Senaste aktiviteten
-
Aaner42 svarade i tråden Dåligt att kombinera paneler på olika platser?.Varför har det betydelse? Är mitt resonemang fel? Jag kan lätt ändra på det och kommer att göra det om det kommer att ge mig en ökning...
-
HSäg att du är en djävel på att knäcka kassaskåp och erbjud dig att öppna det. Låtsasjobba en stund med stetoskop och vita handskar och...
-
BSonen till mamman., Vad är en sosse Mamman svarar....... En som vill ha allt du äger och har, förutom ditt JOBB!!!!!!!! Finns bara ett...
-
VViktorbyggahus svarade i tråden Varför blir inte huset varmare än 17-18 grader?.Vanliga fel: Fel inställningar - ställ in rätt. Använd ai för att tolka manual och inställningar. Piggar som fastnat - motionera. Luft i...
-
HFörslag: Din "kompis" som har koden nedtecknad tar med sig koden på en liten ihopvikt lapp eller i ett kuvert. Kompisen knackar på hos...
-
KUndergången är nära. Det är dock ingen el riktiga karlar använder. Ack och Ve. De rödgröna har lagt ned allt utom 2 TWh. Sverige går...
-
HFör snart tio år sedan såldes en större gård där det finns ett kassaskåp i husets källare. Skåpet är stort som en garderob ungefär (och...
-
TVidare på OT... eller kanske ändå inte när man funderar på risker med HC-köldmedel Det är ett intervall i blandning med luft som gasol...
-
HHåbbe01 svarade i tråden Byte av Aquaes 380 – funderar på FTX + elpanna istället för ny FLVP.Elpannan Nibe EVC 13 + Nibe Compact som vvb är väl en beprövad lösning Elpannan finns också billigt på blocket nu är värmepumpar...
-
FFörstahusägare skapade tråden Mögelpåväxt i krypgrund - eller vad är det? i forumet Grund & Markarbeten.Hej forumet, Första inlägget för mig här. Vi har nyligen köpt ett hus och vid första inspektionen (slutet av juni) av krypgrunden sågs...
-
HH-Thomasson gillade Ganeschas inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Nja! Skulle faktiskt säga att även MP gör det dom säger, likt SD. Fast valet är dock ganska enkelt om det står mellan dessa 2 partierna.
-
Zz_bumbi svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.B-, C- och D-storlekar är ganska smart. Jag blir fortfarande förvånad över att stora klädföretag inte ens försöker det som både vanliga...
-
HH-Thomasson gillade Baba_yagas inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Sonen till mamman., Vad är en sosse Mamman svarar....... En som vill ha allt du äger och har, förutom ditt JOBB!!!!!!!! Finns bara ett...
-
HH-Thomasson gillade Staffan-Ns inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Att kombinera skatter med bidrag är ju Sossarnas paradgren (eller kanske näst efter att vända kappan efter vinden för att klamra sig...
-
YTack! Målet har varit enkelhet, om inte annat för att jag inte kan bättre, men förhoppningsvis även en viss proportionalitet som ger...
-
HH-Thomasson gillade Ganeschas inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.En ny regering med S och Mp vid rodret kommer säkerligen göra det ännu dyrare med högre skatter, speciellt då på fossilt bränsle m.m
-
TDet kom en dom nu under våren som sa att anlägga våtmark kan medföra att strandskydd inträder. Tror fallet var i Skåne, men minns inte...
-
TVy från dammen upp mot bastun och huset.
-
TIbland får man passa på. Grannen har en skördare ute och gallrar lite skog och då tänker förstås varje rättrådig man att man kanske...
-
EFråga försäkringsbolaget om lov innan man parkerar sin bil i sin lada? Nej tack.
-
Ttorplover_3000 blev ledsen av Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.En tråkigare del av dammhistorien är att kräftorna verkar ha dött. Jag har provfiskat några gånger utan resultat, så nu såg jag till...
-
TSådär ja. Efter någon dags återhämtning för fingerjäveln blev det klart till slut. Sex plus fyra meter trappa med vilplan. Och altan med...
-
AJag hade tänkt att använda trallvirke på 28mm.
-
ENamnet "flodkräfta" kan ju antyda att de behöver strömmande vatten eller åtminstone större vattendrag.
-
BNu är vi ute och jagar solstrålar igen 🤣☀️
-
LLiljeros svarade i tråden Tillfälligt ta ned en liten kraftledning?.Väldigt offtopic men får du verkligen in en Attefallare där? Blir tufft att uppnå minsta avstånd till byggnad av brandskäl? Inget jag...
-
Eerikjakan svarade i tråden Vinglande bygge.Hål Hålband diagonalt funkar kanon!
-
pacman42 svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Sitter man med två elbilar, badtunna, direktverkande el, då drar det snabbt iväg om elpriset blir högt. Edit: kan inte riktigt glömma... -
SSvampe svarade i tråden Vatten under fog mellan kakel och klinker.Tätskiktet sitter under plattorna och fogen är inte tät så det är inget konstigt att det är fuktigt under plattorna, jag gissar att det...