Senaste aktiviteten
-
Farstatjej90 svarade i tråden Bilias felsökning.Kan du sammanfatta vad det är som är otroligt för oss som inte vill kolla på en halvtimmes video om nån slags bilgrej?🤔 -
Som tjänstebilsförare kan jag faktiskt inte se hur man motiverar hybrid/bensinbilar längre. Typiska bilar i detta segmentet är ungefär... -
VVetarN svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Dyrare och dyrare. Man kan tycka att någonstans borde de ta stopp. Kan tycka att Sverige blir lite U-land där man ska känna att 22...
-
BInomhus blommar elefanttungan
-
AVarför skulle banken ägna sig åt det? Det ekonomiskt rationella i ett skymningsläge är att stänga alla kontoren och skicka hem...
-
RRobert-san01 svarade i tråden Koppla in laddbox i inkommande skåp?.Är det verkligen så lämpligt? Gäller att alla kablar och utrustning är gjorda så de klarar huvudsäkringens ström och att elektrikern...
-
DdaVinci svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Hur mäter du att något blir stabilare?
-
Intet svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.Namnet "flodkräfta" kan ju antyda att de behöver strömmande vatten eller åtminstone större vattendrag. -
lars_stefan_axelsson gillade HenrikHuslöses inlägg i tråden När används dvärgbrytare som bryter nollan?.Det är de enda som inträffar? Murphys lag -
Mmaria01 svarade i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.har svårt att se att det skulle löna sig att bygga villor istället mycket mindre vinst
-
HH Joakim svarade i tråden Syll och plåt under Willab Garden uterumspartier?.Spännande. Lägg gärna upp någon bild av bygget om det känns ok. Joakim
-
TJag har liknande problem, jag kommer att montera attefallaren på plats under elledningen. Enklast så.
-
Aajn82 gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Det är inte konstigt att det är dyrt att bygga när ett projekt som det här faller på att ett parhus synes ligga på en fastighet istället...
-
Müssli svarade i tråden Koppla in laddbox i inkommande skåp?.Då har jag lärt mig fel (det händer ibland) men Gemini hänvisar till SS 436 40 00 avsnitt 722. "Separata grupper: Varje anslutningspunkt... -
AA-Man_08 svarade i tråden Hur justera en daloc säkerhetsdörr..Då provar jag det man ser nästan på övre gålet att låskolven knappt tar i. Så kan myckel väl funka.
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.Jag vet faktiskt inte syrekraven, men de verkar normslt klara sig även i sån här miljö. Ja, så är det säkerligen. Det är ju i en... -
lars_stefan_axelsson gillade pacman42s inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Jag lyssnade på Helldén i radion i morse, han imponerade verkligen inte. Hans resonemang om kärnkraftens nota till kunderna var väldigt... -
lars_stefan_axelsson gillade Fotografens inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Aktuellt klipp från SvD: Citat: "Helldén uppger också att han tycker att det är för billigt att tanka i dagsläget." "Vi vill inte se... -
lars_stefan_axelsson gillade Fotografens inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Jag funderar på om inte el ska vara "too cheap to meter"? Sätt en flatrate, med nätavgifterna som nämndes är väl det nästan gjort... -
lars_stefan_axelsson skrattade åt pacman42s inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Dags att hyra in den ukrainska säkerhetstjänsten kanske? 😎 -
WWejstal svarade i tråden Syll och plåt under Willab Garden uterumspartier?.Pulpet ca 4.5x4,5 m. Syllen är inte helt bestämd ännu, hantverkare som gör jobbet. Kommer sitta på en ”förhöjd” regel så kommer upp en...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Fråga om laddboxinstallation.Det där ska vara väderskyddat. Men du är säker på att du behöver lastbalansering? Det går inte att styra halv-manuellt, tidsinställd... -
GG.L. svarade i tråden Vad kommer elektrikern att göra?.Fixa eluttaget men gör det med en elinstallatör som föreslår en lämplig lösning. Kostnaden kan knappast bli märkbar i jämförelse med när...
-
JTrallat två dagar på rad. Finliret tar längre tid än man tror.
-
lars_stefan_axelsson gillade Fotografens inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Tyvärr ser det ju ut som att det blir en ny regering med S i någon form. Man kan alltid hoppas på någon ny, oväntad konstellation som... -
HH Joakim svarade i tråden Syll och plåt under Willab Garden uterumspartier?.Härligt🤗. Vad blev det för modell och storlek samt blev det även plåtbeklädd syll?
-
NVet inte men gissar 4-500, men som sagt, Julas är ett alternativ! Nä, gå o vänta ett år är inte intressant, men där av frågan här om...
-
MHej! Är i processen av att söka bygglov för tillbyggnad/nybyggnad av fritidshus huset ligger ca 60meter från järnväg och kommunen har...
-
Aaner42 svarade i tråden Dåligt att kombinera paneler på olika platser?.Är det tom så att det inte har någon betydelse i praktiken? På sommaren är 8 grader bättre och 29 grader ger mindre. På vintern är 29...