Aion tilata työtason uuteen keittiööni. Mietin, mikä materiaali olisi paras? Haluan, että taso on naarmuuntumaton, kestää nesteitä ja puhdistusaineita sekä kestää lämpöä, jotta voin asettaa kattiloita tasolle ilman ongelmia. Minulla oli aikaisemmin marmoria, mutta en tee sitä enää. Mikä on ero kestävyyden suhteen esimerkiksi graniitin ja kvartsin tai komposiittikiven välillä?

Suosittelisin puu- tai laminaattilevyä.
Puu, mieluiten pyökki, on erittäin kaunis ja mukava työskennellä.
Mutta täytyy olla erilliset leikkuulaudat, kun pilkkoo, raastaa ja leikkaa vihanneksia, lihaa, leipää ja muuta.
Ja kun asettaa kuumia pannuja, kattiloita ja uunivuokia, käytetään tietenkin korkkialustoja!
Laminaatilla on samanlaisia ominaisuuksia, mutta näyttää tietenkin steriilimmältä.

Yksi näiden materiaalien etu on se, että ne ovat halpoja vaihtaa, jos ne alkavat kulua ja näyttää rumalta.
Toisin kuin marmori ja vastaavat, jotka kaivavat syviä reikiä lompakkoon.

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Suosittelen puu- tai laminaattilevyä.
Puu, mieluiten pyökki, on erittäin tyylikäs ja mukava työskennellä.
Mutta täytyy käyttää erillisiä leikkuulautoja kun pilkkoo, raastaa ja leikkaa vihanneksia, lihaa, leipää ja muuta.
Ja kun asettaa kuumia pannuja, kattiloita ja uunivuokia, käytetään tietysti korkkialustat!
Laminaatilla on samanlaisia ominaisuuksia, mutta se näyttää luonnollisesti steriilimmältä.

Näiden materiaalien etuna on, että ne ovat halpoja vaihtaa, jos ne alkavat näyttää kuluneilta ja rumilta.
Toisin kuin marmori ja vastaavat, jotka tekevät syvät reiät kukkaroon.
Miten ajattelet MUNAT?????

Graniitti

• Tykkään
Filip94 ja 1 muu
  • Laddar…
R Rickert sanoi:
Kuinka ajattelet kananmuna?????
Korkkialustallägg tarkoitin tietenkin tällaisia:
heat-grytunderlagg__27830_PE114220_S4.jpg
Näitä löytyy esimerkiksi IKEAsta. Niitä on sekä pyöreitä että suorakulmaisia, ja kestävät myös uunin lämpöä hyvin.

Vai tarkoititko jotain muuta? Pääsiäiseen on vielä pitkä aika :confused:

• Tykkään
mexitegel
  • Laddar…
BirgitS
R RoBo sanoi:
Granit
Mutta kaikki graniitti ei kestä mitä tahansa, osa on huokoisempaa ja voi imeä itseensä väriä. Meillä on Blue Pearl (luulemme, että edellinen omistaja asensi sen) ja se näyttää kestävän kaiken, esim. kuumat uunivuoat, sitruunamehun ja punajuurimehun, paitsi kun raskas ja kova esine putosi yläkaapista, silloin siihen tuli jälki (mutta se ei näy levyn sävyn vaihteluiden takia). Mutta ei pidä leikata suoraan sen päällä, siitä voi tulla naarmuja, mutta ennen kaikkea veitsiä voi pilata.

Ruostumattomat tiskipöydät kestävät kaiken paitsi erittäin kuumia esineitä nykyään, kun levy on ohuempi kuin ennen.

Olen saanut suosituksen keramiikkalevyistä. Onko kellään kokemusta niistä?

E Ekudden sanoi:
Minulle on suositeltu keramiikkalevyjä. Onko kenelläkään kokemusta niistä?
Oletko saanut esimerkkiä sellaisesta levystä?
Keramiikka on paljon huokoisempaa ja imevämpää kuin luonnonkivimateriaalit, ja se muuttuu varmasti rumaksi/tahraiseksi nopeammin, ellei sitä ole erikoiskäsitelty erilaisilla pintaa täyttävillä aineilla.

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Oletko saanut esimerkin sellaisesta levystä?
Keramiikka on paljon huokoisempaa ja imevämpää kuin luonnonkivimateriaalit, ja siitä tulee varmasti ruma/tahraisempi nopeammin, ellei se ole erityiskäsitelty erilaisilla pintaa täyttävillä aineilla.
En tiedä niistä paljoa muuten kuin että minulle on suositeltu keramiikkaa kun olen lähettänyt sähköpostia ja kysynyt

https://www.ballingslov.se/koek/bankskivor-diskbankar/bankskivor/keramik/keramik-beton-silk

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.