Senaste aktiviteten
-
SSchlangen svarade i tråden Sommarvattenpump – 12 V off grid eller lägga en kabel?.Jadu, så är det i vårat land. Allt bra och roligt (farligt) som man vill ha går bara att köpa i utlandet 😉 Självklart ska du satsa på...
-
Baba_yaga svarade i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Då vet du inte vad du snackar om. Det märks . Inte efter en sommar Klippning och gödning räcker inte VATTEN, VATTEN OCH ÅTER VATTEN OXÅ... -
DDilato gillade Fairlanes inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Processen är den att man först konstaterar om man tror att det dolt fel föreligger, om ja så går man till säljaren (mäklaren har inget...
-
EEddietheguy svarade i tråden Tujahäckar brandfara?.Ja. Det är ju helt annan sak om ngn tittar in. Det är inte acceptabelt beteende. Är det en granne som gör det så är det ännu konstigare...
-
Baba_yaga svarade i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Vill inte låta dryg, men i mina ögon, kallar jag inte det en gräsmatta 90% ogräs o annat skit. Du får helt enkelt börja från början... -
DJag har märkt att varvtalsregleringen på sladdanslutna elverktyg ofta fungerar dåligt på en liten generator. Dessa har ofta en reglering...
-
Fairlane svarade i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Processen är den att man först konstaterar om man tror att det dolt fel föreligger, om ja så går man till säljaren (mäklaren har inget... -
Bbikandi skapade tråden Återställa kallskafferi/sval, hur göra med friskluftsventil? i forumet Byggnadsvård.Hej! Jag bor i lägenhet från 1949 med originalkök (standard HSB), där det ursprungliga skåpet mot yttervägg har rivits i tidigare skede...
-
DDanielSt81 svarade i tråden Tujahäckar brandfara?.Jag håller med om en del punkter. Men det är faktiskt svårt att få sätta upp plank. Inte själva jobbet men att få bygglov är inte lätt...
-
Mmaria01 svarade i tråden Tillfälligt ta ned en liten kraftledning?.för jag har bett dig att sluta kommentera mig men du slutar ju aldrig
-
FOm du tar lite saliv/vatten på fingrarna och gnuggar på färgen följer det med någon färg då? För iså fall kan det vara kalkfärg. Om det...
-
SSwehiort svarade i tråden Var tvungen att skarva akustikpanel. Hur kamouflera ”glipan”?.Visst, håller med om att det kanske är petigt. Men tänkte om det fanns ett smart fix som någon kommit på. 😀
-
Rabbithole svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Ja, det va väl ett snabbjobb. Den hade man kunnat löst bättre -
HHarmagedon svarade i tråden Tujahäckar brandfara?.Oj! Vilka djupa politiska analyser ni gjort om tuja häckarna. Jag har mest bara tänkt att folk är lite för lata/ointresserade för att...
-
DProblemet med att räkna in de fasta avgifterna är att man kan fördelas att tro att det blir billigare om man förbrukar mer. Priset per...
-
Ffribygg svarade i tråden Öppna tak upp till nock.Hur tänker du isolera?
-
MMartin Lundmark svarade i tråden Jordtag till reservkraftsomkopplare.Hej Avemo Jag ser det som rimligt att triacen kan störa sig själv, eftersom det tex kan uppstå resonansfenomen och fasförskjutningar i...
-
DAppropå smör i skolan. När jag var riktigt liten hade de ”Svenskt smör ” samt ”Tre ess” i matsalen, båda varianterna var små paket...
-
DJag minns att när jag gick i simskolan så kunde man få köpa Ahlgrens bilar styckevis i kiosken vid badplatsen, i just den typen av påsar...
-
DSjälv minns jag när godisbutikerna med självplock kom 1985/86. Då insåg man (eller erkände, det var säkert redan känt) att det inte var...
-
D”Tant Anna” där jag handlade godis då jag var liten plockade godisarna en och en med en silverpincett och la dem i påsen. Hon hade de...