5 164 lukukertaa ·
15 vastausta
5k lukukertaa
15 vastausta
Kipsiseinä - TV-teline
Hei!
Pohdin yhtä asiaa ja toivon saavani hieman näkemyksiä foorumilta.
Olen ostanut 32-tuumaisen television (paino 4,6 kg), jonka haluaisin asentaa tällaiselle säädettävälle jalustalle: https://www.jula.se/catalog/hem-och...-bild/vaggfasten-och-mobler/vaggfaste-929084/
Tiedän, että ihanteena on asentaa se tukipalkkiin, meidän tapauksessamme metalliseen, mutta olen houkutus käyttää asennuksen kiinnittämiseen meidän yksikerroksiseen kipsiseinään, yksinkertaisesti saadakseni sen oikeaan paikkaan. Olenko tyhmä silloin? Pysyykö se? Vai pitäisikö minun pysytellä tukipalkissa? Kiinnikkeen ja seinän välinen pinta-ala on melko pieni, joka mietityttää minua noin 6 x 26 cm.
Mitä sanotte?
Terveisin
Anders
Pohdin yhtä asiaa ja toivon saavani hieman näkemyksiä foorumilta.
Olen ostanut 32-tuumaisen television (paino 4,6 kg), jonka haluaisin asentaa tällaiselle säädettävälle jalustalle: https://www.jula.se/catalog/hem-och...-bild/vaggfasten-och-mobler/vaggfaste-929084/
Tiedän, että ihanteena on asentaa se tukipalkkiin, meidän tapauksessamme metalliseen, mutta olen houkutus käyttää asennuksen kiinnittämiseen meidän yksikerroksiseen kipsiseinään, yksinkertaisesti saadakseni sen oikeaan paikkaan. Olenko tyhmä silloin? Pysyykö se? Vai pitäisikö minun pysytellä tukipalkissa? Kiinnikkeen ja seinän välinen pinta-ala on melko pieni, joka mietityttää minua noin 6 x 26 cm.
Mitä sanotte?
Terveisin
Anders
Niinpä... Joo... Olin kai odottanutkin sitä vastausta. Keskustelin työssä, jossa kaksi "ukkoa" ajatteli, että se voisi riittää. Siitä tuli oikeastaan kysymyksenikin. Mutta se taitaa mennä kuten sanot, levy vahvistamaan ja jakamaan voimia. Luulen kuitenkin uskaltavani käyttää pienempää levyä, televisio on naurettavan kevyt.R rävlyan sanoi:
Kiitos vastauksesta
A
Jos lasketaan vähän...
5 kg 0,5 m vipuvarrella onkin 2,5 Nm. Tuki seinää vasten näyttää olevan noin puolet vipuvarren korkeudesta, 0,25 m. Joten vetovoima on noin 10 kg. Ripustaisitko 10 kg kattovalaisimen sillä kiinnityksellä kipsilevyyn?
(Ja mitä tulee vinkkiin kokeilla. Ei ole vain pakkelointia ja maalausta. Saattaa joutua ostamaan myös uuden TV:n.)
5 kg 0,5 m vipuvarrella onkin 2,5 Nm. Tuki seinää vasten näyttää olevan noin puolet vipuvarren korkeudesta, 0,25 m. Joten vetovoima on noin 10 kg. Ripustaisitko 10 kg kattovalaisimen sillä kiinnityksellä kipsilevyyn?
(Ja mitä tulee vinkkiin kokeilla. Ei ole vain pakkelointia ja maalausta. Saattaa joutua ostamaan myös uuden TV:n.)
Snarare 25 Nm. Nu är det ju inta samma enheter men förhållandet är ju på jorden 5kg = 50N.Nyfniken sanoi:
Om man räknar lite på det...
5 kg på en 0.5 m hävarm blir ju 2.5 Nm. Stödet mot väggen verkar vara ungefär hälften så högt som som hävarmen, 0.25 m. Så dragkraften blir ca 10 kg. Skulle du hänga en 10 kg taklampa med den infästningen i en gipsskiva?
(Och angående tipset att testa. Det är ju inte bara att spackla och måla. Man måste ju eventuellt köpa en ny TV också.)
Valitettavasti teline painaa myös jonkin verran...
Mutta mitä mieltä olette ratkaisusta kiinnittää 10 mm vaneri 6-8 kipsiankkurilla/Mollyn avulla ja sitten kiinnittää teline siihen? Levy voi olla 40 x 50 tai vastaava. Voisiko se toimia?
Kiitos jälleen vastauksesta
Anders
Mutta mitä mieltä olette ratkaisusta kiinnittää 10 mm vaneri 6-8 kipsiankkurilla/Mollyn avulla ja sitten kiinnittää teline siihen? Levy voi olla 40 x 50 tai vastaava. Voisiko se toimia?
Kiitos jälleen vastauksesta
Anders
Gyprocin mukaan yksikerroskipsi kestää 15 kg vetovoimaa Molly-plugilla, ja niillä on varmasti jonkinlainen turvallisuusmarginaali tässä luvussa. Luulen, että telinettä voi oikeastaan kiinnittää Molly-plugilla edellyttäen, ettei perheessä ole lapsia, jotka roikkuvat telineessä.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 286 viestiä
Se on melko pieni ja kevyt televisio, joten se ei ole ongelma kiinnittää tulpan avulla yksinkertaiseen kipsiin.
Kiitos vastauksista kaikille. En ole vielä asentanut sitä, mutta luultavasti laitan levyn vahvikkeeksi, hieman marginaalia kiipeileville lapsille 
Keksin, että voin jakaa kuvan näyttämään, miten se t onnistui. Ostin naulalaatan kohtuullisen kokoisen ja kiinnitin sen ensin Mollyn avulla. Sitten kiinnitin jalustan laattaan ja kipsin läpi. Yhteensä 8 Mollya, laatan kanssa jakamaan kuormitusta. Sitten vaimoni verhosi ruman laatan kankaalla. Vakaasti ja hyvin.
Huono kuva, mutta sain voimakkaita protesteja, jos säädin liikaa.
Kiitos neuvonnasta!
Huono kuva, mutta sain voimakkaita protesteja, jos säädin liikaa.
Kiitos neuvonnasta!
Viimeksi muokattu:
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 286 viestiä
On samanlainen kiinnike. Ne muovisuojukset mielestäni olivat rumia, joten heitin ne pois.