Tomture61 Tomture61 skrev:
Räkningen från Vattenfall ska även nu för tiden betalas den 28:e varje månad, inte 30:e som alla anandra
EON skall också betalas tills den 28. samma månad fakturan kommer in. På 3 veckor.

Konstigt nog betalar det ut pengar bara följande månad man fick en tillgoda faktura. Det har 30 dagar på sig att betala ut till oss.

Fairlane
MultiMan MultiMan skrev:
Det är inga problem alls, jag har gjort det. Ett fullt rationellt beslut att ha fast elpris i 3 år.
Problemet med att räkna in de fasta avgifterna är att man kan fördelas att tro att det blir billigare om man förbrukar mer. Priset per kWh sjunker såklart ju mer man förbrukar om man räknar in de fasta kostnaderna som inte förändras av detta. Jag antar att det är det som åsyftas, men givetvis kan man fatta rationella beslut även om man räknar med det, så länge man är medveten om det.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Magnus E K
Varje gång du ska fatta ett ekonomiskt beslut vill du veta vad som kommer påverkas av beslutet och vad som inte kommer påverkas. Om du bara utgår från en siffra som är ihopbakad av både sånt som kommer ändras (t ex förbrukningsmängd) och sånt som inte kommer ändras (t ex fasta elnätsavgiften) finns det risk för att du fattar fel beslut, även om det förstås är fullt möjligt att det råkar bli rätt ändå.

Tomture61 Tomture61 skrev:
Vattenfalls vd och koncernchef, Anna Borg, har en månadslön på cirka 1,6 miljoner kronor (1 604 000 kr). Det motsvarar en grundlön på drygt 19 miljoner kronor per år före skatt, exklusive eventuella pensionsavsättningar och rörliga förmåner.

Räkningen från Vattenfall ska även nu för tiden betalas den 28:e varje månad, inte 30:e som alla andra .....
Min räkning från Vattenfall ska betalas första vardagen andra månaden efter. Jag betalade alltså junis förbrukning 3:e augusti.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.