Senaste aktiviteten
-
lars_stefan_axelsson gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Det är inte konstigt att det är dyrt att bygga när ett projekt som det här faller på att ett parhus synes ligga på en fastighet istället... -
YVilka är syrekraven för flodkräfta? Jag tänker att en nyanlagd damm har ett högt BOD p g a mycket organiskt material som bryts ned de...
-
WWejstal svarade i tråden Syll och plåt under Willab Garden uterumspartier?.Hej, Tackar som frågar. Det byggs i detta nu!
-
Intet svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Då är det ju tur för TS att han inte går på elprogrammet😀. -
YYuGi gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Det är inte konstigt att det är dyrt att bygga när ett projekt som det här faller på att ett parhus synes ligga på en fastighet istället...
-
RGlömde bild på allt borrkax. 8 murarhinkar, två tunnor under pressen, samt 6 påsar. Tänk utan uppsamling att ha allt det där i luften...
-
YDet är flodkräftor. Det är också det enda man får sätta ut sen länge. Så de skulle ju kunnat få pest och dött allihop med, men var den...
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.Det är flodkräftor. Det är också det enda man får sätta ut sen länge. Så de skulle ju kunnat få pest och dött allihop med, men var den... -
Hemingway svarade i tråden Tillfälligt ta ned en liten kraftledning?.Nja, han skriver att han vill ha ett hus bakom ledningen. Han tar ju själv upp som alternativ att ta ned den för att sedan återställa... -
GG.L. svarade i tråden Eluttag - vad gör jag för fel?.Jag ska visa bilden i första inlägget för eleverna på elprogrammet gymnasiet och säga att om du gjorde detta så fick du omgående...
-
HH Joakim svarade i tråden Syll och plåt under Willab Garden uterumspartier?.Hej Wejstal. Blev det något uterum till slut?
-
Ssune73 skapade tråden Maskin för att underlätta att fräsa golvvärme i befintlig golvspån? i forumet Värme allmänt.Håller på att planera för att fräsa golvvärme i befintlig golvspån. Uppskattningsvis drygt 200 m2. 16/17 mm slang med plåt. En och en...
-
SDet tjatas då hela tiden om elpriset.... Inte vet jag men för mig är det då inte spotpriset på el som gör räkningen hög i alla fall...
-
S4000kr i oktober? Osannolikt för normal villa. Ifjol drog vi på första dropparna värme sista dagarna i september. 170 kwh mer...
-
YGlömde bild på allt borrkax. 8 murarhinkar, två tunnor under pressen, samt 6 påsar. Tänk utan uppsamling att ha allt det där i luften...
-
YYuGi svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.Jag är heller ingen kräftexpert men har sett signalkräftor ganska nära ytan i en sjö där de fortsatt lever. De är väl också mer...
-
HVisst är det kul att plantera och odla men de där kommer nog inte att ta sig. 😢
-
YEn tråkigare del av dammhistorien är att kräftorna verkar ha dött. Jag har provfiskat några gånger utan resultat, så nu såg jag till...
-
Ffiskbuggaren svarade i tråden Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl.Å andra sidan har jag ändå inte plats för den så det kanske passar bra att ha den i garaget och bara rulla ut en gång om året.
-
Ffiskbuggaren svarade i tråden Nya soplagen 2027: det här händer med ditt sopkärl.Ja, mycket märkligt. Det är förstås inte bara jag utan alla här omkring. Glas hade, i mitt fall, passat bättre motsvarande den...
-
Bo.Siltberg svarade i tråden Koppla in laddbox i inkommande skåp?.Jag skulle använda ordet bör här istället för måste. Det är givetvis något att eftersträva, men kniper det så duger mätarsäkringen - det... -
Nötegårdsgubben svarade i tråden Att anlägga en damm – en ettårig(?) resa.En tråkigare del av dammhistorien är att kräftorna verkar ha dött. Jag har provfiskat några gånger utan resultat, så nu såg jag till... -
HKör Deco Täcker Flera hus Tomt på 4500m2 Konsta ju inte mycket Tapo kameror 5st Har nog ca 60m mellan puck och en kamera som sitter på...
-
Müssli svarade i tråden Koppla in laddbox i inkommande skåp?.Den måste föregås av egna säkringar. Det gäller de flesta (alla?) laddboxar som inte har dubbla uttag. -
TTrollskidan svarade i tråden Wifi till gården?.Kör Deco Täcker Flera hus Tomt på 4500m2 Konsta ju inte mycket Tapo kameror 5st Har nog ca 60m mellan puck och en kamera som sitter på...
-
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,59%, SBAB, 3 600 000, 3 månader (rörlig) ..." LasseR har uppdaterat sin ränta. Jämför din ränta på www.byggahus.se/ekonomi/borantor/ -
EElroboten svarade i tråden Jämför elförbrukning."8 160 kWh, villa i Halland, 163 m², 39% mindre än genomsnittet ..." En medlem har fyllt i sin elförbrukning. Jämför din elförbrukning
-
AndersMalmgren svarade i tråden Ljud när taklampan tänds.En kondning kanske har lossnat under transport och ligger och självsvänger -
KKurt-olsson svarade i tråden Sommarhusdrömmen i Södermanland.Haha. Detta är på gränsen till komiskt. Precis dår stolpen vilar är skadan som störst. Min plan just nu är att dra på två 145x45 reglar...