Lexington Lexington skrev:
Biltemas är väl 2-3 gånger dyrare dock, men Julas skulle va ett alternativ!
Tänker att användningen av en så stor slip inte är så stor efter att jobbet med uppfarten är klart!
Sorry missade 230mm.
Vad kostade Lidls då senaste gången?
Är man villig att vänta månader/år för att spara någon hundralapp när samma finns på Jula så är det väl bara att köra på.

N naikon skrev:
Sorry missade 230mm.
Vad kostade Lidls då senaste gången?
Är man villig att vänta månader/år för att spara någon hundralapp när samma finns på Jula så är det väl bara att köra på.
Vet inte men gissar 4-500, men som sagt, Julas är ett alternativ!
Nä, gå o vänta ett år är inte intressant, men där av frågan här om någon hade koll.

• Gilla
naikon
  • Laddar…
.. jag är alltså ute efter varianten som som har 230 Ø klinga!
125 Ø har jag redan!
Hur tjock marksten ska du kapa?
Jag har en Biltemamaskin med 125mm klinga och den klarar 40mm tjocklek på betongplattor men med 50mm plattor fick jag kapa från två håll. Så ifall du ska kapa lite tunnare sten behöver du inte vänta på att Lidl ska få ut 230-maskinen i butiken

Sten till uppfart för bil ligger väl på 50-60 mm, min 125a klarar inte en sten på 40 mm, då behöver jag också kapa från två håll.

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Precis, den varianten.
Risken finns att projektet inte blir av i år, så får väl hålla utkik när den kommer! Alternativt leta begagnat!
Ska lägga uppfart på ca 55 kvm, så då verkar den va perfekt!

Edit:
Du som har den, kan du mäta sågdjupet?
Jag kapar 50 mm med den och det går djupare. Kan kolla sen och mäter eller så kollar jag om en stund på tyska sidan. Står säkert där. Om du har vägarna förbi Tyskland så går det att beställa från deras online sida. Har inte sett den på länge i Sverige i affären och jag köpte min för kanske 4-5 år sen. Så kvalitén är det inget fel på. Men använder den inte heller så ofta. Nu har den rullat mycket när jag kapar plattor.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Sten till uppfart för bil ligger väl på 50-60 mm, min 125a klarar inte en sten på 40 mm, då behöver jag också kapa från två håll.
Har annars en hitachi 230mm jag kan sälja billigt till dig, https://www.hornbach.se/p/vinkelsli...5mm-och-tva-diamantskivor-230-125mm/12281564/, använd i typ 10 minuter. Tänkte också att jag skulle ha den till att kapa plattor men dom 10 minuterna räckte för att jag skulle köpa en motorkap istället.

F
N naikon skrev:
Nog för att Parkside kan vara prisvärt, men känns lite långsökt att tro att vinkelslipen ska vara något extra bra? I stort sett allt är ju rebrandade Kina-maskiner. Inte som att Lidl har en egen fabrik där detta görs.

Slipen ovan är till 99% samma maskin som finns hos Biltema och Jula
[länk]
[länk]
Klart det är samma. Det enda som skiljer är att det är annan pressgjuten aluminium, annan formsprutad plast, annan elektronik och annan motor….. så förutom att färgen skiljer så ser det i princip identiskt ut….

• Älska
  • Haha
  • Gilla
trycklös och 2 till
  • Laddar…
Precis, den varianten.
Risken finns att projektet inte blir av i år, så får väl hålla utkik när den kommer! Alternativt leta begagnat!
Ska lägga uppfart på ca 55 kvm, så då verkar den va perfekt!

Edit:
Du som har den, kan du mäta sågdjupet?
Har kollat och det ligger mellan 60-70 mm sågdjup.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.