Reguloiden vapaakorkeus on tärkeä parametri niiden kantokyvyn arvioimiseksi. Jopa pienillä muutoksilla on suuri merkitys. Vain 2,3 m korkeudella C 14 -puutavaran marginaalit kasvavat. Tämän uuden tiedon perusteella sanoisin, että lujuuden kannalta on OK käyttää C 14 -puuta. Sen sijaan aiemmin esittämäni huomautukset liian alhaisen lujuusluokan puuta vastaan ovat yhä voimassa.

Mikä on talosi perustus tänään? Kuten aiemmin mainittiin, kuormitus uusien seinien alla kasvaa verrattuna aikaisempaan.

Seinä on yhteensä 12 metriä
Niiden neuvojen avulla, jotka olen saanut täältä
?
45 x 70 C24
konstruktionsplywood molemmin puolin
6 mm kipsi
B bossespecial sanoi:
Miten talosi perustukset on tällä hetkellä? Kuten aiemmin mainittiin, kuormitus kasvaa uusien seinien alla verrattuna aikaisempaan.
Talo ei ole vielä rakennettu

B bossespecial sanoi:
Mikä on talosi perustus tällä hetkellä? Kuten aiemmin mainittiin, kuormitus uusien seinien alla kasvaa aiempaan verrattuna.
Taloa ei vielä rakennettu

Promiscuos Monkey Lars Roth sanoi:
Seinä on yhteensä 12 metriä
Niillä neuvoilla joita olen saanut täällä
?
45 x 70 C24
konstruktionsplywood molemmin puolin
6 mm kipsilevy

Talo ei ole vielä rakennettu
Ok, ymmärsin että kyseessä oli olemassa oleva. 45x70cc450 C14 puolikorkeudella olevilla poikkipuutavoilla toimii ilman plywoodia. Jos valitset plywoodin, voit mennä cc600:aan. On suositeltavaa, että seinän cc-mitta yhtyy lattiajousteisiin.

• Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
Olen samaa mieltä @bossespecial kanssa. On melko tärkeää, että palkit osuvat oikein kunkin säännön yläpuolelle.

Jos haluaisin rakentaa seinän metallirankojen avulla?

Tomture61
Jos viittaat sisäseinien rakentamiseen käytettäviin stålregler, niin nämä eivät ole kantavia seiniä varten.

Tomture61
45x70 C24-laatua näyttää olevan hyvin vaikea löytää!
Mietin mitä tapahtuu, jos halkaisee 45x145 C24 kahdeksi 45x70-kappaleeksi?
Onko se silti C24-laatua :thinking:

Olen huomannut, että Södra:n C24-puussa on pirun paljon oksia, jopa reunoilla, 30-40 mm suuria.

Kun arvioidaan sääntöjen laatua, tämä tehdään koneellisesti laskemalla säännön E-moduuli. Tämä tapahtuu mittaamalla iskuaaltojen vasteen tai taivuttamalla sääntöä. Jos jaat luokitellun säännön, se voisi käytännössä tarkoittaa, että voit saada "hyvän palan" ja "huonon palan", mutta yhdessä sääntönä ne tasapainottavat toisiaan niin, että parempi kompensoi huonompaa. Sahalaitoksen lähteen mukaan c24-puu sisältää usein korkeampia lujuusluokkia, koska markkinat korkeammille lujuuksille ovat melko pienet.
Miksi muuten haluat niin ohuen seinän?

S
Suuri riski, että palat vääntyvät, kun niitä halkaistaan keskeltä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.