Alus parkettilattialle ohut betonilaatta
Hei
Aion asentaa uutta parkettilattiaa huoneeseen, joka on 15 neliömetriä, 70-luvun talon betonilaatan päälle.
Laatta on melko ohut.
En aio tehdä siitä monimutkaista, minulla on ylijäänyttä ikääntymätöntä rakennusmuovia, kun olin eristämässä yläkertaa,
ajattelin laittaa sen betonilaatan alle ja sitten levittää lattiafoam, jota minulla on myös jäljellä yläkerrasta.
Voiko niin tehdä vai pitäisikö ostaa lattia-alusta sisäänrakennetulla kosteussuojalla?
Aion asentaa uutta parkettilattiaa huoneeseen, joka on 15 neliömetriä, 70-luvun talon betonilaatan päälle.
Laatta on melko ohut.
En aio tehdä siitä monimutkaista, minulla on ylijäänyttä ikääntymätöntä rakennusmuovia, kun olin eristämässä yläkertaa,
ajattelin laittaa sen betonilaatan alle ja sitten levittää lattiafoam, jota minulla on myös jäljellä yläkerrasta.
Voiko niin tehdä vai pitäisikö ostaa lattia-alusta sisäänrakennetulla kosteussuojalla?
Voit aloittaa teippaamalla 1m2 muovia levylle 2 dyn ajaksi ja katsoa, tuleeko siitä kostea. Näet sen kondensaationa muovissa. Jos siitä tulee kostea, suljet kosteuden sisään metodillasi ja se voi siirtää kosteusongelman seiniin tai luoda hajua. Silloin on parempi käyttää nappimattia (platon) alla, jotta voidaan luoda tiettyä ilmanvaihtoa.
Luulen, että kondenssia ei muodostu, olen toisessa huoneessa odottaessani remonttia väliaikaisesti asettanut rakennusmuovin koko alueelle, joka on ollut puolisen vuotta, ja sitten levyt päälle, ja siellä on täysin kuivaa. Mutta talossa on aiemmin ollut hajuongelmia. Sokkeli vaihdettu, ilmanvaihtoa parannettu jne. Kuten kuvailet, suljet mahdollisen kosteuden esim. kährsin oman lattia-alustan sisäänrakennetulla kosteusesteellä myös?C corre sanoi:Voit aloittaa teippaamalla 1m2 muovia lattiaan 2 päivän ajaksi ja katsoa, tuleeko siitä kostea. Näet sen kondensoitumisena muovissa. Jos siitä tulee kostea, suljet kosteuden sisään menetelmälläsi ja se voi siirtää kosteusongelman seiniin tai aiheuttaa hajua. Silloin on parempi olla nystyrämatto (platon) alla, jotta jonkinlainen tuuletus voidaan luoda.
Jos tarkoitat heidän Tuploxiaan, se kuulostaa siltä, että se estää suuria osia kosteudesta.
Jos sinulla ei ole nyt ongelmia toisen huoneen kanssa, se kuulostaa siltä, että selviydyt ensimmäisen ajatuksesi mukaan.
https://www.xlbygg.se/umea/sortimen...lagg-kahrs-tuplex-konsument-box-16-5m2-154115
Jos sinulla ei ole nyt ongelmia toisen huoneen kanssa, se kuulostaa siltä, että selviydyt ensimmäisen ajatuksesi mukaan.
https://www.xlbygg.se/umea/sortimen...lagg-kahrs-tuplex-konsument-box-16-5m2-154115
Klikkaa tästä vastataksesi