2 135 579 läst ·
6 802 svar
2136k läst
6,8k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Sorry missade 230mm.Lexington skrev:
Vad kostade Lidls då senaste gången?
Är man villig att vänta månader/år för att spara någon hundralapp när samma finns på Jula så är det väl bara att köra på.
Vet inte men gissar 4-500, men som sagt, Julas är ett alternativ!N naikon skrev:
Nä, gå o vänta ett år är inte intressant, men där av frågan här om någon hade koll.
Hur tjock marksten ska du kapa?Lexington skrev:
Jag har en Biltemamaskin med 125mm klinga och den klarar 40mm tjocklek på betongplattor men med 50mm plattor fick jag kapa från två håll. Så ifall du ska kapa lite tunnare sten behöver du inte vänta på att Lidl ska få ut 230-maskinen i butiken
Jag kapar 50 mm med den och det går djupare. Kan kolla sen och mäter eller så kollar jag om en stund på tyska sidan. Står säkert där. Om du har vägarna förbi Tyskland så går det att beställa från deras online sida. Har inte sett den på länge i Sverige i affären och jag köpte min för kanske 4-5 år sen. Så kvalitén är det inget fel på. Men använder den inte heller så ofta. Nu har den rullat mycket när jag kapar plattor.Lexington skrev:
Har annars en hitachi 230mm jag kan sälja billigt till dig, https://www.hornbach.se/p/vinkelsli...5mm-och-tva-diamantskivor-230-125mm/12281564/, använd i typ 10 minuter. Tänkte också att jag skulle ha den till att kapa plattor men dom 10 minuterna räckte för att jag skulle köpa en motorkap istället.Lexington skrev:
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 12 727 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 12 727 inlägg
Klart det är samma. Det enda som skiljer är att det är annan pressgjuten aluminium, annan formsprutad plast, annan elektronik och annan motor….. så förutom att färgen skiljer så ser det i princip identiskt ut….N naikon skrev:
Har kollat och det ligger mellan 60-70 mm sågdjup.Lexington skrev:
Klicka här för att svara